Oldal kiválasztása

Cornucopia – Korai hozzáférés betekintő

Cornucopia – Korai hozzáférés betekintő

Minden alkalommal, amikor megjelenik egy új farmer életstílust ígérő játék és lehetőségem van kipróbálni, az első gondolatom, hogy vajon ez a cím mivel fog többet adni, mint a versenytársai. Ugyan így indultam neki a jelenlegi betekintőnk alanyának, a Cornucopia-nak is. A Cornucopia egy egyedülálló farmszimulátor, amelyet a Subconscious Games fejleszt és ad ki, és bár még csak korái hozzáférésben elérhető, már most rengeteg újdonságot mutat a hasonló játékokkal szemben, valamint számos tennivalóval bíz meg minket.

Karakterünk a játék kezdetén Cornucopia városának közelében találja magát, ahol a farmer, Rufus és a város orvosa, Andre menti ki, ugyanis egy jégtömbbe fagyva találtak ránk. Túlélésünk csodaszámba megy, de sajnos nem lehet felhőtlen az örömünk, hiszen minden emlékünket elvesztettük. Szerencsére Cornucopia-ban épp rendelkezésre áll egy üresen álló farm a hozzá tartozó lakóházzal, melyet szívesen odaadnak nekünk, hogy új életet kezdhessünk, legalábbis a memóriánk visszatértéig.

Cornucopia-ba költözve azt csinálunk, amit akarunk. Felfedezhetjük a várost, ültethetünk terményeket, barátkozhatunk a helyiekkel. A város felfedezése közben feltűnik egy Naomi nevű összeesküvés-elmélet hívő, aki követ minket. Az ő szerepe a játékban a Cornucopia történetének beindítása. Van ugyanis egy legenda a Cornucopia által valaha birtokolt varázslatról, 13 darab drágaköves gyümölcsről és az aranyszalmáról, melyet Naomi-n keresztül ismerünk meg. Kiderül, hogy a jégtömbbe fagyásunk 100 évvel ezelőtt történt, amikor ez a mágia még létezett. Naomi a gyümölcsök visszaszerzésére és a varázslat újrafelfedezésére ösztönöz minket, azonban tudnunk kell, hogy számos ellenféllel szembe kell majd szállnunk az utunk során.

A Cornucopia-ban így a nyugalmas farmer élet mellett kapunk egy fantasy-ba illő epikus kalandot is, mely kellemesen felrázza az amúgy monotonná váló kertimunkákkal teli mindennapokat.  A Cornucopia rengeteg szórakoztató és egyedi funkciót tartalmaz, mely hasonló játékokból ismerős lehet, az egyszerű kapálás, ültetés, öntözés, betakarítás mellett van egy másik folyamat is, mégpedig a komposztálás. Az évszakfüggés helyett a növények a megfelelő talaj tápanyag mennyiségére támaszkodnak, hogy megfelelően növekedjenek. A tápanyagok szintjeit egy nagyítóval ellenőrizhetjük, és négyet kell szemmel tartanunk: nitrogén, kálium, foszfor és bioaktivitás. A talaj tápanyagai eleinte alacsony értékekről fognak indulni, ezért különböző anyagokat kell komposztálnunk, hogy különböző komposztokat állítsunk elő, melyekkel növelhető lesz a kívánt tápanyag mennyisége a talajban.

A komposztálás mellett a szerszámok használata során is tapasztalatot szerzünk, és a szintlépések alkalmával jutalmakat kapunk. A szerszámok használata egyben fel is tölti őket, és amikor a sávjuk megtelik, akkor használhatunk egy, a szerszámhoz tartozó speciális képességet. Az öntözőkanna több helyet tud öntözni, a fáklya több sebzést okoz stb. Kalandunk során velünk tarthat egy állat társunk is, akit a háziállataink és a haszonállataink közül tudunk kiválasztani, attól függően, hogy milyen fajta állatot viszünk magunkkal képesek lehetnek fát vágni, követ törni és ellenfelekkel harcolni is. A halász minijátékok nagyon megosztóak tudnak lenni, ugyanis egyes farmer játékok túlságosan is megnehezítik azt. A Cornucopia-ban a pecázás kevésbé egy ügyességi teszt, inkább egy szórakoztató tevékenység, ami nem fogja elijeszteni a kevésbé türelmes játékosokat.

A Cornucopia az egyedi 2.5 dimenziós pixel stílust használja, kimondottan ügyesen. A kameramozgatás, mely szokatlan a hasonló játékokhoz képest először megnehezíti az irányítást, azonban megszokva egy sokkal tágasabb világ érzetét kelti. Rengeteg karakterrel fogunk találkozni a játék során, akikkel összebarátkozhatunk és akár meg is házasodhatunk. Meg kell azonban jegyezni, hogy jelen állapotában a sztori átvezetőket kivéve a karaktermodellek nagyon gyakran ismétlődnek a várost járva. A karakterek, rendkívül egyediek azonban nagyobb történések kivételével egyelőre nem tudunk összefutni velük, ez azonban a játék későbbi szakaszában változni fog. Minden karakternek van egy karakterprofilja, amely folyamatosan egyre több információval fog szolgálni róluk. Ezen információk közé tartozik kedvenc ételük és a születésnapjuk, koruk, a foglalkozásuk, a lakóhelyük, és hogy egyedülállóak vagy házasok-e.

Az átvezetőkkel kapcsolatban még annyit, hogy a Cornucopia-ban a történet tovább lendítésére szolgálnak. A város különböző pontjain egy-egy küldetést teljesítve, az utolsó átvezető során kapjuk meg az egyik drágakövet, amit keresünk. Ezen folyamat során jobban megismerhetjük a városlakókat. Ezen átvezetőkkel szemben felvethető negatívumként, hogy a karakterünk ilyenkor nem aktív résztvevő, hanem csak végig nézi a történteket, és jutalmat kap érte.

Összességében egy Early Access játékhoz képest, különösen a mai mércével mérve, a Cornucopia megérdemli a figyelmet a farmjátékok világában, reméljük a fejlesztők továbbra is aktívan támogatni fogják a játék jövőbeni fejlődését. A játék számos eleme, mint a fantasy csavar a történetben és a rendkívül egyedi grafikai stílus nagyban kiemeli a Cornucopia-t a hasonló játékok közül.

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »