Select Page

Star Trek Online – Játékteszt

Star Trek Online – Játékteszt
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Star Trek Online megjelenése előtt több exkluzív anyagot is olvashattatok oldalunk hasábjain a Cryptic MMO-járól, amit megjelenése után közel egy teljes hónapon át nyüstöltünk, hogy a lehető legrészletesebben számolhassunk be a játék részleteiről.

A Star Trek Online megjelenéséig vezető út közel sem volt zökkenőmentes, a 2008 elején még Perpetual Entertainment műhelyében készülő MMO-ról ugyanis egyik pillanatról a másikra mondott le a stúdió, a rajongók pedig pár napig azt hihették, végleg búcsút inthetnek a több mint negyven éves múltra visszatekintő univerzum első masszívan multiplayer online próbálkozásának. Végül az a Cryptic Studios dobott mentőövet a projektnek, akik korábban a City of Heroes és a City of Villains játékokkal bizonyítottak, így a sorban negyvenkettedik Star Trek játékadaptációként, februárban polcokra felmászó Star Trek Online kapcsán joggal lehettünk bizakodóak. A béta tesztelése során az előjelek valóban biztatónak bizonyultak, a teljes játék több mint egy hónapos nyüstölése alatt pedig abszolút megbizonyosodhattunk az STO sikerességéről.

 

A játék története 2409-ben, a Nemezis után harminc évvel később játszódik, vagyis a tavaly mozikba került Star Trek reboottal ellentétben nem az alternatív idősík utáni eseményeket, hanem az eredeti sztori cselekményének vonalát követi a Star Trek Online. A történet szerint a felrobbant Romulus és Remus bolygók után a Romulan nép veszélyeztetett fajjá degradálódik, a kialakult káosz következtében pedig teljesen felborul az Alfa Kvadráns erőegyensúlya, a Klingonok felbontják a Föderációval korábban kötettett békeszerződést, és az Orionok, a Gornok és a Nauszikaiak népével szövetségre lépve háborút indítanak a Föderáció ellen. Mindeközben korábbi ellenségeink, a Cardassiaiak, a Domíniumok és a Borgok is szerveződni kezdődnek, így több frontos háború kellős közepébe csöppenünk, mégpedig kezdő, egyszerű kadétként. Az itt megkapott irányítást követően lehetőségünk nyílik választani, hogy a Föderáció kadétjaként vagy klingon harcosként vágunk neki a végtelen űrnek és a benne rejtőző kalandoknak. Miután sikerült kasztot és fajt választanunk, akár egyéni külsőt is szabhatunk hősünknek, majd egy tutorial formájában megismerkedhetünk az MMO legalapvetőbb irányítási metódusaival, illetve a főbb missziótípusokkal.

 

A Star Trek Online kezdetén három alapvető kaszt közül választhatunk: Karrierünket elkezdhetjük akár mérnökként, akivel a küldetésekért szerzett  tapasztalati pontok jóvoltából a játék előrehaladtával hajónk képességeit tudjuk tuningolni, a szárazföldön pedig pajzsgenerátorok, phaser tornyok vagy akár aknamezők lesznek a segítségünkre. Taktikai tisztként a harci képességek terén leszünk előnyben, nagyobb sebzéseket tudunk majd bevinni, hősünk pedig kellő gyorsassággal rendelkezik. A tudományos tisztek amolyan kémekként is funkcionálnak majd, ugyanis ezzel a karakterosztállyal lehetőségünk nyílik az ellenfelek gyenge pontjait feltérképezni, majd kihasználni, így könnyedén szabotálhatunk akciókat, esetleg verhetünk vissza komolyabb offenzívákat, ráadásul csapatunk gyógyítása is ezzel a kaszttal oldható meg. A tapasztalati pontok gyűjtögetése mellett folyamatosan fejlődik karakterünk, a szintlépések pedig lehetővé teszik legénységünk bővítését is. Tiszteket vásárolhatunk a hajónkra, akik ugyanúgy fejlődnek mellettünk, és elő is léptethetjük őket. A tisztek vásárlása különösen fontos, ugyanis a szárazföldi akciók során mindig bajtársként állnak mellettünk, speciális képességeik pedig sokszor tesznek majd jó szolgálatot. A tisztek bármikor cserélhetőek, mindig aktuális harci stílusunkhoz igazíthatjuk legénységünket, a szintlépésnél pedig költhetünk saját képzettségeinkre és legénységünk képzésre is.

 

A küldetések több órányi játék után ugyan komoly monotonitásba torkollanak, a játék első óráiban kellő változatosságot és időtöltést nyújtanak majd. A két kategóriába sorolható missziók űrbéli, csillagok közötti utazásokból és csatákból, illetve úgynevezett "away mission" jellegű küldetésekből állnak. Az űrbéli küldetések általában űrharcokból állnak, melyek között akadnak egyszerűbbek, magunk által is teljesíthetőek, azonban akadnak igazán grandiózus összecsapások is, ahol a játék valódi MMO vonásai is megmutatkoznak – flotta akció. A több száz flottákból és szárazföldi légvédelemből álló csapatok legyűréséhez ugyanis a többiekkel szövetségre lépve érdemes csak próbálkozni, ráadásul az ilyen küzdelmek során fontos figyelni hajónk állapotát is, az űrszekerünket védő pajzs ugyanis folyamatos tűz alatt nem képes regenerálódni. Az away missionök összetettebb kihívásokat takarnak, ilyenkor általában valamilyen szárazföldi vagy más hajón zajló megbízást teljesítünk, sokszor kombinálva több küldetést, amik így akár egy órásra is elnyúlhatnak, mire tapasztalati pontot kapunk.  Az epizódikus felépítés ötletes, arra kényszeríti a játékosokat, hogy rengeteg időt töltsenek el a csillagközi kalandokkal, azonban hosszútávon a missziók monotonitása miatt nem okoznak komoly kihívást. A harci részek mellett diplomáciai képességeinket is kamatozathatjuk, bár a teszt során kevés olyan küldetést kaptam, ahol az interakció kapott jelentős szerepet. A küldetéstípusok másik fajtája az őrjárat, ahol megadott rendszerekbe ellátogatva, az ottani ellenséges erőket kell kiiktatnunk.

 

Ahogy a kasztok között is lehetőségünk adódik választani, úgy a hajók esetében is több opció közül válogathatunk, viszont a három választható űrszekereket képességeik szerint érdemes a már választott kasztunk képességeihez igazítva választani. A Fleet Escort kategória a taktikai tisztek számára lehet kedvező, ugyanis a méretét tekintve legkisebb hajó mozgékonysága, jól felfegyverzett arzenálja kiváló lehet nagyobb összecsapásokban. A Cruiser kategória a mérnökök képességeit egészíti ki, a hatalmas hajók ugyanis erős védelemmel rendelkeznek. Ugyan nehezebben manőverezhető, nagyobb legénysége és a már említett védelme igazi tank képességekkel ruházza fel. A tudományos tisztek számára a Science Vessel lehet a megfelelő választás. A gyengén felfegyverzett hajó speciális képességei garmadájával ellensúlyozza gyengeségeit, amikkel könnyedén szabotálhatjuk és zavarhatjuk össze az ellenséges flották hajóit. Ha sikerül rangot lépnünk, akkor mindig választhatunk új hajót, de a játék során mindig csak egy hajót irányíthatunk, megfelelő mennyiségű érdem-pont esetén pedig további hajókkal bővíthetjük flottánkat.

 

A Star Trek Online foga fehérjét a PvP arénákban vívott csaták során mutatja meg, ezek közül is többféle akad, viszont a játék hamar veszít kezdeti bájából . A Cryptic szerencsére folyamatosan ontja magából a frissítéseket, így mindig sikerül valami újdonsággal fenntartani az érdeklődést, de nagy kérdés, hogy hosszabb távon sikerül-e megtartani a közösséget. Egy hónapnyi játék után még mindig tömve vannak a szerverek, és a többmilliós rajongóbázisból kiindulva ez egy darabig így is lesz, ugyanis a Trek-rajongók valóban otthonra lelhetnek a játékban, mely hangulatában hűen adja vissza mindazt, amiért az elmúlt negyven évben rajongtunk.

 

Értékelés: 8/10

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »