Oldal kiválasztása

Dirty Bomb – Bétateszt

Dirty Bomb – Bétateszt
9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

London romokban hever. Az utcákat törmelék és barikádok lepték el. Mindenhol zsoldosok csapnak össze, csak egy cél érdekében, hogy teljesítsék a rájuk bízott küldetést.

A Splash Damage neve sokaknak ismerősen csenghet, hozzájuk fűződik a Wolfenstein: Enemy Territory, az Enemy Territory: Quake Wars, a Brink és jelen bétatesztünk alanya is, a Dirty Bomb.

A Dirty Bomb egy multiplayer-központú játék, így hát sok történetről nem tudunk igazán beszélni. Londont megtámadták, és mostanra a legtöbb utcát barikádok lepték el, és zsoldosok folytatnak egymás ellen ádáz harcokat.

Maga a játékmenet két nagy címhez hasonlítható: megkapta a Call of Duty pörgőségét és a Battlefield feladatokra épülő rendszerét. A bétatesztben 2 játékmódot, összesen 3 pályán lehetett tesztelni. Első körben a klasszikus 8v8 meccsekben vehettünk részt. Két oldal küzd egymással: a Támadók és a Védők, az utóbbinak értelemszerűen védeniük kell a térképen adott pontokat, miközben a Támadóknak ezeken a helyeken kell feladatot elvégezni. Többnyire bombákat elhelyezni, járművet kísérni vagy EMP-töltetet szállítani.

A másik kipróbálható játékmód a Competitive már érdekesebb volt, ugyanaz a 3 pálya szerepelt itt is, de most már 5v5-ben kellett megküzdeni, így az egész játék egy MOBA-ra kezdett hasonlítani, és még erősebb csapatmunkára volt szükség.

Ha már csapatmunka: a játék nagyon erősen igényli, hogy összedolgozzanak az emberek, de pont itt jön a legnagyobb hiba, az Ember. Sokakban nem tudatosul, hogy vannak vele mások is, akik próbálnak összedolgozni, de a pár társ miatt, akik csak ész nélkül rohannak, nem tudnak elérni semmit. A sima játékmódokban nincs büntetés, de a Competitive-en 10 perc eltiltás jár, ha kilépünk egy meccsből.

Egy multiplayer-címről van szó, így fontosak a karakterek és a felszereléseik is. A bétában 7 zsoldossal lehetett megismerkedni (de a teljes játékban 15 lesz, és a szám bővülni fog), ebből 3 ingyenes volt, a maradék 4-et meg kellett venni, de erre a fizetős részre kicsit később visszatérünk. A választható zsoldosok mindenben eltértek egymástól. Mindegyiknek megvan a maga „különleges” képessége. Van, amelyik aknákat tud lehelyezni, gyógyítóból kétfélével is megismerkedhetünk, de van olyan is, aki légicsapást tud kérni, vagy aki képes a térképen jelezni az ellenfeleket.

A játék egyik különlegessége, hogy nem kell 1 karakterrel beérnünk a meccsek során. Három zsoldost választhatunk ki, akiket magunkkal viszünk. Már a játék elején választhatunk, melyikkel szeretnénk kezdeni, de amikor meghalunk, akkor is alkalmunk nyílik választani. Ez egy remek ötlet, mert pl. ha nincs szanitéc a csapatban, de nálunk van, akkor válthatunk rá, és segíthetjük társainkat, így bővítve és változatossá téve az adott kört.

A Dirty Bomb egy Free2Play cím lesz, és mint fentebb említettem, a fizetős részre érdemes külön kitérni. A béta alatt még nem lehetett tudni, hogy mennyire lesz valódi pénztől függő a játék. A meccsek végén mindig kapunk egy kisebb összeget, de vannak küldetések is, amiket ha teljesítünk, egy nagyobb jutalmat kapunk, és a játékbeli pénzből tudunk másik zsoldosokat feloldani. Ládákat is kaphatunk, ezekben kártyák vannak, mindegyik valamelyik karakterhez tartozik, és így kaphatnak újabb felszereléseket. Persze a láda nyitásához kell kulcs, amit bétában adtak is ingyen, de nagy az esély rá, hogy ezeket majd valódi pénzért kell megvennünk. Ha csak kulcsokat és feltehetőleg kinézeteket tudunk majd vásárolni a pénzükből, akkor nem fog átmenni a Pay2Win kategóriába. És hiába van jobb felszerelésed, ha a társaid nem tartanak össze…

A béta során sok pozitív dologgal találkozhattam a Dirty Bombban, és ha jól oldják meg a mikrotranzakciót, akkor egy kiemelkedő F2P címet kapunk. Persze az emberi tényező ott van, ami sok bosszús pillanatot fog okozni, de ha egy remek csapatot fogunk ki, akkor feledhetetlen élményeket adhat.

Translate »