Oldal kiválasztása

Hammerting – Early Access bemutató

Hammerting – Early Access bemutató

Ebben a játékban egy törp bányász kolóniát fogunk kialakítani, és monumentális földalatti rendszert kiépíteni velük. A bányászható játéktér procedurálisan generált, így mindig új kihívások várnak ránk. A játék célja az, hogy a felszínen lévő szövetségesek kéréseit kielégítsük, ami nagyrészt valamilyen termék előállítását jelenti. Bányarendszerünket a folyamatos termelésnek fogjuk szentelni. A munkát a hegyünkbe érkező törpök fogják végezni, akik mindegyikének saját személyisége és képességpontjai vannak. A fő feladatunk ezeknek a képességeknek az optimális kihasználása.

A munkásaink a tevékenységeik során folyamatosan pontokat szereznek, amit a különböző statjaik növelésére használhatunk: Deftness, Wisdom, Awareness, Robustness és Fervor. Ezen kívül minden törpe az általa elvégzett munka típust egyre jobban kiismeri. Például ha sokat bányászik, akkor a bányász mesterségben szerez pontokat. A hegy felfedezése és a külvilággal való kereskedés Mountain lore és Trade lore pontokat ad számunkra. Ezt használhatjuk lényegében egy tech tree szerű rendszerben. Itt tudjuk kiválasztani, hogy milyen technológiákat fejlesszünk. Ahogy azt például a Civilization játékokban megszokhattuk, itt is tierekre vannak osztva a technológiák és mindennek meg van a saját maga előfeltétele. Érdemes előre feltérképezni, hogy mire szeretnénk rágyúrni, hogy nehogy feleslegesen költsünk pontot.

A bányarendszerünk elég rohamos mértékben növekedik. Nagyon látványos, ahogy a kezdetben hatalmasnak tűnő bánya bejárat, rövid idő alatt szinte egy hangyányi pont lesz a bányánk térképén. Éppen ezért fontos nagyon a termékek szállítása, és ennek a rendszernek az optimális kialakítása. Sajnos (valószínűleg az Early Access hibája egyelőre), de többször van, hogy a törpök ahelyett, hogy vinnék a dolgokat a kiszállításra váró ládába csak szimplán állnak, és nem csinálnak semmit. Jó lenne, ha külön-külön ki tudnánk tűzni “munkahelyeket” az egyes törpöknek, mert a terjeszkedés során nehéz lesz átlátni, hogy mindenki dolgozik-e vagy csak henyél.  A terjeszkedés témáján meg kell említeni, hogy rengeteg állványzatot fogunk építeni, ahol egységeink közlekednek, de ezek is néha megbolondulnak és “elfelejtenek” közlekedni rajta. Természetesen ezek kezdeti hibák, a végeleges változatig biztosan javítani fogják őket.

A játékmenet nagyon hasonlít az Oxygen Not Includedhez, de ez talán egy minimálisan leegyszerűsített változata annak. Valamivel logikusabb az építmények összefüggése és a termelési rendszer kialakítása. A különböző biomok is jól elkülöníthetők egymástól, és saját fény effektekkel is rendelkeznek. Sajnos ez a megkülönböztetés nem mondható el a törpjeinkről, mert elég egy kaptafára készültek. A karakter lapjaikkal ellentétben itt nem látszanak a modellek egyéniségei. Zenei téren is van még hová fejlődni, mert elég hamar elkezd ismétlődni az aláfestés. Ahogy a kép is mutatja elég nagy még a roadmap, és remélhetőleg a játékosok visszajelzései alapján valami maradandót tudnak alkotni a készítők. Már ebben az állapotában is nagy potenciál van a játékban. Ha szeretnétek támogatni a készítőket, akkor fontoljátok meg, hogy már ebben a korai fázisban beszerzitek a játékot.

Translate »