Oldal kiválasztása

Mi történik egy laptopszervizben?

Mi történik egy laptopszervizben?
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Sky News úgy döntött, titokban állandóan rögzítésre állított webkamerával és megfigyelésre alkalmas szoftverrel látja el egy laptopját, majd beküldi azt a szervizbe. Az eredmény botrányosra sikerült: nem csupán túl drágán akarták megjavítani a gépet, de le is lopták róla az azon tárolt adatokat és képeket.

A Sky News egy érdekes kísérletet végzett. Felraktak egy vadonat új hordozható számítógépre néhány fürdőruhás képet, egy-két kényes adatot (bejelentkezéshez szükséges adatok a Hotmailhez, a Facebookhoz és a NatWest online banking-felületéhez), majd beküldték a szervizbe javításra.

 

A tulajdonképpeni hiba csupán annyi volt, hogy a memóriamodult egy kicsit kimozgatták a helyéről, tehát a hiba javításához a feladat csak annyi lett volna, hogy egyetlen mozdulattal vissza kell azt rakni, majd máris működőképes a gép. Hogy minderre milyen diagnózist állítottak fel az egyes szervizek? Az egyik londoni cég felhívta a kísérletet végző embert, hogy komoly a probléma, ki kell cserélni az alaplapot, ami 130 fontba (cirka 40e forintba) kerül majd. Eztán pedig megnézték és megmutogatták egymásnak a gépen található bikinis képeket.

 

Kicsit később egy másik szervizes fogja magát, bekapcsolja a gépet, majd a magánjellegű adatokat tartalmazó "Private" elnevezésű mappát egy pendrive-ra másolja. Ebben találhatóak a fent említett fiókadatok az egyes honlapokhoz. Természetesen ezután nem hagyja ennyiben a dolgot, rögtön ki is próbálja a bankos hozzáférést, és csak azért nem tud belépni az online felületen keresztül, mert a megadott adatok hamisak. A videót alant megtekinthetitek:

 

 

És hogy a többiek esetében mi történt? Egy boltot leszámítva mindegyik rossz diagnózist állított fel a problémáról, vagy túlárazta a szolgáltatásait. Az egyik boltban ugyan megoldották a hibát, viszont közben átnézték a személyes képeket is. Egy másikban, a PC World szervizében 230 fontot (kb. 72e forintot) kértek előre egy új alaplapért, majd amikor visszaadták a gépet, kiderült, hogy csak a helyére rakták a memóriamodult. Miután szembesítették őket ezzel a ténnyel, visszafizették a semmiért kért pénzt. Egy másik cég 145 fontot (kb. 45e forintot) kért a teljes kivizsgálásért, miközben a kamera rögzítette, hogy csak akkor hívták már fel az ügyfelet, amikor rájöttek a problémára és meg is oldották azt.

 

Megint egy másik boltban megoldották a memóriahibát, viszont telefonon azt közölték, hogy új alaplapot kell belerakni. Miután ezt az ügyfél elutasította, összeforrasztották a memóriamodul lábait, hogy így idézzék elő az eredeti problémát. Amikor szembesítették őket ezzel a ténnyel, azt válaszolták, hogy azt gondolták, a konkurencia hozta be hozzájuk a gépet. Egyetlen cég, a Pix 4 volt, ahol még az ügyfél ottléte alatt megvizsgálták a hordozható számítógépet, felfedezték a hibát, visszahelyezték a modult a helyére, majd közölték, hogy nem tartozik semmivel a segítségért.

 

Kíváncsi lennék, vajon itthon milyen tapasztalatokat szereznek a szervizek szolgáltatásait igénybe vevők.

Translate »