Oldal kiválasztása

Need for Speed Rivals – Játékteszt

Need for Speed Rivals – Játékteszt

Az elmúlt évek felemás produkciói után mindig szkeptikusan fogadom az újabb Need for Speed részeket, de a Rivals minden eddiginél nagyobb meglepetést okozott. Tesztünkből kiderül, milyen értelemben.

Emlékszem, amikor a '90-es évek közepén életem első köreit futottam a Need for Speed első és második részével. Azóta alaposan megváltozott a sorozat koncepciója, s többszöri újravirágzást követően végül évek óta a nyílt világú, feladatközpontú formulát követi a Need for Speed, megtartva a széria főbb stílusjegyeit. Hogy az újkori próbálkozások mennyire képviselték mindazt, ami az NFS-esszenciát korábban jellemezte, egyéni megítélés kérdése. Mindenesetre a Rivals olyan minőségű és tartalmú újdonságokkal fűszerezte ezt az irányvonalat, hogy nem gondoltuk volna, hogy órákon át képesek leszünk a képzeletbeli Redview megye útjait szelni.

A Need for Speed Rivals a korábbi részekhez hasonlóan teljesen mellőzi a történetet, de egy árkád versenyjáték esetében ez talán megbocsátható hiányosság. Cserébe viszont kapunk egy meglehetősen intenzív játékélményt, amiben ezúttal nem csak illegális versenyek résztvevőjeként, de akár rendőrként is kipróbálhatjuk magunkat. A játék az elindítást követően megkérdezi tőlünk, melyik oldalt választjuk (menet közben bármikor válthatunk), így aztán rövid ismerkedést követően azonnal az utakon találjuk magunkat. Versenyzőként küzdelmes, de meglehetősen izgalmas kihívások elé állít majd minket a játék, ugyanis a korlátokkal küzdő, de még így is nagyon változatos és méretes Redview megyében hemzsegnek a rendőrök. Így amint elhagyjuk búvóhelyünket, biztosak lehetünk benne, hogy valaki üldözőbe vesz minket, s amikor már azt hiszed, hogy sikerült leráznod a kopókat, akkor minden kezdődik elölről, így tulajdonképpen egy végtelen macska-egér játék a Rivals, amiben olykor különböző kihívásokat is teljesíthetünk.

Pánikra természetesen semmi ok, a játék jutalomrendszerének köszönhetően tapasztalati pontokat gyűjtögetünk, így nem feltett kézzel kell várnunk, hogy lecsapjanak ránk a zsaruk. Fejlődésünk során fejleszthetjük a járgányunkat, esetleg új vasparipákat vásárolhatunk, illetve különböző extrákat szerelhetünk fel, köztük az EMP-vel, kidobható aknákkal, a másik autóját zavaró lökéshullámmal. Aggódni nem kell, a képességek a pályák mentén elhelyezett szervizekben automatikusan újratölthetőek, a járgányok megjavíthatóak, míg a nitrót a már jól ismert, hosszas drifteléssel tudjuk majd feltölteni. Rendőrként sem szenvedünk majd hiányt a speciális kütyükben és segítségekben, szöges csapdák, útzárak vagy akár helikopteres légitámogatás is segíti, hogy elkapjuk az illegális versenyzőket.

A Rivals érezhetően az online játékélményt részesíti előnyben, s nem csak azért, mert már a játék kezdetén egyből a többjátékos módba hajít be, hanem azért is, mert a különböző feladatok hamar önismétlővé válnak. A hatalmas, változatos játszótér, a különböző védekező és támadó képességek egyértelművé teszik, hogy a koncepció az online mókára lett kihegyezve, s ez bizony valóban működik, hihetetlenül élvezetes és változatos kergetésekbe keveredhet az ember.

Némileg ront az összképen, hogy Frosbite 3 motor ide vagy oda, a kurrens generációs konzolokon nem teljesít tökéletesen a Rivals. Amíg PC-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on valóban pofás küllemmel és stabil képfrissítéssel kényeztet minket a játék, addig az általunk tesztelt Xbox 360-as változatnál több esetben is alapos akadásokba botlottunk. Ez így a generáció végén pedig megbocsáthatatlan bűn, hiszen az évek óta piacon lévő konzolokra illet volna rendesen optimalizálni a játékot. Ettől eltekintve, azonban remekül sikerült a Rivals, ami a sorozattól korábban kissé idegen újdonságok alkalmazásával valóban újszerű élményt kínál. A készítők nem találták fel a spanyolviaszt, de a már jól ismert elemeket nagyon jól egybegyúrták.

Értékelés: 8/10

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »