Oldal kiválasztása

Dragon Age: Origins: Awakening – Játékteszt

Dragon Age: Origins: Awakening – Játékteszt
14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

2009 novemberében jelent meg a BioWare legújabb fantasy RPG-je, a Dragon Age, mely azonnal az év szerepjátéka lett, és a három hivatalos DLC után végre megérkezett az első olyan dobozos kiegészítő, ami elég sok újdonságot tartogat számunka.

A közel öt hónappal a megjelenése után, a 2009-es év RPG-je megkapta az első hivatalos dobozos kiegészítőjét, az Awakening-et (idehaza Eszmélés címmel jelent meg). A BioWare ígért jó pár újítást, többek közt új helyszíneket és karaktereket, nézzük mit sikerült ebből megvalósítani. Előre szólok, hogy a játék története az eredeti Dragon Age történései után játszódik, tehát aki nem vitte végig legalább egyszer, annak tartalmazhat spoilereket a leírás.
 
A történet szerint a Vezérdémon halott, hőseink szétszóródtak Fereldenben, fő karakterünk pedig a Szürke Kamarások főparancsnokaként a maradék éjfattyakkal számol le, és közben újraszervezi a kamarások rendjét. A probléma akkor kezdődik, amikor az éjfattyak egyre nagyobb tömegben jelennek meg, és egyre agresszívebben támadnak mindenkire, ráadásul mindezt olyan szervezetten teszik, mintha egy újabb vezérdémon irányítaná őket. Hősünk/hősnőnk épp a Strázsa nevezetű kamarás erődítménybe tart, ám odaérve azt kell tapasztalnia, hogy már lerohanták az éjfattyak. A legkülönösebb az egészben az, hogy a támadást egy intelligens beszélő fattyú irányítja, akit legyőzve karakterünk feladata egyértelmű: kideríteni az intelligens éjfattyak eredetét és céljaikat, helyrehozni az erődöt és persze megint megmenteni Fereldent és a világot.
 
A fenti történetnek  nekivághatunk importált hősünkkel, de akár kreálhatunk is újat. Értelemszerűen, ha meghoztuk a nagy áldozatot Ferelden védelmében, mindenképp új hőst kell indítanunk. Ha előző hősünkkel kezdünk neki, akkor készüljünk fel arra, hogy ha a Harcosbérc (Wardens Keep), Vérsárkány Páncél stb. DLC-ben megszerzett páncélt, kardot, kiegészítőket használtuk, akkor azok elvesznek, ugyanis a kiegészítő ezeket nem ismeri. Viszont a Kőbe Zárva (Stone Prisoner) és a Visszatérés Ostagarba (Return to Ostagar) letölthető tartalmak tárgyait igen, ami szerintem elég nagy hiba, nem értem hogy maradhatott benne, de haladjunk tovább.
 
Új hős generálásánál ezúttal csak egy eredettörténet áll rendelkezésünkre, mégpedig a Szürke Kamarás. Ezt választva karakterünk veterán szürke kamarás lesz, akit Orléziából küldtek, hogy átvegye a parancsnokságot Fereldenben. Minden friss karakter alapból a tizennyolcadik szinten kezd, tehát lesz mit elosztogatni a kezdéskor. Ha már pontelosztogatás, megemlíteném, hogy kapunk három új képzettséget, kasztonként két új specializációt, és ötvenhat képességet. Nézzük a képzettségeket! Az első a Rúnavetés, mely segítségével új rúnákat hozhatunk létre, mint például gyógyitalt. Ehhez nincs másra szükség, mint üres rúnákra, néhány főzetre és persze egy formulára. Következő képzettség a Vitalitás, mely értelemszerűen a harcosoknak és a közelharca szakosodott szerencsevadászoknak kedvez. Növeli a kitartást és az ellenállóképességet, mindezek mellett HP bónuszt is ad. A harmadik pedig a mágusoknak hasznos, ennek neve Önfegyelem. Ez mana és állóképesség bónuszt ad.
 
