Oldal kiválasztása

GC 2011 – NBA 2K12 – Bemutató

GC 2011 – NBA 2K12 – Bemutató
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A kosárlabdajáték szerelmesei számára ismerős lehet a 2K Sports neve, akik évről évre rendre kiadják a különböző sportágak digitális játékváltozatait. A GC során a fejlesztők a legújabb részét mutatták be a sorozatnak, amit ők maguk a jelenlegi legjobbnak aposztrofáltak…

Sajnos a sportjátékokat elég mostohán kezelik az egyes magazinok, ez meglátszott az NBA 2K12 prezentációján is, hiszen az eredetileg teltházasra lefoglalt, talán éppen ezért jó hűvösre lehűtött szobában végül ketten voltunk csak az előre lefoglalt időpontban, és magyar kollégáink is inkább a későbbi kelést, illetve a vásár bejárását választották. Kár, mert állítólag az előző rész nagyon jól fogyott, és bár biztos inkább az amerikai piac ég lázban a hasonló sportjátékokért, én gyanítom, hogy az öreg kontinensen is jelentős számban vannak rajongói mind az EA, mind a 2K Sports sportjátékainak.

 

A fentiek alapján tehát családias hangulatban került sor a játék bemutatására, aminek során megtudhattuk, hogy az előző részben jónak bizonyult dolgokat nagyjából meghagyták a fejlesztők, ám a visszajelzések alapján újabb fejlesztéseket is eszközöltek. Az egyik legnagyobb újdonság a Legendary Mode, amelyben 15 híres-neves játékos közül választhatunk, akik között megtalálható természetesen Michael Jordan, Magic Johnson és Kareem Abdul-Jabbar is. Ezen játékosokkal korhű környezetben (pl. adott időszakban fekete-fehér közvetítést imitálva) játszhatjuk le az adott korszakok legengásnak számító mérkőzéseit, és végre megtudhatjuk kik is a legjobb játékosok és melyik a legjobb csapat.
 
A korhű vizuális prezentációt a kommentátorok is követik, akik úgy adják elő ezeket a speciális mérközéseket, mintha az archívumból vettek volna elő egy korábbi szalagot, s azt komentálnák. A vizuális effekteket sajnos az eredeti meccsek idején nem lehet módosítani vagy kikapcsolni, ami egy fekete-fehér mérkőzés esetén kissé zavaró lehet, viszont, ha sikerrel vettük az adott összecsapás akadályait, akkor a későbbiekben ezek a játékosok elérhetővé válnak a modern meccseken is, így mindenképpen érdemes teljesíteni a legendary kihívásokat.
 
A fejlesztők elmondták, hogy sokkal pontosabb lett a játékosok leképezése (sinature style), így a virtuális másuk szinte mindenben megegyezik az élő játékossal, legyen szó akár a fejformáról, akár a tetoválásokról, de a játékosok mozgáskultúrája (pl. ahogyan zsákolnak) is teljesen egyedi, és az adott személy egyéni viselkedésén alapul. Az irányítás a labdakezelést követő és az alatti része kissé módosult, ezt remélhetőleg a játékosok könnyen elsajátíthatónak fogják majd tartani.
 
A prezentáció során bebizonyosodott, hogy a virtuális verzió hangulata szinte ugyanazt az élményt nyújtja, mint egy élő közvetítés, és az is jól látható volt, hogy tényleg egyéniségek (saját mozdulatokkal és teljesen egyedi külsővel rendelkező) futkároznak a pályán. A műfaj rajongóinak valószínűleg kötelező darab lesz az októberben szinte minden platformra érkező játék. Vita verzió nem lesz belőle, talán majd jövőre.
Translate »