
Gedonia 2 – Korai Hozzáférés betekintő

A nyílt világú RPG-k mindig sok mindent ígérnek. Szabadságot, felfedezést, a világot befolyásoló döntéseket. Napjainkban azonban a legtöbb RPG egyetlen kötött utat enged számunkra. A karakterünk és a szerepe nagyban a fejlesztők elképzeléseitől függ és nem mi választjuk ki még a háttértörténetét sem. A Gedonia 2 ezzel ellentétben egy rövid oktatás után utunkra enged minket, és sok old-school RPG-t idézve tényleg azt csinálunk, amihez kedvünk van.
A játék nem akarja újraírni a műfajt, és inkább a klasszikusokból merít, és az ottani működő dolgokat modernizálja. A karakterünk megalkotása egyszerű, mégis jelentőségteljes folyamat: nyolc elosztható pont, négy tulajdonság, melyek merőben meghatározzák a játékstílusunkat és azt, hogy a világ hogyan reagál majd a karakterünkre. Intelligencia? Karizma? Erő? Bármit is választunk, más élményben lesz részünk a játék során.
A Gedonia 2 remekül szövi bele a választásaink következményeit a játékmenetbe: Nemesi háttért választottunk? Több befolyásunk lesz a karakterekre, akik máshogy is beszélnek velünk emiatt, továbbá új, mások számára elérhetetlen utak nyílnak meg számunkra.
Ehhez társul egy szintén old-school időket idéző harcrendszer, amiben semmi forradalmi nincs, de teszi a dolgát. Az egyetlen negatív velejárója, hogy az elosztott pontok permanensek, így elő fog fordulni, hogy hátra kell hagynunk egyes kincseket, mert a legkevesebb pontot kapott tulajdonságunk megakadályozza, hogy kinyissunk egy ládát.
Viszont a ténylegesen felszintezett tulajdonságainkból származó nyereségek szinte minden esetben kárpótolni fognak az út során. A fejlődési rendszer ugyan még csiszolásra szorul, de már most is meglehetősen érdekes: különféle mágikus ágakat tanulhatunk ki, beleértve az olyan sötét mágiát is, mint a holtak feltámasztása.
A világ tele van élettel, ami alatt nem csak a portyázó ellenfeleket és a tájat benépesítő állatokra gondolok. A három fő küldetés, amit jelenleg teljesíthetünk csak egy felvezetés, azonban a játék már most rengeteget tartogat számunkra. A rejtett barlangok, az ismeretlen romok, a mellékküldetések mind-mind a világ építésére és egy hihető háttér felépítésére és ezek a játék azon pillanatai, amik megmutatják, hogy nem kell kiemelkedő grafika egy tartalmas világ megalkotásához.
Persze Gedonia 2 még korán nincs kész állapotban. A korai hozzáférés, hibákkal, csiszolatlan részekkel, és időnként egy-egy hibás funkció is felüti a fejét. Ez nem egy technikailag tökéletes játék, ez egy világ, ami a játékosok visszajelzését követve növekszik. A Gedonia 2 nem forradalmasít, hanem a régi, működő rendszereket csiszolja, modernizálja. Egy old-school RPG, amely nem próbál mindenáron új lenni, csak egyszerűen szórakoztató.