Oldal kiválasztása

The Curse of the Monkey Island – Játékteszt

The Curse of the Monkey Island – Játékteszt100% XP100% XP
6 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Ki ne ismerné Guybrush Threepwood nevét, aki előkerül a semmiből, és egyszer csak a fejébe veszi, hogy ő kalóz akar lenni? Hogy miért, azt csak ő tudja, de szinte egyből fülig szerelmes lesz Elaine-be, a sziget kormányzójának a lányába, akire egyébként a gonosz kalóz, LeChuck is szemet vetett. Hogy mi a játék lényege? Röhejes megoldásokkal kell elérni a céljainkat, hogy végül minket is elfogadjon a kalózközösség, és már ne csak egy nyüzüge, szőke nyikhajnak tartsanak, hanem egy megveszekedett, a rumtól vagy grogtól bűzlő ádáz kalóznak. A point-and-click típusú kalandjátéknak a harmadik része, azaz a The Curse of the Monkey Island, mely 1997-ben jött ki, végre-valahára elérhető lett a Steamen. Mielőtt bármit is mondanék erről a játékról, kicsit emlékezzünk vissza…

A játékot nem más gondozta, mint a LucasArts, ami azért – véleményem szerint – nem csinál(t) gagyi címeket anno sem. Az első részből filmet akartak készíteni Monkey Island címen, de végül valamilyen jogi hercehurca miatt ez nem jött össze. Akarom mondani de, de valamilyen felejthető film jött ki belőle, nem is jut eszembe a címe… Vannak benne kalózok, egy kapitány, aki finnyás, ha nem nevezik kapitánynak, folyamatosan grogot akarnak, és vicces szövegeik vannak… Csak nem??? A Karib-tenger kalózai első része. Na jó, nem volt felejthető, az első rész még kifejezetten jó volt. Bizony, azt eredetileg ebből a játékból készítették volna, pár elemet át is emeltek, mint például a kutya a börtönben, akit semmivel nem tudnak rávenni, hogy adja oda a cella kulcsait.

Az első két epizód után a harmadik már grafikailag az akkori kor egyik legmodernebbjének volt mondható, a hangok parádésak, a párbeszédek pedig magukért beszélnek (micsoda poén!). Apropó hangok. A játék zenéje a mai napig az egyik legdallamosabb, legvidámabb, amit valaha játék kapott. A képre kattintva hallgatható, de előrebocsátom, úgy fog beleragadni a fejedbe, mint a 40 fokban megolvadt rágó a cipőd talpára, amit egy bottal kell kipiszkálni a surranód rovátkái közül. Amikor harmadik nap után is még a fejetekben ez a dal megy, nyugodtan gondolhattok rám!

A sztori nagyvonalakban:

Főhősünket, Guybrusht elfogja LeChuck, aki a második rész után már mint szellemkalóz tért vissza, és Elaine várát ostromolja, ha már a szívét nem tudja. Bekerülünk a hajó egy börtönkabinjába, ahonnan pillanatok alatt kijuthatunk, elsüllyesztve a hajót egy hatalmas gyűrű segítségével. Sikerül kijutnunk a partra, ahol Elaine már vár, hogy jól lehordjon minket, amikor is előkapjuk a gyűrűt, és megkérjük a kezét. Gyönyörű, romantikus pillanat, amit egy csöppnyi, el nem hanyagolható apróság zavar csak meg. A gyűrű elátkozott, és aki felveszi, az átalakul egy sokkarátos aranyszoborrá. Nyilván van rá mód, hogy visszaalakuljon szívünk hölgye, egy másik, még nagyobb gyémántgyűrű, ami a híres-neves Skull Islanden van, amit senki nem tud, hogy merre is van. Miért is tudná? Beindul a sztori, annyit elárulhatok, hogy egy kígyó is meg fog enni minket, majmok támadnak meg (ha már Monkey Island a játék neve), egy vulkánt is ki kell robbantani, kardpárbajokat kell vívnunk, de nem a hétköznapi módon, hanem sértések alapján tudjuk legyűrni a másikat, és nyilván „kell egy csapat”, ahogy a filmben is elhangzik, akik vakon követnek minket mint kalózkapitányt.

Összefoglalva egy hihetetlen élmény, nyilván angol nyelvtudás elengedhetetlen lesz hozzá, bár legjobb tudomásom szerint van hozzá magyarítás a neten. Az irányítás bitang könnyű, oda megy hősünk, ahova kattintasz, ha valamilyen eszközt vagy tárgyat veszel fel, egyszerűen csak a jobb egérgombot kell használnod. Kell egy kicsi rafinéria, logika, hogy mit mivel kell kombinálni, hogy haladjon a sztori, ez olykor azért okozhat nehézséget, de egyet tartsatok szemetek előtt: a legbaná(n)lisabb megoldás lesz a jó! A hangulata pedig teljesen beszippant, és el nem ereszt addig, míg a játék zenéje ki nem megy a fejedből. az pedig tudjuk, hogy meddig marad ott…

<iframe src="//store.steampowered.com/widget/730820/" frameborder="0" width="100%" height="190"></iframe>

Értékelés

100%

Összefoglaló A grafika a maga korában megütötte a mércét, de ma sem mondható csúnyának, a zenéje fülbemászó és kiirthatatlan, ha egyszer megragad, a játékélmény pedig valami frenetikus.

100%

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »