Oldal kiválasztása

Blade Prince Academy játékteszt

Blade Prince Academy játékteszt70% XP70% XP

A Blade Prince Academy az Angel Corp fejlesztőstúdiótól és a Firesquid Games kiadótól Kickstarteren útnak indított játék, mely egy Hades által inspirált vizuális stílusú real-time with pause harcrendszerrel működő akció-stratégia játék. Az animéhez hasonló stílus és a stratégiai játékmenet fenti trailerben mutatkozik be.

A Blade Prince Academy-ben a névadó akadémia diákjainak kalandjait követjük. A játék nyitányában az iskolát megtámadja egy gengszterbanda, a banda visszaverése után karaktereink úgy gondolják, hogy a gengszterek támadása mögött áll valami nagyobb terv, ezért nekivágnak, hogy megmentsék az elrabolt diáktársaik, és rájöjjenek, hogy mi a titokzatos oka az iskola megtámadásának.  Ez más ellenséges frakciók leleplezéséhez vezet, amelyek nagyrészt egybeesnek minden egyes új felfedezett biommal, ahová a bemerészkedünk.  Az új ellenséges és baráti karakterek motivációjának felvázolása olyan ütemben történik, hogy nem fordítanak elég időt a karakterek fejlődésére.  Ez a világépítésre is átragad, mivel az expozíciót nagy adagokban és gyors egymásutánban kapjuk, és a konfliktusok gyakran a felvezetésük után fénysebességgel oldódnak meg.

Az akadémia szolgál majd a küldetések közötti bázisként, ahol felszerelést fejleszthetünk, követhetjük a karakterek közötti kapcsolatokat, és átalakíthatjuk az aktív partinkat. Az itteni beszélgetések felelősek a temérdek mennyiségű hirtelen expozícióért.  A karakterek háttértörténetének kulcsfontosságú aspektusait csak mellékesen megemlítik, komolyabb figyelmet azonban nem kapnak.  Ez nem sokat tesz hozzá a csapatépítés aspektusához, azonban nagyban meggyorsítja a történetmesélés ütemét.

A nem aktív csapattagok pihentetése ugyan ingyenes, de ha túl sok karakterünk pihen, az ahhoz vezethet, hogy nem tudunk felállítani egy teljes aktív csapatott. Ez pedig azt a következményt hordozza számunkra, hogy ki kell hagynunk azt a hetet, ami viszont hatással lesz a költségeinkre.  A karakterek pihentetése fontos az energiájuk feltöltéséhez, mert ha elfogy, sokkal gyengébbek lesznek a harcok során. Egy hét kihagyása a karakterek számára azt jelenti, hogy egy haszontalan tevékenységgel töltik idejüket, mely véletlenszerű mennyiségű pénzbe kerül, és rabolja az időt.  Az „időrablás” azonban meglehetősen súlytalan fogalom a Blade Prince Academyben, mivel az egyetlen ok, amiért időkorlátot szabnak, az a bulik időpontjának nyomon követése.  Egy buli nagyjából kéthavonta lesz esedékes, és ha egy karakter nem használ energiát a megszervezésére, akkor a rosszul kivitelezett parti csökkenti a karakterek egymás közötti kapcsolatát.  Ezek a kapcsolat romlások semmilyen módon nem befolyásolják a karaktereket, és annyira jelentéktelenek, hogy három negatív után csak egy előkészített iskolai buli kellett ahhoz, hogy az egész csapat kapcsolati értéke pozitívban legyen.

A Blade Prince Academy real time with pause harcrendszere megengedi, hogy a harcok gyorsan történjenek, így valamilyen szinten kényszerítve minket a pause funkció kihasználására, a következő lépések megtervezése érdekében.  Mozdulataink alaposan meg kell fontolnunk, mivel a képességek kiválasztás után nincs lehetőségünk visszavonásra, és egyes képességek óvatlan használata a karakter halálához vezethet.  A baráti tűz nagyon komoly aggodalomra ad okot; bárki, aki egy képesség hatóterületébe kerül, annak nincs kegyelem, legyen az barát vagy ellenség.  Az élet- és manapontok automatikusan, azonban lassan regenerálódnak, ez bájitalokkal gyorsítható.  A bájitalokat az ellenségek ejtik el, vagy az iskolában vásárolhatók, de gyorsan elfogynak, ha nem vigyázunk.  A medkitek mindig rendelkezésre állnak, és a csaták között használhatók az elesett csapattagok felélesztésére.  A teljes csapat elesése tapasztalatvesztéssel és időugrással jár (ez is 1 hetet ugrik előre).

Tizenegy különböző karaktert toborozhatunk a csapatunkba, a küldetések során pedig egyszerre legfeljebb négyen csatlakozhatnak a partihoz.  A játék négy biomon keresztül vezet minket, amelyek mindegyike legalább nyolc küldetést tartalmaz, melyek többsége legalább egy bizonyos csapattag használatát igényli.  A Blade Prince Academyben minden karakterrel zsonglőrködnünk kell a korlátozások miatt.  Szerencsére a karakterek többsége egyedi, csak néhány képességük van melyben felfedezhető átfedés. A karakterek és képességeik kombinálhatók egymással, a keverés pedig szórakoztató és effektív harcmodorhoz vezet. 

A karakterek portréi szemet gyönyörködtetőek, stílusukban nagyon hasonlítanak a Hades-ban látott portrékhoz.  A játékbeli sprite-ok nem kapnak ugyanolyan figyelmet, de felismerhetőek a portrék alapján. Az alapvető ellenségek ritkán változnak egy új biom kezdetén kívül, így a boss fightokon kívül az ellenfelek sajnos ismétlődőnek érződnek. A bossok egy kicsit jobban kiemelkednek, mivel számukra is készültek portrék, amelyek éreztetik, hogy nagyobb figyelmet fordítottak rájuk.  Bár minden biomhoz különböző pályarészek tartoznak, ezek elég rövidek, és rövid időn belül ismétlődnek. A hangdizájn sem áll a fergeteges harc útjába, de a zenei anyag utógondolatnak tűnik a játékmenethez képest.

Értékelés

70%

Összefoglaló A Blade Prince Academyben rengeteg apróság működik, főleg a harci oldalon. A karakterek dizájnja frappáns, de a rohanó cselekmény miatt a személyiségük sablonosnak érződik. A játék végül is egy elfogadható, de nem teljesen megvalósított élmény, amelynek egyetlen kiemelkedő eleme a játékmenete.

70%
Translate »