Oldal kiválasztása

Star Trek Online – Exkluzív interjú

Star Trek Online – Exkluzív interjú
14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Szerkesztőségünknek lehetősége nyílt exkluzív interjút készíteni Joe Blancatóval, a Cryptic Studios online közösségi képviselőjével, akit a jövő év elejére datált Star Trek Online-ról faggattunk.

A játékot a Perpetual Entertainmenttől vettétek át, mivel ők csődbe mentek. A játék mely részei származnak a Cryptictől és mennyi a Perpetualtól? Az STO Crypticnél végzett fejlesztésében vesznek részt olyanok, akik a játék korábbi fejlesztőcsapatának tagjaként dolgoztak?
 
Úgy döntöttünk, hogy a Star Trek Online című játékot egy más oldalról közelítjük meg, mint a Perpetual eredetileg tervezte, így a játékot az alapoktól fejlesztettük újra. Tetszett, amit ők terveztek, de nem volt kompatibilis azzal, amilyen irányba mi szerettük volna vinni a játékot. Így hát az aktuális csapatban a korábbi fejlesztőcsapat tagjai nem kaptak helyet.
 
Tudjuk, hogy a Perpetual megtartotta a kódot, mikor a licencet átadták a Crypticnek. Milyen motor hajtja az STO-t?
 
Az STO a Cryptic Engine-t használja, ugyanazt, amit a Champions Online használ. Van egy belsős csapatunk, akik kizárólag a motoron dolgoznak, így a tervezőcsapat jobban összpontosíthat arra, hogy a készülő játékok szórakoztatóak legyenek.
 
Milyen rendszerkövetelményekre számíthatunk?
 
Mivel a Champions Online játékkal azonos a motor, így a rendszerkövetelmény is hasonló tartományokban fog mozogni, bár ettől kicsit eltérhet. Ha most jól fut a gépeden a Champions Online, akkor az STO-val sem lesz problémád.
 
A játékból eddig láttunk űrbéli csatározásokat, lövöldözéseket, fel- és lesugárzásokat, de nem igazán tudtuk eldönteni, milyen stílusba sorolható a játék. RPG-ről, űrszimulátorról vagy netán akciójátékról beszélhetünk? Vagy ezek keverékéről?
 
Mivel elég sokrétű a játék, elég nehéz egyetlen stílusba besorolni. Véleményem szerint egy akciójáték és egy RPG keveréke, azaz akció-RPG. Mindig mozgásban vagy, mindig gondolkoznod kell, hogy egy lépéssel az ellenfeled előtt járj, akár az űrben, akár a felszínen. De számos készség közül is választhatsz, ahogy haladsz előre a játékban, így ez a hagyományos RPG-k karakterfejlődésének hangulatát is visszaadja.
 
Kik számítanak célközönségnek? A trekkerek, a casual játékosok, vagy mindkét réteg?
 
Szeretnénk, ha a Start Trek játék a fiataloknak, az idősebbeknek, a hardcore és a casual játékosoknak is szólna. Elsődleges célunk az, hogy ugyanazt az érzést hozzuk létre, amit akkor tapasztalsz meg, amikor a Star Trek-részeket nézed. Úgy készítjük a játékot, hogy mélységeit tekintve képes legyen a hardcore játékosközönséget is kielégíteni, de legyen annyira felhasználóbarát, hogy az MMO-t még nem ismerők is játszhassanak vele, és szórakoztatónak találják azt. Egyike azon játékoknak, amelyeket úgy jellemezhetünk, hogy percek alatt megtanulható, de egy élet is kevés ahhoz, hogy kiismerd.
 
Azt tudjuk, mi lehet vonzó a Star Trek-rajongók számára. De mit nyújt a játék a casual játékosoknak?
 
Ez attól függ, mit értünk „casual” alatt. A casual MMO-játékos rengeteg elfoglaltságot talál majd, az epizódjellegű küldetések pedig azon játékosok számára készültek, akik nem rendelkeznek sok idővel, ám szeretnék megtapasztalni a Star Trek-élményt. Az epizódok ötrészes küldetések, amik 45 perc és két óra közötti időtartam alatt teljesíthetők, és a sorozat érzését keltik. Vannak benne jelenetek, drámai pontok, visszatérő karakterek, és elmesélik az STO történetét. Még „évadokra” is bontottuk őket. Ezek olyan darabokra bontott, beleélést biztosító tartalmak, amelyeket mind a casual, mind a hardcore játékosok élvezni fognak.
 
Mennyire nagyok a játszható területek, és hogyan oldottátok meg, hogy az emberek ne vesszenek el az űrben? Mennyire nyitott a környezet?
 
Mivel a Star Trek élményét próbáljuk megteremteni, és nem egy Star Trek-szimulátort szeretnénk létrehozni, így a játék játszható területei térképekre oszlanak, amelyek egy „jelenet” vagy két epizód számára elegendő tartalmat biztosítanak. Érzetre és kinézetre óriásiak, de nehéz bennük elveszni, főleg azért, mert a játékosokat is irányítjuk bennük. Ennek ellenére azonban arra is ösztönözzük a kíváncsi játékosokat, hogy felfedezőútra induljanak, hiszen a bejáratott útvonalakon kívül is találhatók majd különböző dolgok.
 
Hogyan néz ki egy játékos átlagos napja az STO-ban? Milyen célokkal, küldetésekkel találkozhatsz egy-egy nap? Találkozhatsz a filmek híres szereplőivel is?
 
Egy átlagos nap? Ez nehéz kérdés, mivel annyi minden teendő közül lehet választani! Már a játék elején csillagfelhőket kell felfedezni, portyázó csapatokkal kell megküzdeni, diplomáciai kérdéseket kell rendezni, tiszteket kell kinevezni stb. És mindez még azelőtt történik, hogy igazi flottaharcokba, vagy olyan többcsapatos küldetésekbe keverednél, amelyek a harcokat igazi háborús hangulatúvá teszik.
 
A filmek szereplőivel kapcsolatban tudni kell, hogy 30 évvel a Nemesis után járunk, így számos szereplő már meghalt, vagy továbbállt. Azonban a játékban számos kiemelkedő szerepű helyet lehet meglátogatni, amelyek nagyon ismerősnek hatnak majd.
 
A zárt bétateszt bizonyos Champions Online-előfizetők számára érhető el. Terveztek nyílt bétatesztet?
 
Vannak erre vonatkozó terveink, ám ezek sajnos egyelőre még nem nyilvánosak.
 
Milyen előfizetési rendszert terveztek az STO-hoz?
 
Ezen még folyamatosan dolgozunk, és nincsenek véglegesített tervek.
 
Köszönjük az interjút!
Translate »