Oldal kiválasztása

Nanotale – Typing Chronicles – EA Játékteszt

Nanotale – Typing Chronicles – EA Játékteszt80% XP80% XP
4 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A régi DOS időket idézte fel bennem a játék, ugyanis akkor számos olyan játéknak álcázott oktató program volt, ami a gyors írást oktatta különböző feladatokon keresztül. Azt már most le is szögezném, hogy aki egyelőre még nem tud magabiztosan úgy gépelni, hogy nem kell a billentyűzetre néznie írás közben, az először gyakoroljon kicsit, mielőtt ennek nekikezd. Konkrétan MINDENT gépelve fogunk végrehajtani a játék során, és a rutin hiánya a komolyabb akciók kapkodásával párosítva rengeteg bosszús félregépelést eredményezhet. A gépeléses játékmenetet annyira komolyan veszik, hogy még az interface elemeket is pötyögve tudjuk nyomkodni. Például egy level up esetén a három opcióból be kell gépelnünk annak a skillnek a nevét amit unlockolni szeretnénk.

Főszereplőnk Rosalind feljegyzi és katalogizálja a környezetet, amit folyamatosan felfedezünk. Ez nem csak story szempontjából lényeges, hanem konkrétan az általunk feljegyzett szavakat használjuk majd fel a harc során. Ha harcra kerül a sor, akkor a The Typing of the Dead-hez hasonlóan az ellenségek felett megjelenő különféle szavakat begépelve tudjuk őket sebezni. Ezen felül tudunk különféle spelleket is használni, amiket kombinálni is tudunk. Például ICE+LARGE egy más képesség lesz, mint ICE+RAY. Olvasva talán furcsa lehet ezt átlátni, de aki játszott esetleg a Magicka-val, az talán jobban megérti ezeket a módosítókat. Az elején kell egy kis időt szánnunk arra, hogy kikísérletezzük a módosító szavak hatását, és onnantól teljesen rutinból fog menni a kombinálás. Szerencsére az UI alsó része is segítségünkre van ebben, mert szétbontva mutatja a használható szavakat.

Az előző résszel ellentétben itt most nem kihajló papír darabokból áll a környezet, hanem egy nagyon színes és képességeink miatt interaktív világ áll feljegyzéseink elkészítésére. A növényzet és az állatvilág egyaránt interaktív, és gyakran használja fel ezt a rendszert a világban található számos puzzle is. Például, hogy egy állat ne bújjon el karakterünk elől, megnöveszthetjük a környéken a füvet, aminek a segítségével elbújva könnyedén odaférhetünk a közelükbe.

Értékelés

80%

Összefoglaló Az egyelőre még mindig Early Accessben lévő játék nagy lehetőségeket mutat. Az elődhöz képest jelentős fejlődés van benne, és akár egy oktató eszközként is használható. Az angol nyelv ismerete elengedhetetlen. Kíváncsian várom, hogy mit hoznak ki ezen felül még a teljes kiadásban.

Early Access értékelés
80%

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »