Az első Dead Rising bebizonyította, hogy a folyamatosan özönlő zombihordák gyilkolása igazán mókás tud lenni, kifejezetten akkor, ha a környezetedben található tárgyak bármelyikét használhatod fegyverként.

Az X360 premierjét követő első évben debütált a Capcom zombijátéka, a Dead Rising, mely a tucatszor ellőtt klisék helyett amolyan sandbox stílusban próbált újítást vinni az élőhalottak eszetlen öldöklésébe. A nyugati igényeket kielégítő produktum nagyon jóra sikeredett, a játékosok számára biztosított óriási szabadság, a legkülönbözőbb tárgyak fegyverként való alkalmazása, valamint a zombik százainak állandó özöne biztosított egy olyasfajta játékélményt, hangulatot, egyedi atmoszférát, amivel a mai, hasonló témában rajthoz álló termékek közül csak nagyon kevesek képesek. A siker ellenére több mint három évet kellett várnunk a folytatás bejelentésére, amit az első résszel ellentétben, ezúttal tényleg egy nyugati, pontosabban egy kanadai csapat, a Blue Castle Games készíti majd.

 

A legtöbb sorozattal ellentétben, ezúttal a folytatásban a Capcom nem hozza vissza az első rész főhősét, a fotóriporterként ténykedő Frank Westet, ami azt is jelenti, hogy a Dead Rising helyszínéül szolgáló Willamette pláza se tér vissza. Cserébe viszont kapunk egy motoros kaszkadőrként dolgozó fazont, Chuck Greene-t, valamint egy Las Vegas-ra hajazó hatalmas várost, Fortune City-t. Chuck tehát elődjével ellentétben nem időz majd gyönyörű fotók készítésével, viszont volt kaszkadőrként jól bánik a kétkerekűekkel, és egyéb, szorult helyzetekben is könnyen feltalálja magát. Erre szükséges is lesz, hiszen főhősünket a történet során egyetlen cél vezérli, mégpedig imádott kislányának, Katey-nek a megtalálása. Fortune City is komoly változást jelent az elődhöz képest, ugyanis a Las Vegas-ról mintázott várost gyakorlatilag egy az egyben bejárhatjuk, így játékbarlangokban, kaszinókban,  szállodákban, éttermekben, bevásárlóközpontokban lesznek küldetéseink, vagyis nem egyetlen egy helyszínen lesz lehetőségünk zombikat vadászni. A fejlesztők célja ezzel egyértelműen a szabadabb játékmenet, a sandbox, mint stílus adta lehetőségek határainak kitolása, a játékélmény fokozása volt.

 

Ebből eredően pedig a küldetések között vagy alatt azt csinálunk, amit csak szeretnénk. Bebarangolhatjuk aktuális állomásainkat, fosztogathatunk, ruhákat próbálgathatunk, fegyvereket gyűjthetünk, esetleg azokat különböző módon kombinálhatjuk és természetesen a zombik orra alá borsot is törhetünk. A fegyverarzenál ezúttal is hihetetlen széles palettából áll, gyakorlatilag minden, ami a pályán mozdítható, azt felhasználhatjuk az élőhalottak levadászására. Ilyen például a rulettkerék, irodai szék, baseball ütő vagy utcatábla. Ezen kívül különböző, magunkra aggatható ruhadarab is funkciónálhat fegyverként. Minden bizonnyal sokak kedvence lesz a vadászat során elejtett jávorszarvas feje, mely valószínűleg valamelyik pénzes, pocakos, unatkozó, szivarpüffögtető befolyásos tag irodájának falát díszítette korábban. Használata pofon egyszerű, csak magunkra húzzuk, kicsit lehajtjuk a fejünket és egy nagy lendülettel berohanva a tömegbe,  zombik sokaságát akaszthatjuk fel agancsunkra. Aztán itt van a klasszikus iratmegsemmisítő, vagy a láncfűrész. Utóbbit például felvarázsolhatjuk egy kajaklapát végére, amivel motorra pattanva igencsak komoly hentet hajthatunk végre, ha egy komolyabb tömegbe rontunk be. Szintén ötletes megoldás lehet mondjuk egy gázpalack és egy doboz szeg kombinációja. Valamilyen módon párosítva a kettőt, majd elhajítva azt, a levegőben csak szét kell lőnünk a palackot, ami a robbanás következtében halálos sebességgel löveli szét a szegeket. 

 

Keiji Inafune, a Dead Rising 2 producere azt is elárulta, hogy a második felvonás története is a 72 órás intervallumba esik, vagyis három teljes napot ölel fel a sztori. Ezzel mindenképpen a játékélményt szeretnék fokozni, hiszen a korlátok közé szorított játékosnál sokkal jobban működhet a túlélés utáni ösztön, vagy a pszichológia, mint szempont. Természetesen a kanadai csapat csak azokat a játékmechanikai elemeket tartja meg az elődből, melyek szerintük kitűnően működtek, így a korábban csak egy 2K Games-nek készített baseball játékot fejlesztő  Blue Castle Games meghallgatta a rajongók panaszait, és több újítást is eszközöl majd a folytatásban. Továbbfejlesztették a játék motorját, ami a korábban is több száz élőhalott egyszeri megjelenítése után ezúttal állítólag több mint 7000 zombit is képes lesz egyidőben a képernyőn megjeleníteni. Az IGN munkatársa működés közben látta a játékot, és a kolléga szerint a dolog működik, nincs akadás, a látvány pedig lehengerlő, amikor mondjuk motorral a tömegbe hajtunk. A különböző régiókra osztott pályákon pedig megmaradnak a holttestek, nem tűnnek el mindaddig,míg el nem hagyjuk az adott régiót. Átdolgozták a mentési szekciót is, amire több játékos is panaszkodott korábban, így az sokkal felhasználóbarátabb, könnyebben kezelhetőbb lesz, mint elődje volt.

 

A játékból korábban hiányolt többjátékos mód is helyet kap a Dead Rising folytatásában, és bár a Capcom nem hajlandó konkrétumokat elárulni, annyit azért elhintettek a japánok, hogy egy olyan multiplayer móduszt készítenek majd a játékhoz, amibe olyan játékmódok implementálhatóak, melyek jól passzolnak a játék stílusához, a Dead Rising univerzumához. Egyelőre azt se tudni, hogy lesz-e kooperatív lehetőség, egyszerre hány ember lesz képes játszani a pályákon. Egyedinek ígérkezik a játék sebzési rendszere is, mely végre a valóságot hűen ábrázolva próbálja borzolni a kedélyeket. Ha kardunkkal vagy láncfűrészünkkel elvágjuk valakinek a karját, akkor a sérülés ott jelenik meg, ahol a sebet ejtettük.

 

A Dead Rising 2 elméletileg 2010 tavaszán érkezik, és bár régóta nem hallatott magáról a játék, azért csak remélni tudjuk, hogy hamarosan az egyelőre nyitott kérdésekre is konkrét válaszok érkeznek majd a Capcom részéről. A folytatás PC-re, X360-ra és PlayStation 3-ra lesz megvásárolható.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás