Oldal kiválasztása

Dead Block – Játékteszt

Dead Block – Játékteszt
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Kipróbáltuk a hosszas hallgatás után, kiadói minőségben visszatérő Digital Reality új árkád játékát, a zombiakcióba oltott tower defense Dead Blockot, ami egyenesen az ’50-es évek Amerikájának zombiinváziójába hajít minket.

Napjainkban Dunát lehetne rekeszteni a zombitémájú játékokkal, a német Candygun első árkád alkotása, a Dead Block azonban egészen más oldalról közelíti meg a témát, hiszen a Digital Reality kiadói minőségben megjelent első játéka egy közvetett akcióba és gyűjtögetésbe oltott tower defense hibrid, ahol a cél nem az, hogy szemtől szemben aprítsd az élőholtakat, hanem a lehető legfurmányosabb módon távol tartsd őket az általad védett objektumtól. Ez jelen esetben lehet egy gimnázium, egy családi ház, egy lemezbolt, vagy egy háromemeletes hotel, s higgyétek el, az eszközökben nem lesz hiány, a három fő karakter ugyanis fejenként legalább féltucatnyi különböző apparátust tud felmutatni, miközben a csapdák mellett a környezet egyes elemeit is használhatjuk, és persze a közelharcban sem maradunk védtelenül.

 

A Dead Block játékmenete egy végtelenül egyszerű sémára van felfűzve: Minden egyes pályán szét kell csapnunk, pozdorjává kell törnünk az összes tereptárgyat, amiből az építkezéshez szükséges faanyagot nyerhetjük ki, míg a komolyabb csapdákhoz szükséges csavarokat a megvizsgálható tárgyakból szerezhetjük meg. A gyűjtögetés más okból is lényegi szempont, a játék során ugyanis a környezet bizonyos elemeit is használhatjuk a zombik kiiktatására, így a megszerzett érmét a zenegépbe dobhatjuk, hogy megtáncoltassuk az élőholtakat, vagy a megtalált nyers steaket a radiátorra dobva terelhetjük el a zombik figyelmét, akik mit sem sejtve "rohannak" a vesztükbe. A játékban két fő feladattal fogunk találkozni, melyek egyike során a gyűjtögetést erősítve, zenealkatrészeket kell megtalálnunk, hogy aztán a felszerelés összeállásával egy rögtönzött gitárszólóval küldjük a túlvilágra a zombikat, míg a másik esetben meghatározott számú élőhalottól kell megszabadulnunk, hogy a Zomb-O-Matic nevű gépet aktiválva a környék összes zombijának még meglévő agyát ropogósra süssük.

 

A zombiinváziót a kihalt kisváros három túlélője, Mike, a cserkészfiú, Jack, az építőmunkás, és Foxy, a biztonsági őr igyekszik megtörni. Mindhárman egyedi fegyverzettel, csapdákkal, és képességekkel rendelkeznek, mert amíg Jack a nyers erőt képviseli, és a bútorok, tárgyak szétverésében jeleskedik, addig Mike a méretei ellenére a gyorsaságával lehet nyerő sokak számára. A változatosságra mindenesetre a játék ezen pontján nem lehet panaszra, a játékmenetben azonban hamar tetten érhető a monotónia, hiszen minden egyes helyszínen ugyanazt, és ugyanúgy kell csinálnunk. Hiába kapunk magunk mellé MI vezérelt társat, és pályánként újonnan előbukkanó újdonságokat, ezek sajnos nem lendítenek semmit az élményen, és ezt sajnos csak tetőzi a teljes online multiplayer hiánya. A Candygun ugyanis óriási ziccert hagyott ki az online szekció teljes mellőzésével, mert a Dead Block tipikusan az a játék, amit egyedül nagyon unalmas játszani, osztott képernyőn zombikat irtani azonban mindig is nagy móka volt, ráadásul itt komoly csapatmunkára is szükség van, hiszen a játékosok osztoznak az összeharácsolt cuccokon, azok meg végesek, és meglehetősen hamar elfogynak.

 

A Dead Block a nyári XBLA dömping első fecskéjeként próbált szerencsét, s bár alapvetően nincs vele gond, a hamar eluralkodó monotonitás, az online multi hiánya alaposan rányomja a bélyegét a végső értékelésre, ugyanis a játék semmiben se mutat túl a zsáner már ismert jegyein, és bár 800 MS pontért már leszipkázható a LIVE-ról, a következő hetekben olyan címek jönnek, melyek nem csak látványban, de élményben és innovációban is többre hivatottak, így érdemes ezekre a játékokra tartalékolni megvásárolt MS pontjainkat.

 

Értékelés: 6/10

Translate »