A képzettségek után nézzük az új kaszton belüli specializációkat, kezdjük a harcossal. Az egyik a Szellemharcos. Ezt választva képesek leszünk egy védő aurát létrehozni magunk köré, mely állóképességünkért cserébe felfogja a fizikai támadásokat, tovább fejlesztve a mágikus fajtákat is. Ezen kívül képesek leszünk szellemsebzést is okozni. A másik újdonság az Őrző, mely defenzív képességekkel ruházza fel a karaktert. Egy társunk, később társaink köré idézhetünk védőpajzsot, mely az idéző harcos életerejétől függően elnyeli a sebzéseket. Legerősebb képessége egy aura létrehozása, mely ha aktív, akkor a védelmező hőshöz rántja vissza a hatókörében tartózkodó ellent, ha az egy csapattagra támad. A mágusok is tanulhatnak újdonságokat, például lehetnek Megtartók. Bizony, az alapjátékból ismert pagony-elfek vezetőjévé is kiképezhetjük a mágusunkat, aki természetalapú, főleg gyökerek befolyásával kapcsolatos képességek birtokába jut. Lehet még belőle Csatamágus is, aki leginkább különféle támadó aurákkal teszi magát igazán hatékonnyá a csatákban. Végül nézzük, miket tanulhatnak a szerencsevadászok. Igazán hasznos a közelharci beállítottságúaknak a Légiós Felderítő. Jelentős erő és HP bónuszt biztosít, plusz olyan képességeket, amik hatására a kapott sebzés az állóképességünkből von le, vagy pedig immúnissá tesz mindenfajta mágiára. A lopakodás kedvelőinek ott az Árnyjáró. A nevéből sejthető, hogy ezt a specializációt választva majdhogynem Sam Fiseherek-ké válhatunk.
 
A fentiek mellé kapunk új társakat is, így sajnos a régi jól bevált csapatunknak könnyes búcsút inthetünk. Viszont mellékszerepekben feltűnnek a régi csapatársak, egyesek még küldetéseket is adnak. Akad viszont valaki, aki újból velünk tart kalandjaink során, ő pedig nem más, mint Oghren. Bizony, az alkoholmámorban és ködben úszó törpe újból csatlakozik a csapathoz, sok vicces pillanatot okozva. Új társainkra nem lehet panasz, egész egyediek és érdekes háttértörténetet kaptak, csak sajnos ezúttal nagyon minimális a velük való interakció, csak a küldetéseik és a főküldetések alatt fogunk velük kommunikálni. Akad köztük harcos, mágus és szerencsevadász is, tehát minden területen lesznek szakembereink.
 
A BioWare emberei tizenöt óra játékidőt ígértek, tapasztalataim alapján viszont ez megütheti a közel húsz órát is, ugyanis tizenkét órát töltöttem el a programmal, szinte csak mellékküldetéseket teljesítve, és az „Ennyit telesítettél” rész még csak 6%-on áll. Ebből is látszik, hogy nem csapták össze a küldetéseket, hanem tényleg foglakoztak velük, ez főleg a melléküldetésekre igaz. Rengeteg akad belőlük, ráadásul megint nagyon változatosak és ötletesek, (például a Strázsa helyreállítása), vagy humorosak (A Veszedelem Árvái). Ezúttal sem ússzuk meg politika nélkül, a Szürke Kamarások vezéreként a helyi nemesség ügyes-bajos dolgait is nekünk kell megoldanunk, egy ellenünk szervezett merényletet meghiusítanunk stb. Az új küldetések mellé új helyszínek és ellenfelek is járnak. Visszatérünk a Mélyutakra, bolyongani fogunk egy mocsárban és egy erődben is, de egy új várost, Amaranthinet is be fogjuk barangolni. A helyszínek szintén részletgazdagok, viszont nincs túl sok belőlük, de a küldetések mennyisége és minősége bőven kápótól minket érte.
 
A BioWare-ben megint nem csalódtunk, egy igazán igényes és szórakoztató kiegészítőt hoztak össze, mely bőségesen megéri az árát. Ötletes és érdekes küldetések, jól eltalált társak és érdekes történet jellemzi a programot, melynek két hibája van. Az elsőt fentebb említettem, a másik az, hogy az új képességek, specializációk stb. nem használhatóak az alapjátékban. Ezeket leszámítva hibátlan darab, kötelező vétel minden Dragon Age tulajnak!
 
Értékelés: 9/10

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »