A látottak, hallottak, no és persze a „kipróbáltak” részleteinek bemutatása előtt összefoglaljuk a két nap, számunkra legfontosabb és örömteli tapasztalatát.

Szerkesztőségünk népes stábbal vett részt a Syma Csarnokban november utolsó hétvégéjén tartott rendezvényen, amely néhány éves történelme alatt folyamatosan fejlődik és válik egyre inkább a játékosok legnagyobb eseményévé. Az évről évre nagyobb területen, több kiállítóval, résztvevővel, és számok szintjén is, de helyszín terén, testközelből tapasztalva szó szerint megdöbbentő számú látogatóval rendelkező showt már nem csak a magyarországi vagy regionális képviseletek, de a globális léptékben gondolkodó kiadók, gyártók „eseménynaptárában” is jegyzik. Legalábbis a számomra ezt jelzi, hogy nem csak a közelmúltban megjelent játékokat próbálhatták ki a látogatók a standokon (időnként némi sorban állás után) szabadon hozzáférhető bemutató állványokba szerelt gépek irányítóit kézbe fogva, de több, még megjelenés előtt álló (közöttük csak a jövő évben debütáló) játékkal is futhatott bárki egy-két pályányi próbakört. Pontosabban bárki nem, hiszen a szervezők kérésére reagálva a kiállítók többsége létrehozott korhatáros zónát a saját területén, és a csak idősebb játékos korosztálynak ajánlott címekkel kizárólag ide belépve lehetett találkozni. Ez a felelős hozzáállás az életkori besorolásokat figyelmen kívül hagyó szülők gyermekei számára talán korlátozásnak érezhető, viszont jelzésértékű lehet a 18-as, 16-os karikák ajánlásait betartó szülők számára.

A PlayStation standján megjelenés előtti játékok is voltak.

A kipróbálható előzetesek mellett több játék színpadi bemutató keretében, óriási vászonra vetített videóként is bemutatkozott a hazai közönségnek. Azt persze botor gondolat lenne várni, hogy a legnagyobb, sikervárományos címeik bejelentését a lakosság és azon belül a potenciális játékosok lélekszámát egy Egyesült Államokkal, Németországgal vagy Japánnal összehasonlítva elenyésző közönséget jelentő magyarországi kiállításra időzítsék a nemzetközi kiadók. A képviseletek befektetett munkájának viszont már látszik a gyümölcse, és a kiállítás és vásár párosából remélhetőleg még több hangsúlyhoz jut az előbbi.

A Nintendo ősszel is látványos standot épített a rendezvényre. 

A hardvergyártók figyelme is kezd a PlayIT felé fordulni, mert bár jelentősebb területű, kipróbálható eszközökre koncentráló standdal még csak az „első fecskék” települtek ki a PC gaming kategóriában érdekelt márkák közül, de nekik köszönhetően nem csak a megtekintés, hanem a kipróbálás élményéből is kijutott a látogatóknak. A PlayIT és a Veletech egyidejű és azonos helyszínen való megrendezése is az IT, pontosabban a hardvrek jelenlétét erősítette. A C csarnokban a mobilkommunikáció eszközei mellett az igen látványos egyedi PC-építésnek is kiemelt hely jutott.

Voltak páran, akik túlélték a zombitámadásokat.

Mindezeken túl arról, hogy még inkább nekik szóló eseménynek érezzék a kiállítást a játékosok, a több színpadon folyamatosan zajló programok és szerencsére mind szélesebb körben népszerű, lassan végre polgárjogot nyerő e-sport események mellett az egyes standokon zajló egyszerű nyereményjátékok mellett több helyszínt összekötő kihívásokkal, a látogatók megmozgató konzolháborúval és az immár elmaradhatatlan cosplay-versenyekkel, valamint a hagyományosnak nevezhető zombifutással gondoskodtak a szervezők.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás