Oldal kiválasztása

Spelunky – Játékteszt

Spelunky – Játékteszt
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A PC-re évekkel korábban már debütált Spelunky nem egy hétköznapi indie fejlesztés, bár olyan panelekből építkezik, amelyek abszolút hétköznapiak, s ezerszer látottak. A végeredmény mégis egészen lenyűgöző!

A Spelunky története négy évvel ezelőtt, az Independent Games Festival-on vette kezdetét, Derek Yu PC-s játéka ugyanis elnyerte az egyik fődíjat, ez pedig bőven elegendő volt ahhoz, hogy a fejlesztő további motivációt kapjon, s konzolra is elkészítse oldalnézetes, Mario és Indiana Jones ötvözéséből született platformer kalandját. Végül idén nyár közepére öltött végleges formát a pixel-aranyvadászat, ami felturbózott grafikával és multiplayer opcióval kibővülve egyszerre szórakoztat, s kerget az őrületbe.

 

Szórakoztat, mert a mai indie játékokat jól jellemző nehézséggel találjuk szembe magunkat, ugyanis miközben kincsekre vadászunk, vagy éppen csinos pixellányokat mentünk meg, rengeteg olyan akadályba és ellenfélbe botlunk, akik ha nem is azonnal, de szépen lassan a halálba kergetnek minket. Szerencsére segítségül hívhatjuk ostorunkat, illetve Spelunker bombákat is képes lesz elszórni, amivel nem csak az adott pályaszakaszt robbanthatja szét, de a különböző ránk támadó rovaroknak és szörnyeknek is megálljt parancsolhat vele. Emellett találkozni fogunk egy kereskedővel is, akinek eladhatjuk feleslegessé vált dolgainkat, cserébe pedig olyan extra kiegészítőkre tehetünk szert, mint a szöges bakancs vagy a speciális tulajdonságokkal felruházó sárga köpeny.

 

És az őrületbe kerget, ugyanis a Spelunky legfőbb nehézsége abban rejlik, hogy minden hibát kíméletlenül büntet. Hogyan? Úgy, hogy random generálja az egyes pályákat, amelyekből összesen tizenhat lesz (négy világ, négy helyszín). Mindez pedig azt eredményezi, hogy halálozás esetén nincs lehetőségünk arra, hogy újra, most már odafigyelve vágjunk neki a kalandnak. Éppen ezért mindennél fontosabb lesz, hogy kitanuljuk Spelunker képességeit, ismerjük a határait, s nem utolsó sorban tudjuk, segédeszközeit mikor és hol érdemes bevetni. Ez lesz ugyanis továbbjutásunk záloga, cserébe viszont a régmúlt játékait idéző sikerélményben lesz részünk, hiszen minden teljesített szint azt jelenti, megszenvedtünk érte. Ez a szenvedés azonban minvégig adiktív, szórakoztató és élvezetes.

 

A Spelunky nem tartozik az olcsó XBLA játékok közé (1200 MS pont), de hamar kifizetődik az összeg. Persze csak abban az esetben, ha vevő vagy az olyan retro-hangulatra, amit a Spelunky kínál, s nem félsz a kihívásoktól, itt ugyanis a főhős hiába Mario és Indiana Jones ötvözött rokona, pillanatok alatt fűbe harap, ha nem vigyázol rá.

 

Értékelés: 9/10

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »