Oldal kiválasztása

SpellForce: Conquest of Eo – játékteszt

SpellForce: Conquest of Eo – játékteszt74% XP74% XP

A SpellForce: Conquest of Eo szakítva a megszokott RTS stílustól most egy 4X-szerű formában tér vissza, amiben célunk az lesz, hogy a legnagyobb mágusok legyünk Eo földjén. Egy fix kampány helyett ebben a részben procedurálisan generált kalandokban lesz részünk, amelyek folyamatosan változnak a döntéseink alapján. A siker eléréséhez taktikusan ki kell használnunk a környezetünk, küldetéseink és saját karakterünk adta lehetőségeket. Nem kell viszont megijedni, nem bonyolították túl a „város menedzselést”.

Három előre elkészített varázsló választható, de ha igazán egyedi élményt szeretnénk, akkor saját magunknak is összeállíthatunk egyet. Három crafting típus közül választhatunk: Necromancer, aki különböző anyagokból és lelkekből élőhalott sereget állít elő; Alchemist, aki erősítő italokat és robbanó anyagokat kever; Artificer, aki glypheket és más mágikus tárgyakat készít, amelyet a seregek erősítésére használhat. Ezt kombinálhatjuk tovább a 6 mágia típus közül kettőt kiválasztva: Death, Earthmaster, Enchantment, Guardian, Mentalism és Nature. A viszonylag lassú egység toborzás miatt szerintem a három közül a leghasznosabb a Necromancer volt, a saját egység craftolása miatt.

A játék főként a nagy térképen játszódik, ahol több egységet tartalmazó „stackek” formájában tudunk felfedezni. A tornyunk egyfajta bázisként is szolgál és a környezetében lévő területek termelését megkapjuk a körök elején. Később, amikor lesznek hőseink is, azok külön-külön tudnak majd építeni maguknak egy bázist, amelyből szintén erőforrásokat kapunk. Ezeket természetesen meg is kell majd tudnunk védeni, mert előszeretettel támadják meg őket. Elég hamar kitanulhatjuk azt a képességet is, amivel lebegtetni és mozgatni tudjuk a tornyunkat, így nem leszünk a kezdőhelyünkhöz kötve.

A csatákat autoresolveolhatjuk vagy körökre osztott harcban játszhatjuk le. Az autoresolve nagyon sok esetben sokkal rosszabb kimenetelt ad, mintha lejátszanánk a csatát, így érdemes a lehető legkevesebbet bízni a gépre. A manuális harc során nagyon sok múlik majd a jó pozicionáláson és az egységeink bónuszainak jó felhasználásán. Elég sűrűn fejlődnek egységeink is, amelyeknek szintlépéskor generált választások közül további képességeket adhatunk. Például szintlépésnél választhatjuk, hogy több maximum életpontja legyen az egységnek vagy a tűz varázslatainak sebzése legyen százalékosan nagyobb.

A játéknak igényes, kézzel festett hatást keltő stílusa van, amelyek az UI elemeken és küldetés illusztráció során jelennek meg. Több, mint 100 különféle egység modell van a játékban. Nagyon élénk és színes a világ. Ehhez hozzá járul még a háttérzene, ami igazán erős fantasy hangulatot teremt. Az egységek hangjai viszont számomra kicsit gyengének érződnek. Kifejezetten az egységek futásának hangja a csata módban. Az animációk is elég lassúak, de egy kattintásra meggyorsíthatók a csaták során.

Értékelés

74%

Összefoglaló A stílusváltás nem biztos, hogy mindenkinek elnyeri a tetszését. Az autoresolve erősen ellenünk jósolja meg a kimenetelt. Számos random generált kaland és több lehetséges kimenetel. Kontrollerrel irányítva is kényelmes. Sajnos multiplayer mód nincs a játékban.

74%
Translate »