Oldal kiválasztása

GC 2011 – Lollipop Chainsaw (korábban Project Ash) – Bemutató

GC 2011 – Lollipop Chainsaw (korábban Project Ash) – Bemutató
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Warner Bros. bemutatói közül az első a Lollipop Chainsaw volt, amely egy tipikusan japán ihletésű zombigyilkoló akciójáték. Sok értelme nincs a játéknak, viszont fröcsög benne a vér, humoros, illetve egy pomponlány a főszereplője, aki egy láncfűrésszel aprítja az ellent.

A WB Gamescomos slotjainak igénylésekor külön felhívták a figyelmünket egy Project Ash nevű játékra, és hogy azt mindenképpen meg kell tekintetnünk. Aztán időközben kiderült, hogy a játék végleges neve Lollipop Chainsaw lesz, ami egyrészről kicsit elvette a kedvemet, mert hangzása alapján nem túl ütősnk ígérkezik, másrészről viszont fel is keltette az érdeklődésemet, hátha egy olyan távol-keleti ihletésű gyöngyszemet sikerül kifogni, mint a Sine Mora. Aztán amikor izgatottan beléptünk a szobába, és láttuk, hogy egy láncfűrészes pomponlány a főszereplő, egy kicsit lanyhadt a lelkesedés.

 
A prezentációt Scott Warr tartotta, teljes Batman promós felszerelésben, aki először lejátszott egy mókásra vett videót Suda51 (Goichi Suda) szereplésével, amiben kifejti, mennyire sajnálja, hogy személyesen nem lehet ott a kiállításon, de biztosít afelől, hogy a játékot élvezni fogjuk, és vigyázzunk a sörivással, mert még a végén zombik leszünk, vagy mi. Ahha… Aztán pedig Scott belekezdett a játék prezentálásába, ami leginkább egy XBLA/PSN-szintű játékhoz hasonlított. Közepesen szép grafika, tényleg egy pomponos lány, kezében tényleg egy láncfűrésszel. Tényleg zombik, amiket különböző, esetenként szexuális utalásokat is magukban hordozó kivégzésekkel küldhetünk a másvilágra, illetve teljesen őrült japán karakterek, humor és effektek. (Pl. az egyik boss fight során egy punk rock zombit kell likvidálnunk, közben hangfalakat és a zombi által kiáltott óriási szavakat félbefűrészelve. Illetve az egyik zombivá vált tanár azt kiabálja, hogy nem végeztük el a házi feladatunkat.) Pár szót szólt Akira Yamaoka is arról, pontosan mit szerettek volna alkotni zenék és látványvilág terén, ezt mondjuk elég nehéz volt érteni a tolmácsolás miatt, de szerencsére a Gamespotos srácok felvették ugyanezt az ismertető szöveget egy interjúban, így akit érdekel, alább meghallgathatja teljes terjedelmében.
 
A főszereplő egy Juliet Starling nevű lány, aki a San Romeo High Schoolba jár, és úgy dönt, felveszi a harcot a sulit elözönlő zombikkal. A harc során elsődlegesen a kombókra kell majd koncentrálnunk, ugyanis ezekért kapjuk majd a pontokat, amik egy mérőt töltenek fel. Ha ez megtelik, egy ideig különösen erőssé tehetjük Julietet. Életerőnket apró nyalókákkal tölthetjük fel (innen a Lollipop elnevezés), a játékmenet pedig váltogatja a zombiinváziót a főellenségekkel. A prezentáció során egy könnyített verziót láthattunk, annak érdekében, hogy minél tovább juthasson Scott, és minél többet mutathasson be nekünk a játékból. Ám ebből is látszott, hogy a boss fightot nem aprózták el, legalább 3-4 fázisa van, és rendes nehézségi fokozat mellett valószínűleg megizzasztja majd a játékosokat.
 
Összefoglalva az egészet: aki szereti a zombis, japán pop stílusú, mészárlós játékokat, tuti megtalálja a számítását a 2012-ben X360-ra és PS3-ra napvilágot látó játékban. Aki egy kicsit idegenkedik a stílustól, annak pedig érdemes lesz kipróbálnia a beszerzése előtt a demót. Ha a boss fightok elég érdekesek és kihívással telik, akkor tuti siker lesz a játék, ha ez nem így lenne, akkor viszont nem javaslok nagy jövőt neki, hiszen a történet, a viccelődés és maga a zombis-pomponlányos-láncfűrészes vonal nem képesek egymagukban elvinni a hátukon a játékot. Mindenesetre az érdeklődésünket felkeltették, és várjuk a további infókat, a kérdéseinkre ugyanis javarészt hárító válasz érkezett (pl. a Juliet övén lógó fej majd fegyverként funkcionál, lesznek fegyver upgrade-ek is, a zene még nincs kész), egyelőre ugyanis nem oszthatják meg a legtöbb információt, a legtöbb találgatásunkra pedig csak elmosolyodott Scott. Jelenleg olyan 70%-ban van kész a játék, így reméljük, hogy azért előbb vagy utóbb kipróbálhatjuk, bár gyaníthatóan a TGS-en sem fognak többet bemutatni belőle.
Translate »