Oldal kiválasztása

Ultros – Játékteszt előzetes

Ultros – Játékteszt előzetes

A Hadoque és El Huervo közös pszichedelikus meséjében a Szarkofágon ébredsz – egy óriási, kozmikus méhben, amely egy Ultros néven ismert ősi démoni lényt tart fogva! Örök hurok csapdájában ragadva kell felfedeznünk a Szarkofágot és találkozni az azt benépesítő karakterekkel, hogy megértsük: mi is a szerepünk ebben a körforgásban.

Alapvetően egy Metroidvania/roguelike címről beszélhetünk, melynek legnagyobb különlegessége talán a vizualitása lesz: ennyire pszichedelikus utazásban szerintem videójátékban még nem volt részünk, a színek kavalkádja egyszerűen magába szippantja az embert. Persze a külcsín nem jelent semmit, ha maga a játék játszhatatlan. Szerencsére az Ultros esetében erről szó sincs!

Feladatunk nem más, mint kideríteni hova is sodort minket a sors, a változatos flórát és faunát aprítva közben. Ultros fogva tartását sámánok segítik elő, az ő likvidálásukkal is jó pár órát fogunk eltölteni a végjátékig, bár a pontos cél még egyelőre nem ismert. A hack n’ slash elemeket rengeteg platformer rész fűszerezi, ahogy azt már megszokhattuk a zsánertől. Ami új színt visz a dologba, azok a képességeink, illetve ennek roguelike jellege: minden ciklus végén lenullázódnak, így fejlesztésükre ismét költenünk kell a pályákon található gyümölcsök és űrlény-maradványok elfogyasztásával. Utóbbiak ritkasága attól is függ milyen módon gyakjuk le őket, minél látványosabban és kombó-gazdagabb a hent, annál jobb állapotú szervet kapunk belőlük.

Azt, hogy minden képességet az elejéről kelljen felfejlesszünk, egy még ritkább eszköz segítségével részben kiküszöbölhetjük: ennek segítségével szabadon választott – és már feloldott – skill-t rögzíthetünk, így azt a következő ciklusnál se „feledjük”. Ezzel némileg könnyítik a dolgunkat, de így sem lesz egyszerű, mert ahogy a stílustól megszokhattuk, menteni sem tudunk akárhol, ám bizonyos burkokat megtalálva bekuckózhatunk egy alvásra és fejlesztésre.

Akik szó szerint vennék a farmolást, azok magokat is gyűjthetnek a pályákon, melyeket adott helyeken elültetve, a következő ciklusban új helyszíneket nyithatnak meg számunkra. Ahogy új kör kezdődik, a magocskákból hatalmas fák lesznek, amikre felugrálva addig elérhetetlennek tűnő platformokra is feljuthatunk. Így nem árt előre tervezni, mert noha a képességek nullázódnak, a térkép nem. Így visszatérve 1-1 helyszínre szembesülhetünk az azt ért változásokkal.

Tesztünk keretében az első két hurokba nyertünk betekintést, ám a játék még bőven tartogat meglepetéseket, főleg a sztori szempontjából. A grafikáról kár beszélni, inkább nézzétek meg a mellékelt képeket vagy videót, sokkal többet elárulnak a pazar látványvilágról! Hangok és zenék terén is hasonlóan jó munkát végeztek a srácok, sokszor tényleg valami idegen helyen érzi magát az ember tőlük, mégis kellemes a fülnek.

A játék 2024. február 13-án várható, PC, Playstation 4 és Playstation 5 platformokra is! Mi már alig várjuk!

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »