Oldal kiválasztása

Mercenaries Saga 2 – Játékteszt

Mercenaries Saga 2  – Játékteszt
9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Van remény a Fire Emblem elvonásban szenvedőknek! Lehet, hogy mégsem kell újrajátszani a Final Fantasy Advance Tactics-ot a következő rész megjelenéséig!

A Mercenaries Saga első részéről nulla infóval rendelkezve, valamint tudván, hogy a játék egy mobilos fejlesztés eredménye, kissé kétkedve indítottam útjára a semmilyen nevű, nagyon TRPG standard karaktereimet, akik a történet szerint a rajtuk ütő bandíták megleckéztetését tűzik ki a kötelező napi nemes célként.

Meg kell jegyezzem, hogy máig tartja magát abbéli meggyőződésem, hogy a telefon telefonálásra való, és a Nokia 3210 kígyójáték óta nem is találtam semmit ami hosszabb ideig arra ösztönzött volna, hogy a mobilom akksiját játékkal gyilkoljam, szabotálva ezzel a készülék eredeti funckióját. A taktikai szerepjátékot azonban mindig bírtam, és tömegközlekedéshez is jobban ajánlott, mint akár egy folyamatos platformer, ahol esetleg 3-4 megállót is be kell áldozni a mentőhelyig.

A Mercenaries Saga 2 eleinte nagyjából semmivel nem hoz lázba, nincsenek a Fire Emblem-re jellemző karaktermélységek, a grafika Super Nintendo szintű, a zene átlag alatti, a történet pedig mondhatni sekélyes, mégis azon kaptam magam, hogy nagyjából a második pálya után, amikor végleg abba akartam hagyni az egészet, inkább elkezdett érdekelni.

Teljesen alap karakterosztályokkal operálunk, főként banditákkal és helyenként indokolatlan szörnyszülöttekkel összecsapva (ebből kiemelném a gonosz virágot, a szemétkedő kutyát és a Baldur's Gate jól ismert színes zseléit), mégis az egész játékmenet annyira kibalanszolt, hogy minden lépést, minden képesség használatát meg kell fontolni.

Nem kapunk természetfeletti fegyvereket vagy páncélt sem, minimális stat bónuszt adó tárgyakkal, potikkal és varázslatokkal kell megoldani a ránk váró feladatokat, de minden kis változtatás a felszerelésen egyaránt járhat pozitív és negatív következménnyel. A mesterséges intelligencia nem teljesen hülye, de néha megköszöntem a gépnek, hogy szeretett harcosaim kivégzése helyett magát gyógyította eleve teljes életerőben.

A csaták során beszerzett SP pontokkal a skillek fejleszthetők, valamint a karakterosztály is módosítható minimálisan, de erre is a tizedik pálya után kellett rájönnöm. Érdemes a megszerzett pénzt és pontokat mihamarabb beváltani, mert úgy jóval kevesebb szomorúság ér majd kalandunk során.

A játékhoz nem árt némi TRPG tapasztalat, mivel az alapokon kívül semmit nem magyaráz el és viszonylag hamar lesz nehéz. Egységeink külön fejlődnek, de a megoldott pályák újra látogathatóak, mely kiváló alkalmat kínál a bénábbak felhúzására és erszényünknek sem árt, hiszen a HP és az újraélesztő potik azonos szintű pályákon viharos gyorsasággal tudnak ürülni.

Végeredményben rengeteg pozitívum szól a játék mellett, annak ellenére, hogy nem egy szemkápráztató 3DS szabvány, de a legnagyobb előnye az ára. Aki két hamburger helyett a Mercenaries Saga 2-t választja, igazán hangulatos, jól kiegyenlített TRPG-vel lepheti meg magát.

Értékelés: 7,5/10

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »