Oldal kiválasztása

InFamous – Játékteszt

InFamous – Játékteszt
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Május végén debütál a Sucker Punch PlayStation 3-exkluzív, nyílt világú, szabad játékmenet kínáló alkotása, az InFamous, amit lehetőségünk volt megjelenés előtt tesztelni.

A Sony Magyarország jóvoltából egy demonstrációs verzióhoz jutott szerkesztőségünk, így a játék demója után megjelenés előtt próbálhattuk ki az InFamous teljes, bolti verzióját, amit a múltkori Prototype bemutató után már nagyon vártunk, hiszen mindkét alkotás azonos stílusban próbál a játékosok kegyeiért harcra kelni. Bár jelen tesztünk témája kizárólag PlayStation 3 rendszerekre lesz csak kapható május 29-től, a Sucker Punch egy olyan interaktív mesét próbál elénk tárni, melyben egy teljesen hétköznapi fickó véletlenszerű balesete során szerzett szupererejéből fakadó következményekkel sodródva kell megbirkóznunk. A játék lehetőséget biztosít számunkra, hogy végre szabadjára engedhessük angyali vagy éppen ördögi énünket, hiszen az InFamous olyasfajta szabadságot ígér, amivel eddig nem sok alkotásban találkozhattunk.

 

Főhősünk Cole McGrath, Empire City lakója, egy teljesen hétköznapi srác, aki a mindennapira való betevőt biciklis futárként próbálja megkeresni. Épp a várost szeli cangájával, amikor egy kézbesített csomag nem sokkal a célba érését követően felrobban és porig rombolja az amúgy fiktív Empire City-t, ezzel pedig totális káoszba és zűrzavarba taszítva azt. A detonáció hatására az utcákon elburjánzik a rettegés, a hatalmat átveszik a bűnözők, lázadók, gyilkosok és tolvajok, a hatóságok pedig nem bírnak mit tenni a kialakult helyzettel, így a kormány teljes karantén alá vonja a várost. Eközben a robbanás hatásától felocsúdva Cole végre magához tér a kómából, de nincs tisztában vele, hogy micsoda és mekkora hatalomhoz jutott, így a mi feladatunk lesz, hogy megtanítsuk főhősünknek, mi mindenre is lesz képes a jövőben. Ugyanis Cole-t a robbanás megáldotta/megátkozta egy elektromágneses impulzusokra épülő szupererővel, amivel képesek vagyunk villámokat szórni, járműveket elhajítani, a járókelőket pedig komoly elektrosokknak kitenni. Ezenkívül hihetetlen magasságokba leszünk  képesek felmászni, ugrani, kiválóan bírjuk a zuhanásokat, egyszóval gyakorlatilag elpusztíthatlatan kiskirályként ténykedhetünk Empire City romos, káosszal teli utcáin.

 

Az InFamous egyik legnagyobb erénye, hogy valóban nem szabtak a fejlesztők korlátokat a játékosok számára, így ha úgy tartja kedvünk, akkor a fő történetszál mellett bármikor belevághatunk egy teljesen eltérő, a fő szálhoz abszolút nem kapcsolódó mellékszálba, vagy akár rosszfiúként tetőről tetőre ugrándozva bebarangolhatjuk az egész várost, hogy annak minden zeg-zugával szorosabb barátságot kössünk. Erre szükségünk is lesz, ugyanis elektromos képességeinkhez energiára van szükségünk, hiszen minden egyes használat után fogytán lesz erőnk, amiket különböző elektromos transzformátorok, erőművek és egyéb elektromosságot termelő tereptárgyakból való elszipolyozással tudunk pótolni. Az L3 gomb lenyomásával előhívható egy térkép, amin láthatóvá válnak a fő újratöltési helyek. Érdemes erre nagyon odafigyelni, ugyanis ha kifogyunk az energiából, hősünk egyszerűen elhalálozik, így  a tartalékolás érdekében célszerű ha latba vetjük Cole hagyományos közelharci kiképzése során tanultakat. Alapvető rúgási és ütés technikák elsajátításával is nyugodtan nekivághatunk egy-egy küldetésnek. Ettől függetlenül célszerű szupererőnket minél többször használni, ugyanis hősünk szintlépésre képes, a játék végeztével pedig összesen 16 különböző képességre tehetünk szert, melyek mindegyike alkalmazható lesz az újrajátszásoknál. Ilyen a sima villámszórás, vagy az elektromos hullámok keltése, esetleg az elektromos páncélzat bevetése, amivel a ránk támadókat tudjuk távol tartani magunktól.

 

Szuperhősünk másik említésre méltó és igencsak látványos képessége az épületek tetején és a különböző platformokon való rohangálás. Cole képes hihetetlen magasságokba ugrani, ablakpárkányokon, illetve a városban lemodellezett épületek mindegyikén mászhatunk, kapaszkodhatunk, továbbá egy kiváló újításnak köszönhetően a peremen kapaszkodás közbeni harc lehetősége is komoly újdonsággal hat. Ily módon félig az objektum takarásából tudunk pusztító áldást szórni a nem kívánt elemekre, ami óriási előnyhöz juttatja hősünket. Az akrobatikus mutatványok, az állandó ugrálások, mászások, tetőn futások senki ne ijesszenek el, szerencsére nem a Tomb Raiderben megszokott precíz mozgásokra kell számítani. A Sucker Punch sokkal szabadabban kezeli ezt az egészet, így a játék során sokkal folyamatosabb az egész ugrándozás, ami abszolút az InFamous előnyére válik.

 

Az InFamous legnagyobb erőssége mégsem a fentebb felsoroltak között keresendő. Mikor nekivágunk a kalandnak, eldönthetjük hogy jófiúként vagy rosszfiúként fogunk kalandozásaink során viselkedni. A Sucker Punch erre egy nagyon jól működő "mérőrendszert" talált ki, mely tetteinknek megfelelően osztályoz minket, miközben maga a lakosság is dinamikusan érzékeli a körülötte zajló eseményeket, így ha jót cselekszünk, megbecsülnek minket, szeretni fognak és ránk mosolyognak a járókelők az utcán, ha viszont elterjed a hír, hogy mindenféle ok nélkül szedjük a civil áldozatokat, akkor bizony félni fognak tőlünk, és még jobban elősegítjük, hogy még mélyebb anarchiába taszítsuk a várost. Ellenben szerencsétlen Empire City lakóinak nincs más lehetőségünk, mint bizalmunkat belénk fektetni, hiszen a kormány biztosan nem nyújt majd segítő kezet, az utcára szabaduló bűnözők hamarosan teljesen átveszik a hatalmat a városban, a helyi rendőrség pedig ahogy tehette, elmenekült. A rendszer hat szinten méri morálitásunkat, így lehetünk hősök, vagy rossz hírűek, becstelenek. A játékban tetteink vizuális formában is megelevenednek, így ha jót cselekszünk, akkor az általunk szórt villámok kék színűre festődnek, ha pedig valami rosszat teszünk, akkor Cole ruházata piszkossá, mocskossá válik, külseje szellemszerűen fehérré változik, a villámok pedig vérvörös színűek lesznek.

 

A játék előrehaladtával egy úgynevezett Karma Moments rendszer a küldetések során választási lehetőség elé állít minket. Főhősünk döntései tehát kihatással lesznek a végső eredményre, a befejezésre. A fejlesztők mindkét esetben – jó és rossz – 15-15 mellékküldetést kínálnak fel a játékosnak, és mindegyik esetben változatosabbnál változatosabb missziókat kell majd teljesítenünk. Például lehetőségünk lesz járókelőket megvédeni a bandáktól, vagy a ledobott segélycsomagot eljuttatni a megfelelő helyre, vagy az utcán haldokló embert újraéleszteni.

 

A történet szerves részét képzi majd Cole két közeli ismerőse, barátnője Trish, aki a robbanás után elvesztette nővérét, illetve Zeke, a legjobb barát. Mindkét karakter komoly kihatással lesz személyiségünk formálódására, ami látványos átvezető videók helyett egyfajta képregényes történetmesélésben bontakozik majd ki, ami kiválóan passzol az egész univerzumhoz.

 

A Sucker Punch alkotása nagyon kellemesre sikeredett, talán túl is teljesítette elvárásainkat, így mindenképpen érdemes lesz odafigyelni rá, hogy hogyan teljesít majd a júniusban érkező Prototype-al szemben. A történet érdekes és fordulatos, a képregényes sztorimesélés hihetetlenül sokat dob  a hangulaton, a játék gyönyörűen néz ki és egy percig sem unalmas, és ugyan 15-20 óra alatt végigjátszható, minden bizonnyal 30-40 óra is elkél majd, hogy alaposan megismerkedjünk Empire Cityvel.

 

Értékelés: 9/10

Translate »