Oldal kiválasztása

Bioshock: Infinite – Próbakör

Bioshock: Infinite – Próbakör
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Motivációktól duzzadó új főhős, s egészen egyedi új helyszín. Ez vár Rád ha márciusban kosárba teszed a Bioshock: Infinite-et, amit ma lehetőségünk volt megjelenés előtt kipróbálni.

A Bioshock: Infinite hazai forgalmazója, a Cenega Hungary Kft. jóvoltából ma lehetőségünk nyílt megjelenés előtt kipróbálni a játék első két óráját. A helyszín az Ó utcában található hangulatos Kazán volt, ahol három fejlesztői Xbox 360, s a kiadó londoni PR-osa társaságában merülhettünk el a lebegő Columbia mesés, színes világában. Az élmény a rövid játékidő ellenére meghatározó volt, mert bár ez még mindig Bioshock, de már egészen más értelemben véve.

Columbia elképesztően pazar hangulattal bír. A lebegő város nem csak azért magával ragadó, mert Rapture szűk, szürke folyosói után hatalmas, színes tereket, s monumentális látnivalókat ígér, hanem azért is, mert hihetetlen, mennyire életteli metropoliszt varázsoltak belőle a fejlesztők. Főhősünk, Booker DeWitt megérkezésekor például egy hatalmas vásár kellős közepébe csöppen, s amíg egyik ámulatból esünk a másikba, időnk sincs felfogni, hogy hirtelen rosszra fordulnak az események. A helyiek ugyanis nem nézik jó szemmel az idegeneket, azt pedig végkép nem díjazzák, ha valaki azért érkezik önállóan működő városukba, hogy kiszabadítsa az Alapítók és a Vox Populi frakció között dúló polgárháború kulcsfiguráját, a tizenkét éve fogságban élő Elizabeth-et.

A játékmenet a nyílt tereknek köszönhetően alaposan megváltozott a Bioshock első két részében tapasztaltakéhoz képest. Az Infinite-ben ugyanis nem vagyunk rákényszerítve az első két felvonást jellemző közelharcra. Ellenben sokkal hangsúlyosabb szerep jut a taktikus lövöldözésnek, a nagyobb helyszíneknek köszönhetően ugyanis egyszerre több ellenfél próbál az életünkre törni. A túlélésünket kezdetben egy egyszerű pisztoly, később pedig egy géppuska és a Sky-Hooker nevű eszköz szolgálja. Utóbbi azért érdekes, mert nem csak a közelharcban, de a lebegő város különálló szigeteit összekötő sínhálózaton történő közlekedésben is jó szolgálatot tesz. A csúzlik mellett különböző képességekre is szert tehetünk, amelyeket itt Vigornak hívnak a készítők. A nagyjából két órás próbakör alatt három különbözőt volt lehetőségünk megszerezni. A Possession segítségével megszállhatjuk az emberek elméjét, de a gépeket is saját irányításunk alá vonhatjuk, ami a sok telepített gépágyú esetében igen hasznos lehetőségnek bizonyul majd. A Devil’s Kiss jóvoltából tűzgolyókat dobálhatunk, s akár egyszerre több ellenfelet is tűzbe boríthatunk, míg a Murder of Crows-szal hollókat idézhetünk meg, akik nem csak elterelik ellenfeleink figyelmét, de le is gyengítik azokat. A Vigorok használatának természetesen ára van, így használatukhoz minden esetben a Salt (hasonló, mint az első két részből ismert EVE) nevű bájitalra lesz szükségünk.

A történet mesélése folytonos, s bár Columbia egyes helyszínei közötti ugráskor kapunk töltőképernyőt, valójában minden egyes szakasz méretes és tartalmas kihívást ígér. A közlekedést meggyorsítja a már említett szigeteket összekötő Sky-Line-on való száguldozás, ami egyébként látványos és izgalmas percek helyszíne is lesz. A két órányi játék során ugyan csak belekóstolhattunk a Sky-Line nyújtotta lehetőségekbe (közlekedés, harcok), de az már most is látszik, hogy hasznos, s jól átgondolt eleme ez a Bioshock: Infinite-nek.

Ami Elizabeth szerepét illeti, nem csak a sztori szempontjából fontos karakter ő. Sajnos a rövid játékidő alatt éppen csak megismerkedünk vele, a PR-os hölgy rövid prezentációjából azért kiderült, a fogságban élő kislány játékbeli szerepe is meghatározó lesz, így ha nem is irányíthatjuk a karaktert, számtalan esetben kooperálni fogunk majd vele, ezzel is továbbmélyítve a több szinten működő harcrendszert.

A Bioshock: Infinite rövid próbalehetősége hihetetlen, s tartalmas élménnyel gazdagított minket. A játék minden eleme (tényleg, az utolsó plakátig) jól átgondolt, a harc élvezetes, a környezet ámulatba ejtő, s olyan egyedi stílussal bír, ami már bőven elég ahhoz, hogy pillanatok alatt magába szippantson, így nem meglepő, hogy türelmetlenül várjuk a játék megjelenését, amire március huszonhatodikán kerül sor, PC-n, PlayStation 3-on és Xbox 360-on.

Translate »