Oldal kiválasztása

Way of the Samurai 4 – Játékteszt

Way of the Samurai 4 – Játékteszt
6 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Way of the Samurai 4 egy konzolról átportolt, nagyon hangulatos játék, de még a kiadás után is számos bug pecsételi meg a játékmenet sorsát.

Az eredetileg PS3-as játék most végre elérhető PC-n is. Mióta olvastam, hogy készítenek egy PC-s portot belőle, azóta vártam, hogy mikor próbálhatom ki. A játék egy szamuráj történetét mutatja be, de azt, hogy milyen vége lesz a játéknak, teljes mértékben mi alakítjuk. A döntéseink alapján 10 féle különböző zárása lehet a történetünknek, így elég magas az újrajátszhatóság. De vajon szeretnénk-e újrajátszani?

Nehéz kimondani, de valószínűleg patchelés nélkül a válasz egy elég erős nem. Túlságosan sok a hiba a PC port tekintetében, és mire elérnénk az első endinghez, már annyira szenvedős lesz a dolog, hogy biztos nem fogjuk kipróbálni, hogy milyen lehet a többi (kivéve, ha mazochisták vagyunk). Konzolos portnál már meg sem lepődöm azon, hogy a játék fix 30 fps-re van belőve, pedig nagyon sokat emelne a harcjeleneteken, ha gyorsabb, kifinomultabb animációkat láthatnánk. Efelett simán el lehetne siklani, de a hang valami szörnyű. Körülbelül 4-5 percenként olyan szintű torzulás van a hangban, mintha egy emulátorral próbálnánk játszani valami bootleg változatot egy konzolos játékról. Gondoltam biztos nálam lehet a hiba, így azonnal a Steam közösség felé fordultam. Némi megnyugvás és csalódás után láttam, hogy mindenkinél jelentkezik a hiba, és a többsége már pénzvisszafizetést kér. Ezen felül még számos irányítási hiba és grafikai glitch társul a játékmenethez. Egy idő után, már lehet a játék is szégyellte magát, mert még az achievementeket is „elfelejtette” megadni.

Ilyen hirtelen hideg zuhany után azért beszéljünk a jó dolgokról is. A játékot úgy lehetne besorolni, mintha a Metal Gear Solid: Ground Zeroes-al játszanánk, de szabadon küldetésezhetünk frakcióknak, mint a GTA-ban. Ezt úgy értem, hogy körülbelül egy olyan relatív kicsi területet járhatunk be, mint a MGS-ben, de mégis, többszöri újrajátszás után sem válik unalmassá a terület. Nagyon szabadon alakíthatjuk a történetet, ezáltal akár mindkét frakciónak is keresztbe tehetünk egyszerre. A döntés joga a miénk. Megpróbáltam neutrális lenni, de az nem sikerült teljes mértékben.
A beszélgetések szövegei is nagyon szabadak, talán már túlságosan is. Így lehetséges például, hogy egy attraktív lánnyal folytatott beszélgetésünk során a válasz két véglete:

  • A hangod gyógyír minden bajomra.
  • Szép, kemény segged van.

Nagyon sok olyan jelenet van, ami maximum egy japán animébe történhet meg. Elmaradhatatlan kiegészítők még a loli, yandere és tsundere karakterek is, akik ráadásul fontos szerepet játszanak a történetben.
A grafikán ugyan meglátszik az idő, de ennek ellenére nagyon sokféle és szép öltözékkel találkozunk. A konzolos verzióhoz képest nagyon sokat nem változott, de valamivel kidolgozottabb textúrával van dolgunk.

A harcrendszere szintén változatos. Akár a saját harcmodorunkat is elkészíthetjük, emellé pedig egy dojo-t hozhatunk létre, ahova tanoncokat toborozhatunk. Ha megvan a számunkra tetsző harcstílus, akkor nyugodtan dobjuk el az egeret és a billentyűzetet jó messzire, mert ha azzal szeretnénk vad kardforgatásba kezdeni, akkor bizony lesz egy jó pár kellemetlen pillanatunk. Nem lehetetlen a dolog, de szerintem felesleges kínozni magunkat, mikor bedughatunk egy kontrollert is.

Összességében egy nagyon jó, bár láthatóan alacsony költségvetésű játékkal van dolgunk. Sajnos a PC port számos hibája felett nem hunyhatunk szemet, így ez az értékelésemen is meglátszik. Amennyiben érkezik egy patch hozzá, növelem majd az értékelésemet.

Értékelés: 6/10

Translate »