Oldal kiválasztása

The Falconeer – Játékteszt

The Falconeer – Játékteszt73% XP73% XP

The Falconeer egy open-world játék, amiben ahogy a neve is mutatja sólymokkal repülve kell légi csatákat vívnunk. A játék helyszíne a The Great Ursee, ami egy főként vízből álló terület. Rajta található kisebb szigeteken és építményeken élnek a különböző klánok, akik csatároznak egymással. Mi a közöttük dúló konfliktusokba csatlakozunk be. A kalandozásunk nagy részében felfedezzük ezt a világot és meglátogatjuk a különböző népeket, akiknek küldetéseket teljesíthetünk. Ez sokszor valamilyen harc megvívása, de akár csak egy szimpla levél kézbesítés is lehet.

A játék ugyan játszható billentyűzettel és egérrel, de elég kiábrándító élmény. Maga a store page is azt javasolja, hogy vagy joystick vagy gamepad használatával próbálkozzunk inkább. A játékmenet és az irányítás nekem a Panzer Dragoon-t idézte fel. Amikor megkaptam a teszt példányt még kicsit nehézkes volt az irányítás, de folyamatos patchelések során már ég és föld a különbség az irányításban. Nagyon sokszor van olyan helyzet, hogy hirtelen irányváltásokat kell végezzünk, és ez kezdetben elég lomha volt. A jelenlegi patchben már agilis lett madarunk és egy alap mozgási sebesség növelést is kapott. Amikor valakit üldözünk és próbálunk levadászni nagyon jól jön a célpont belockolása, így valamivel könnyebb navigálni a kamerát, ha valaki nem elég ügyes nélküle. De nem csak repülő ellenfeleink vannak, vízi egységek is vannak, mint például egy kalózhajó vagy egy hatalmas rák szerű mozgó valami, ami egy olajfúróra hasonlít.

A két nagy hatalom, a Northern Imperium és a Mancer Order nem csak kinézetben két teljesen más stílus, de az egységeik is más-más játékstílust követelnek meg. Ezen felül ami meghatározza majd a játékot az maga a madár, amin repülünk. Ennek több fajtája van, és minden fajtának megvan a saját pozitívuma. Ezen felül Agility, Speed, Energy, Health és Regeneration statok befolyásolják majd állatunkat. Ha ennyi nem lenne elég, akkor ezen statok szintezésén kívül még mutagéneket és különbő chantokat is használhatunk, amik további módosításokat adnak ezekhez a számokhoz. A harcban kiadott sebzésünket pedig falconeerünk classa határozza meg nemcsak kezdő statok által, de az általa használt fegyverrel is. Ehhez ajánlom a játék hivatalos wikijét, amit ezen a linken értek el.

A játékban használt kinézetet ugyan nagyon sok játék próbálta már eddig, de csak kevésnél sikerült valóban szépre kivitelezni. Itt szerencsére kiemelkedően jól sikerült. A 4K és a HDR rengeteget hozzátesz az összképhez. Az élénk színek és ez a rajzfilmes stílus valahogy nagyon passzol egymáshoz. Ezt ráadásul egy szolid zenei kíséret is megsegíti. Ha esetleg kezdene grindolósnak tűnni a játék, akkor ez a kettő mindenképp elviszi a hátán a játékot. Szimplán a céltalan repülés ezeken a szép tájakon is egy egyedi élményt nyújt. A magas framerate pedig segíti, hogy igazán akciódús csata jelenetekben lehessen részünk. 

Hozzászólások

Értékelés

73%

Összefoglaló Egyetlen fejlesztős játékként nagyon nagy eredmény, amit Tomas Sala letett az asztalra, és kíváncsi vagyok hogyan bővíti majd ezt tovább vagy esetlegesen egy folytatásra is. A kezdeti irányítási gondokat szinte már teljesen megszüntette, és a maradék bugokat folyamatosan patcheli. Emellett javaslatokat is vár a játékmenet javítására. Egy kicsit lehetett volna story orientáltabb a dolog, elég hamar monotonná válnak a küldetések, de ezt leszámítva élvezetes légi csatákat vívhatunk egy meglepően nagy világban.

73%
Translate »