Oldal kiválasztása

Élménybeszámoló: Gamescom 2025

Élménybeszámoló: Gamescom 2025

Sziasztok !
Idén nyáron egy régi álmom vált valóra: életemben először kijutottam a Kölni Gamescomra, méghozzá a Játékok.hu támogatásának köszönhetően. Már a belépés pillanatától érezni lehetett, hogy ez nem egy egyszerű rendezvény – minden szempontból színvonalas, profi és lenyűgöző volt. A standok, a látvány, a szervezettség és a hangulat mind hozzájárultak ahhoz, hogy ez az esemény egy hatalmas élmény legyen számomra. A játékok között négy cím különösen mély nyomot hagyott bennem: Crimson Desert, Cronos: The New Dawn, Deer & Boy és Norse: Oath of Blood.

A Crimson Desert már az első pillanattól beszippantott. A Pearl Abyss új RPG-je egy látványos ejtőernyős jelenettel indult, ahonnan egyenesen a háború sújtotta Pywel földjére zuhantam. Kliff, a Greymanes zsoldoskapitány szerepében epikus csatákat vívtam, miközben az égboltról ágyútűz zúdult ránk. A harcrendszer összetett és intenzív – néha úgy éreztem, mintha egy teljes harci játék mozdulatait kellett volna memorizálnom. Bár kissé túlterhelő volt, a látvány és az élmény kárpótolt mindenért.

A Cronos: The New Dawn-t az Xbox standjánál próbáltam ki, és szerencsére csak 20 percet kellett várnom. A játék egy sötét sci-fi horror kaland, ahol egy titokzatos utazóként jártam a posztapokaliptikus Lengyelországot, miközben időutazással próbáltam megmenteni az emberiséget. A groteszk látványvilág és a testhorror elemek David Cronenberg világát idézték. A „merge” mechanika, ahol az ellenségek elnyelik a legyőzötteket, hogy erősebbé váljanak, különösen emlékezetes volt.

A Deer & Boy egy csendes, megható utazás volt, amit a Future Games Show szekcióban találtam. Egy cinematikus puzzle-platformer, ahol egy névtelen fiú és egy félénk őzgida kapcsolata áll a középpontban. A gida fokozatosan nőtt és fejlődött, új képességeket kapva, miközben együtt oldottuk meg az akadályokat. Az egész élmény olyan volt, mint egy interaktív mese – szinte teljesen dialógus nélkül, csak a zene és az animációk meséltek. A játék ICO hangulatát idézte, és számomra ez volt a legwholesome pillanat az egész Gamescomon.

A Norse: Oath of Blood a Tripwire Presents standjánál egy taktikai RPG-vel lepett meg, amely a viking kor sötét világába kalauzolt. Gunnar, a fiatal harcos szerepében apám gyilkosát üldöztem, miközben falut építettem, szövetségeket kötöttem és brutális csatákat vívtam. A játékban minden döntés számít: a felszerelés, a harci formációk, sőt még a falusiak is befolyásolják a történet alakulását. A zenét egy neo-folk együttes, a Galdorcræft szolgáltatta, ami tökéletesen illeszkedett a mitikus hangulathoz.

Sajnos nem jutottam be a Silent Hill F és a Resident Evil Requiem demókhoz, pedig nagyon szerettem volna kipróbálni őket. A sorok elképesztően hosszúak voltak – a Silent Hill F-nél több mint négy órát vártak a rajongók, míg a Resident Evil Requiem standja szinte folyamatosan teltházas volt. Mindkét játék hatalmas érdeklődést váltott ki, és a bemutatók alapján nem véletlenül: a Silent Hill F a japán horror gyökereihez tér vissza, míg a Requiem a klasszikus túlélő horror hangulatát hozza vissza Raccoon City sötét árnyai közé.

Külön kiemelném, hogy nagyon tetszett az indie és a retró részleg is. Itt kisebb fejlesztők játékait lehetett kipróbálni, sokszor közvetlenül a készítőkkel beszélgetve. A retró szekcióban klasszikus konzolokon játszhattunk, és nosztalgikus élmény volt újra kézbe venni a régi kontrollereket – igazi időutazás volt a videojátékok történetében.

Összességében a Gamescom 2025 számomra nem csak egy rendezvény volt. Az egész esemény rendkívül színvonalas volt, és minden pillanata felejthetetlen élményt nyújtott. Hálás vagyok a Játékok.hu-nak, hogy lehetővé tették számomra ezt az utazást – ha ezek a demók bármit is előrevetítenek, akkor 2026 egy elképesztő év lesz a játékvilágban.

Translate »