Oldal kiválasztása

Alpha Protocol – Előzetes

Alpha Protocol – Előzetes
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az Obsidian Entertainment nem régiben kötött egyezséget a japán SEGA-val, mely azonnal meghozta gyümölcsét, ugyanis jelenleg két nagyszabású produkción is dolgozik a stúdió. Az egyik jelenlegi cikkünk témája.

Az Obsidian Entertainment csapata olyan kasszasikerekkel hívta fel magára a figyelmet, mint a Knights of the Old Republic II vagy a Neverwinter Nights 2 – jártasabbak talán még a Forgotten Realms-re is emlékeznek. A srácok az elmúlt időszakban csendben meghúzták magukat, de mindezt csak azért tették, mert a SEGA-val kötött friss egyezségük értelmében két vadonatúj alkotáson ügyködtek. Az Egyesült Államok államairól elnevezett projektek egyike a Project Connecticut – Alien RPG – a másik pedig jelen cikkünk alanya, a Project Georgia vagyis az Alpha Protocol.

Játékunk főhőse Michael Thorton CIA-ügynök, aki épp kiképzéséről érkezik az ügynökséghez. A zöldfülű kémet azonnal egy überkomoly bevetésre küldik. A munka elvégzése közben valami balul sül el és a szervezet, illetve a kormány is hajtóvadászatot indít Thorton ellen. Szupertitkos kémünk ráeszmél, hogy valakik kelepcébe csalták és a birtokában lévő dokumentumokkal a zsebében kénytelen egymaga kideríteni, hogy valójában kik is mozgatják a háttérben a szálakat, különben az életben nem mossa tisztára a nevét és a becsületét. A világméretű összeesküvés leleplezésében egyedül marad, társai és főnökei nem hisznek neki. A fordulatokban kellően gazdag történetet az a Chris Avellone és Brian Mitsoda jegyzi, akik korábban a Planescape: Torment és a Vampire: Bloodlines munkálataiból is vastagon kivették a részüket.

Az Obsidian munkatársai semmit nem akarnak a véletlenre bízni, így azon elven fejlesztik a játékot, miszerint a jobbtól "lopni" nem szégyen. Rengeteg ötletet emelnek át a nagy klasszikusoktól. Ilyen a Fallout-sorozatból jól ismert S.P.E.C.I.A.L. karakterfejlődési rendszer, melynek lényege a következő: A játékban tíz különböző képességet fejleszthetünk és mindezt egyenként tíz fejleszthető ponttal. Thortontból olyan ügynököt faragunk, amilyet csak akarunk. Ha a kedvünk úgy hozza, akkor olyan képességekre gyúrhatunk rá, mint a lopakodás, besurranás vagy a csendes gyilkolás. Fontos megemlíteni, hogy a különböző skillekre adott pontok a játék során például reakcióidőnkre is kihat. Egy-egy gyanútlan őrt rengeteg módon likvidálhatunk, ez leginkább a jobban preferált képességeinktől függ. Lehetőségünk lesz test-test elleni harcra is pontokat osztogatni, igaz, ebben az esetben a célzás és egyéb gyilkolási formák igencsak a háttérbe szorulnak, viszont a harcművészetek mestereként is könnyen végezhetünk egy-egy célszeméllyel. Az egyes diszplícinákhoz különböző különleges képességek is járnak majd. Hátrányuk, hogy egy-egy használat során meg kell várnunk míg "újratöltődnek", így érdemes jól megfontolni, hogy mely esetekeben alkalmazzuk őket. Az egyik ilyen lehetőség lesz a Chain Shot, mely hősünk reakcióidejét és érzékelését fokozza fel. Az egész lényege, hogy környezetünket lassítva látjuk és ezalatt az idő alatt megjelöljük a likvidálni kívánt célpontokat. Ha ezt megtettük, akkor visszaváltunk normál módba és Thorton a fedezékből előugorva szép sorjában leszedi az összeset.

Mivel szerepjátékról van szó, így fontos szerep jut majd a párbeszédeknek. A fejlesztők ezen a téren is egy kisebb koppintást eszközöltek, ugyanis a Mass Effecthez hasonló párbeszédrendszert alakítanak ki. Az egész lényege, hogy a küldetéseink során azokkal az NPC-kel, akikkel összefutunk csakis egyetlen egyszer lesz alkalmunk cseverészni. A legtökéletesebb válaszok kiválasztását a jól kidolgozott szövegek garantálják majd, de ami a legfontosabb, hogy cselekedeteink nagyban befolyásolják az NPC-k reakcióit. Ha például türelmetlenek vagy barátságosak vagyunk, akkor teljesen másképp reagál majd beszélgetőpartnerünk, így a csevegések végkimenetele is különböző módokon alakulhat. További érdekesség, hogy az Alpha Protocol-ban minden egyes helyszínen – Róma, Tajpej, Moszkva, Szaúd-Arábia – rendelkezésünkre áll majd egy saját ház vagy menedék, ahol fegyvereket és felszereléseket vásárolhatunk, illetve ahol a tévéből és a rádióból informálódhatunk az aktualitásokról.

A fent említett helyszínek mindegyikéhez tartozik egy fő és rengeteg mellékküldetés. A fő cselekményszál teljesítéséhez a mellékküldetések bizonyos részeit mindenképpen teljesítenünk kell – a többi pedig a kesze-kusza szálak kibogozásában segít -, különben nem fogunk tudni továbbhaladni. Viszont fantasztikus ötlet, hogy a küldetések félbeszakíthatóak és ha úgy érezzük, hogy az adott misszió teljesítéséhez még kicsit fejlődnünk kell, akkor irány más kontinens, kicsit felturbózzuk magunkat, majd visszatérve már könnyű szerrel hajtjuk végre az előző küldetést.

Az Alpha Protocol egy olyan titkos ügynökös RPG-nek ígérkezik, melyben a fejlesztők nem titkolt vágya, hogy Michael Thornton egy emberként testesítse meg korunk legismertebb kémeit, azaz James Bondot, Jason Bourne-t és Jack Bauert. A fejlesztés már jó ideje folyik és ha minden a tervek szerint halad, akkor 2009 tavaszán PC-re, X360-ra és PS3-ra egyaránt kapható lesz a játék.

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »