Oldal kiválasztása

Év végi összefoglaló – Első rész

Év végi összefoglaló – Első rész
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Közeledik az év vége, szerkesztőségünk pedig megpróbálta összegyűjteni az általunk legjobbnak tartott idei alkotásokat. Reméljük találtok köztük kedvetekre való címeket!

Az idei esztendőnek lassan vége, szerkesztőségünk pedig elérkezettnek látta az időt, hogy összegyűjtse az 2008-as év általunk legjobbnak vélt produkciót. A nagy válogatás végeztével végül közel húsz cím mellett tettük le a voksunkat is amelyekből mi nem szeretnénk sorrendet felállítani, azt inkább rátok, Olvasókra bízzuk, melyet megtehettek a cikk hozzászólásai között!

Battlefield: Bad Company:

Az év végi értékelések többségében rendszerint nem nagyon szokás szerepeltetni év elején vagy év közepén debütál produkciókat, aminek legfőbb oka, hogy rendszerint szeretünk megfeledkezni ezekről a termékekről. Első választásunk éppen ezért egy nyár közepén polcokra került produktum, a Battlefield: Bad Company lett, mely ugyan a majdani többi játékhoz képest viszonylag kevés pontszámot kapott, mégis úgy véltük, hogy a konzolos fronton ez volt az egyik olyan alkotás, mely szemet gyönyörködtető grafikájával, magával ragadó hangulatával és hangulatos többjátékos módjával tuti vásárnak bizonyult 2008-ban. A svéd EA DICE műhelyében érlelt Bad Company ezenkívül sajátos, ámbár nagyon is vicces humorával, valamint a névadó Battlefiled örökségétől való merész váltással mindenképpen helyet kell, hogy kapjon az év végi legjobbak között.

Olvasd el Chilly játéktesztjét

Braid:

Az Xbox Live Arcade fokozatos népszerűségének növekedése egyrészt maga a konzol egyre szélesebb elterjedésének köszönhető, továbbá a játékvilág azon átformálódásának, miszerint egyre többen a casual játékok felé kacsintgatnak. Az emberek szeretnek egy-két órára leülni, kikapcsolódni, az ilyen produktumok pedig pont ezt a célt szolgálják. Ezen alkotások közül idén mégis kiemelkedett egy – illetve kettő, de sajnos a Braid miatt a World of Goo nem fért be -, a Braid, melyet egy magánember hozott tető alá, ráadásul minden egyes fillérét ebbe a játékba ölte, melynek talán nem is fejlesztési költsége rúgott magasra, hanem a hangulatos aláfestő zenék licenszeinek megkaparintása. Mindettől függetlenül hihetetlen minőséget és kreatívitást képviselt a Braid, így nem csoda, hogy Chilly-t is teljesen magával ragadta a fejtörő játék, mely csak azért nem kaphatott 10-ből 10 pontot, mert kicsit borsos az ára!

Olvasd el Chilly játéktesztjét

Burnout Paradise:

Jó ideje haldoklóban volt a Criterion által megálmodot Burnout-franchise, mely az első rész óta nem igazán tudott megújulni, frissességet mutatni, így az év legelején debütált Paradise-szal szemben igencsak magasra tette a mércét a szakma és a teljes játékvilág. Végül mindenkire rácáfoltak a srácok, fantasztikus élményekkel és játékpercekkel gazdagítottak minket, ráadásul a mai napig a tenyerükön hordoznak minket, hiszen sorra jelentik meg az ingyenes vagy épp némi pénzmagért cserébe letölthető DLC-ket, továbbá a következő esztendő elején PC-re is elérhetővé teszik a játékot. Plusz adalék, hogy ezen verzió az úgynevezett Ultimate Boksz formájában gördül fel a polcokra, mely a konzolokra elérhető összes letölthető tartalmat is tartalmazni fogja, így például az új helyszíneket, éjszakai versenyeket vagy a motorkerékpárokat is.

Olvasd el Chilly beszámolóját a hazai premierről

Call of Duty: World at War:

Ki gondolta volna, hogy a 2007-es esztendő év játéka címeit besöprő Call of Duty: Modern Warfare után a Treyarch képes lesz megbirkózni a rá nehezedő teherrel és az előd grafikus motorját felhasználva egy olyan naturális második világháborús záró epizódot hoz tető alá, amely méltó lezárása lesz a sorozatnak. Szerkesztőségünk is teljesen oda meg vissza volt, hiszen a fejlesztőcsapat korábban csakis középszerű termékeiről volt híres, ennek ellenére sikerült hozni az elvárt színvonalat és ugyan semmi újszerűt nem mutatott a játék, néha a jó öreg iparos munka jelenti a biztos garanciát a sikerre. Ettől függetlenül türelmetlenül várjuk, hogy a soron következő CoD-részek mit is mutatnak majd, meg egyáltalán, milyen korban is játszódnak majd!

Olvasd el Zotya játéktesztjét

Dead Space:

Újdonsült cikkírónk, Zotya súlyosan lehúzta az Electronic Arts idei felhozatalának egyik legkiemelkedőbb produkcióját, azonban a többiekkel mély egyetértésben úgy döntöttünk, hogy mindenképpen helyett szorítunk Isaac Clarke űrbéli kalandjainak. Tény, hogy az EA Redwood Shore műhelyében érlelt produkció nem nyújtott eget rengető újításokat és az innen-onnan „kölcsönzött” elemek is kiszúrják a szemünket, a páratlan játékélmény és a tálalt körítés miatt mégis az idei esztendő legjobb túlélő-horrorjáról beszélhetünk.

Olvasd el Zotya játéktesztjét

Fable 2:

Peter Molyneux mindig is innovatív produkcióról volt híres, a brit úriember ezenkívül mindig szeretett nagyon nagyokat álmodni és mondani, melyek többsége természetesen rendszerint nem valósult meg. Hasonló utat járt be a Fable 2 is, ugyanis a Lionhead fejese több ígérete ezúttal sem került be a várva várt folytatásba, mindezektől függetlenül mégis egy olyan masszív kalandban részesít minket a Fable 2, melyet hosszú ideig nem fogunk tudni elfelejteni. A mesés Albion valóban egy lélegző, mesés világ, tele van élettel, főhősünk pedig olyan emberi értékek hordozója és képviselője, hogy a játék előrehaladtával a teljes beleélés garantált.

Olvasd el Chilly játéktesztjét

Fallout 3:

Több mint tíz évvel ezelőtt a néhai Interplay égisze alatt elkészült minden idők egyik legsikeresebb poszt-apokaliptikus környezetbe ágyazott szerepjátéka, a Fallout, mely játékosok millióinak dobogtatta meg szívét. A csapat végül feloszlott – nem rég amúgy újra megnyitotta kapuit -, a jogokat pedig az Elder Scrolls sorozattal népszerűségre szert tett Bethesda Softworks kaparintotta meg. A csapat természetesen nem hagyta parlagon a produkciót, a harmadik rész bejelentését követően pedig rengeteg finomságot megígértek a rajongóknak, akik mindezek ellenére nem igazán bíztak a folytatás sikerében. Végül mindenkire rácáfolt a Bethesda. Tette mindezt úgy a csapat, hogy egy merőben új koncepcióra építette a harmadik részt, hiszen egy majdhogynem FPS-nézetes Falloutot toltak az orrunk alá, azonban a zseniális, teljesen kerek történet, a fantasztikusan megkomponált poszt-apokaliptikus helyszínek, az élvezetes párbeszédek mindezt könnyedén elfelejtették velünk, így nem csoda, hogy kollégánk is magas pontszámmal illette a Fallout 3-at.

Olvasd el Zotya játéktesztjét

Gears of War 2:

Az idei esztendő egyik legjobban várt játéka kétséget kizáróan a Gears of War 2 volt. Az EPIC közreműködésével készülő folytatás első része még 2006 novemberében robbant be a köztudatba, azóta pedig több más játéknak is táptalajt szolgáltatott, hiszen nem egy visszaköszönő elemmel találkozhattunk – pl. fedezékrendszer – más produkciókban. Az anyagi sikert követően tehát nem volt kérdés, hogy Marcus Fenix és a Delta csapat ismét sáskairtásra indul. A kérdés már csak az volt: Vajon sikerül-e überelni az első rész által felállított mércét? A válasz egyértelmű igen, és ez az általam kiosztott pontszámon is meglátszott. 2008-ban a GoW az egyik legmagasabb pontszámot kapta szerkesztőségünktől, tehát egy percig se volt kérdés, hogy itt a helye az összefoglalóban.

Olvasd el Shifty játéktesztjét

Grand Theft Auto IV:

Pont pár napja számoltunk be a GTA-sorozat legújabb darabjának őrületes bevételi adatairól. A kiadó Take Two ugyanis közel 1.5 milliárd dolláros ez évi bevételének közel felét, durván 710 milliót csak a GTA IV termelt ki, tehát egy percig sem fér kétség hozzá, hogy Nico Bellick Liberty City-beli kalandtúrája sikeres volt. Mi magunk is el voltunk ájulva a játéktól, melynek PC-s átiratáról már nem igazán tudunk jókat mondani, de erről hamarosan egy részletesebb beszámolót is olvashattok, ugyanis egyik kollégánk már gőzerővel hegeszti a élményeinek szöveges megfogalmazását.

Olvasd el Shifty élménybeszámolóját

Olvasd el Chilly játéktesztjét

FOLYTATÁSA KÖVETKEZIK

Translate »