Oldal kiválasztása

Ball Towers HD – Játékteszt

Ball Towers HD – Játékteszt
10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Hazai fejlesztésű golyóbisterelgető szimulátor biztosítja az újabb őrületet a szerkesztőségünkben, ezúttal iPad készüléken.

Az A.S.K. Homework fejlesztőcsapata egy jó ideje hallgatásba burkolózott, ám nagyon jó hírrel kerestek meg minket a hét elején: elkészült iPad és iPad 2 készülékekre a Ball Towers HD nevezetű játékuk, amelyben egy, a flipperjátékokban található golyót kell épségben egy (akadály)pályán végigterelgetnünk. Az alapvetően egyszerű koncepciónak az a lényege, hogy iPad készülékünket ide-oda döntve kell a golyót célba juttatni, miközben ügyelnünk kell arra is, hogy az nehogy kiguruljon esetlegesen a számára kialakított pályarendszerről. Mindezt természetesen időre!

 
A fejlesztők úgy gondolták, ha már az alapötlet ilyen pofonegyszerű, akkor a pályák és a játék teljesítése korántsem lesz ennyire könnyű, így mostani verziójában a Ball Towers HD egy elég frusztráló játék. Már az első pálya megizzasztja a játékost, ami önmagában nem lenne gond, mert jócskán hozzájárul ahhoz, hogy a későbbiekben a rutin kialakuljon az alapozásnak hála, azonban kissé kiábrándító, amikor az ember többedszeri próbálkozásra végre begurítja a golyót a tartójába, ámde mégis "veszítettünk", mivel nem tartottuk az időkorlátot.
 
Az egyes pályákat ugyanis időre kell teljesítenünk, és gyorsaságunknak megfelelően kaphatunk értük arany-, ezüst- vagy bronzérmet. Talán mondanom sem kell, az egyes pályák csak akkor teljesíthetők, ha kanyarról kanyarra betanuljuk és begyakoroljuk őket, ugyanis számos helyen, ha nem megfelelő irányba döntjük az iPadet, vagy ha túl gyorsan száguld golyóbisunk, rögtön kezdhetjük újra az egészet, mert a flipperekből is ismerős "pálya", amit bejár a golyónk, csupán bizonyos kanyarokban és helyeken rendelkezik extra védőkorláttal, más pontokon arra is ügyelnünk kell, nehogy túl nagy sebességre tegyen szert. Hogy a feladatunkat még nehezítsék, a fejlesztők a szélharangokhoz hasonló, kapukról belógó kis elemeket is elhelyeztek a pályákon, amikbe a golyónk beakad, így ha át szeretnénk jutni ezeken a pontokon, muszáj begyorsítanunk.
 
Maga a játék tehát óriási kihívást jelent, ami önmagában nem lenne rossz, ha nem rögtön az első pályától zúdulna ránk a kudarcélmény. Ezt azonban az első javításában orvosolni fogják a készítők, és ígéretük szerint az új pályákkal együtt egy kis könnyítést is kapunk majd. Ha túltesszük magunkat a kezdeti nehézségeken, akkor viszont komoly kihívásokkal és siker esetén igazi sikerélménnyel lehetünk gazdagabbak. A fejlesztők mindenesetre büszkék rá, hogy megalkották a jelenleg legnehezebb iPad játékot, ami egyébként pár héten belül érkezik iPhone-ra is.
 
A játék alapötletén kívül a másik kiemelkedő tulajdonsága a gyönyörű és akadozásmentes grafika, ami iPaden is csodálatos, de iPad 2-n a legszebb. Reméljük viszont, hogy a készítők mihamarabb újabb, esetleg választható háttérkörnyezetet is elérhetővé tesznek a játék mellé, mert bármilyen szép is az, azért egy kis változatosság nem ártana. Továbbá van néhány olyan bosszantó hibája a jelenkori változatnak, amitől reményeink szerint az első javításokkal együtt sikerül megszabadulni: az egyik, hogy a nevet mindig be kell írni a pályák teljesítése után, a másik pedig, hogy mielőtt elkezdenénk egy pályát, ugyan kapunk egy lassú kameramozgással prezentált "bejárást", ám mi magunk nem tudjuk irányítani ezt a kamerát, hogy körbenézhessünk.
 
A kiadáskori változat statisztikája alapján a legtöbb casual játékos az 5. pályáig jut a 15-ből, ez valószínűleg a könnyítéssel hamar változni fog, viszont jönnek az újabb pályák, amik várhatóan újabb nehézségeket tartogatnak majd a játékosoknak. A játékot amúgy az apróbb hibái ellenére is csak ajánlani tudjuk mindenkinek, főleg, hogy most nevetségesen alacsony áron, 200 HUF-ért szerezhetitek be ezt a hazai gyöngyszemet az iTunes-on.
 
Értékelés: 7/10

Hozzászólások

Translate »