Másfél évvel a Diablo III PC-s megjelenés után, váratlanul konzolos terepre merészkedett a Blizzard, a végeredmény azonban önmagáért beszél. Teszteltük a PlayStation 3-as Diablo III-at.

Nem ismeretlen terep a konzolok világa a Diablo számára, az első rész ugyanis anno PlayStationön már tiszteletét tette, igaz, ahhoz gyakorlatilag semmilyen szállal nem kapcsolódott a Blizzard. Éppen ezért meglepő, hogy a PC-exkluzív játékok utolsó bástyájaként is számon tartott kaliforniai stúdió másfél évvel a Diablo III premierje után, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra (később PlayStation 4-re is) is elkészítette a sorozat harmadik, nagyon régóta várt részét. De, ha figyelembe vesszük, hogy a sorozat által képviselt zsáner az évek során többször is remekül teljesített a konzolos kasszáknál (Torchlight-sorozat, Dungeon Siege III), akkor nincs abban semmi meglepő, hogy a kontrollerek világában otthonra eddig nehezen lelt Diablo is szerencsét próbál. A Blizzard pedig könnyedén vette az akadályokat, áramvonalas irányítást talált ki, miközben jó pár, főleg játékmenetbeli újdonságot is eszközölt. De ne rohanjunk ennyire előre, haladjunk szépen sorban, s lássuk, mit is kínál a konzolos Diablo III.

Az eltelt másfél év során rengeteget fejlődött és változott a PC-s Diablo III, bővült a fejlődési rendszer, változott a loot-szisztéma és az újrajátszhatósági faktor is jócskán növekedett. Ezek a változtatások a konzolos verzióban már alapból elérhetőek, így egy szinte tökélyre csiszolt játékélménnyel találjuk szembe magunkat. Ehhez párosul az irányítás, ami a konzolok esetében igencsak kardinális kérdés. A Blizzard azonban egy kiválóan használható koncepciót vett át: A gombok segítségével csalhatók elő a különböző varázslatok, a bal karral közvetlenül irányítjuk karakterünket, míg a jobb analóg karral ide-oda szökkenhetünk. Meglepő, de a folyamatos kitérés nem zavaró, sőt, kicsit mélyíti a taktikázást, ráadásul az akciók így még intenzívebbé válnak, ami egy alapvetőean akcióközpontú játék esetében csakis előny.

Eltűnt az aukciós ház, így már nincs lehetőségünk mások által kínált tárgyak aranyért vagy valós pénzért való csencselésre. Ugyan a PC-s változatban még elérhető ez a szolgáltatás, valójában a háttérben az állhat, hogy a konzolos verziónál nincs szükség Battle.netre, ami minden bizonnyal még tovább bonyolította volna a funkció használatát. Ezzel párhuzamosan viszont finomodott a loot-rendszer, vagyis sokkal kevesebb, karakterünk számára teljesen haszontalan tárgyat dobnak el az ellenfelek, ráadásul számuk is kevesebb lett, ez azonban azt is jelenti, hogy sokkal sűrűbben fogjuk felkeresni a kereskedőket. A fejlődési rendszer is módosult, igaz, ez ugyanazt az elvet követi, mint a PC-s változat. Rúnákkal módosíthatjuk megszerzett képességeinket, legyen szó ezek erősítéséről vagy identitásuk teljes megváltoztatásáról.

Újraszabták a menürendszert is, amiben új elemek is megjelentek, úgy mint a számunkra használhatatlan tárgyak egyetlen gombnyomásra történő eladása. Az ellenfelek néha sárga gömböket szórnak, ezek adott képességeinknek adnak időleges bónuszt. Megjelentek a nehézségi szintek, illetve az életerő italokat nem kell egyesével felszednünk, elég, ha átmegyünk rajtunk, s máris batyunkban találjuk. A kamera is közelebb lett hozva, így még inkább az arcunkba kapjuk az akciót. Viszont negatívum, hogy offline kooperatív módban a loot a szabadrablás elvén működik, s miközben valaki épp az inventory-ban matat, mindenki játékát szünetelteti.

Tapasztalataink tehát azt mondatják velünk, a Diablonak bizony van létjogosultsága konzolon. Az irányítás nagyon kényelmes, az akció minden eddiginél látványosabb és akciódúsabb, a lootolás pedig végre nem szükséges rossz, hanem szórakoztató járulékos elem. Márpedig ezek egyvelege alapvetően meghatározza a játékélményt, s ha ezek kiválóan működnek együtt, akkor mindegy milyen platformon játsszuk a játékot, úgyis csak a kapott élmény a fontos. Ebből a szempontból pedig nem okoz csalódást a Blizzard.

Értékelés: 9/10

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás