Oldal kiválasztása

Silent Hill 5 nyalánkságok és képek

Silent Hill 5 nyalánkságok és képek
17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az EGM magazin elsők között tekinthetett be a Silent Hill legújabb, számszerint ötödik részének kezdetleges verziójába. A fejlesztőkkel beszélgettek, kicsit próbálgatták a játékot, majd egy nyolc oldalas szösszenetet körmöltek. Ebből szemezgettünk most.

Az idei E3-on leplezte le a Konami a legújabb Silent Hill részt. A híres sorozat ezzel az ötödik részéhez érkezett, ami az előző részekhez képest rengeteg újítást és változást ígér. Az ötödik részt az eddigiektől eltérően nem a Konami, hanem az amerikai The Collective – Marc Ecko’s Getting Up, Buffy the Vampire Slayer – hegeszti majd, azonban mielőtt minden rajongón pánikroham törne ki, előre le kell, hogy szögezzem, ez egy fantasztikus ötödik résznek ígérkezik még akkor is, ha nem a Konami kezemunkája lesz.

A Silent Hill V-ben Alex Shepherdet, egy 22 éves veterán katonát alakítunk majd, akit nem rég hívtak vissza a csatatérről. Épp kórházi ágyán fekszik – manapság minden játék hőse kórházi ágyáról indul útjának -, amikor baljós előérzete támad öccsével, Joshua-val kapcsolatban. Azonnal összepakolja a cuccát és hazautazik szülővárosába, "Shepherd’s Glen"-ba, ahol édesanyját katatón állapotban találja, az apja és az öccse pedig eltűnt, mindeközben sűrű, áthatolhatatlannak tűnő köd lepi el az egész vidéket.

A készítők állítása szerint a korábbi részekből egyetlen egy karakter sem tér vissza, azonban rengeteg új, illetve máshonnan már ismerős arc bukkan majd fel. A The Collective embereire több fronton is nagy hatással volt a Silent Hill mozi. Elsősorban a gyönyörű nővérkék nyerték el tetszésüket, így velük garantáltan találkozunk majd, de rajtuk kívül számos bizarr teremténnyel is lesz majd dolgunk. A fejlesztők állítása szerint a gépi intelligencia is magas szintet képvisel majd, ami sokszor előnyünkre, de akár hátrányunkra is válhat. A nővérkéket például a fény vonzza, így egy ügyesen elhelyezett fényforrással kikerülhetők lesznek és minden nemű harc nélkül átjuthatunk majd rajtuk. Sok esetben azonban hátrányunkra is válhat a dolog. Ha meneküléskor a magunkra zárt ajtót nem torlaszoljuk el, akkor a szörnyellák ránk törik azt, így gyakorlatilag saját magunkat küldjük a halál kapujába. Persze erre is van megoldás. A fizikáért a Halo 3-at is megmozgató Havok motor lesz a felelős, így amellett, hogy garantált a teljes next-gen látványvilág, a környezet is teljesen interaktív lesz. Gyakorlatilag minden tárgy elmozdítható lesz. A székeket eldobhatjuk, az asztalokat eltolhatjuk, a szekrényeket feldönthetjük, azaz olyan esetekben, mint akár a fent említett példa, érdemes eltorlaszolni az ajtót. A látványvilágban még egy említésre méltó újítás biztosan helyet kap majd a SIlent Hill 5-ben. A Cristophe Gans mozifilmjéből ismert két világ közötti "váltást" élhetjük át a játékban, teljesen valós időben. Érdekesség még, hogy a realisztikus fény-árnyék hatások mellett a sebzések kidolgozottságára is nagy hangsúlyt fektetnek majd a programozók.

Kalandozásaink során társat is kapunk. Útitársunk, Elle, azonban a nevén kívül egyelőre semmi konkrétat nem tudni róla. Se múltját, se jelenét nem osztották meg velünk a fejlesztők. Azt se tudni, hogy irányítható lesz-e vagy csak a játék bizonyos szakaszán kísér minket, az viszont biztos, hogy ott lesz velünk. A fejlesztők ígérete szerint a harcrendszer is komoly fejlesztéseken esik át. Mivel Axel veterán katona, így eleve adott volt, hogy jól bánik a fegyverekkel és a harcművészetek terén is jártas. A The Collective ettől függetlenül megígérte, hogy a hátborzongató horror feeling megmarad, semmiféleképpen nem akarnak egy akcióhentelős gammát, így a különböző kombók és a harcrendszer komoly munkára kényszeríti majd a srácokat. Az új rész a játék címével ellentétben nem Silent Hillben játszódik, hanem "Shepherd’s Glen"-ben, azonban több alkalommal is át kell majd utaznunk a kultikus városkába. Több befejezése lesz a gammának. MIndez a játék során tett cselekedeteinktől függ majd, így az élvezeti faktor igencsak magasra rúghat.

Megjelenés valamikor 2008. vége felé, csakis next-gen masinákra, azaz PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra.

Megjegyzés: Az EGM szkennelt, nyolc oldalas cikkecskéjét itt leshetitek meg.

Translate »