Oldal kiválasztása

Spider-Man: Web of Shadows – Előzetes

Spider-Man: Web of Shadows – Előzetes
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A döntés a Tied! A barátságos piros-kék Spidey-ként tisztítod meg Manhattant a szimbióta megszállástól, vagy inkább a fekete ruha nyers brutalitását választod?

A hamarosan debütáló Spider-Man: Web of Shadows készítői teljesen új Pókember élményt ígérnek. Ehhez egyik alapfeltétel, hogy végre a filmektől függetlenül készül a játék, és nem kell a bugyuta hollywoodi forgatókönyvek keretei közé szorítani a cselekményt. Igaz, volt nemrégiben egy Ultimate Spider-Man is, ami szintén film-független volt, de valamiért az nem alkotott maradandót, pedig alapvetően nem volt egy rossz játék, azonban sok újítással sem kecsegtetett. A Web of Shadows (a továbbiakban WoS) készítői ezt a hibát biztosan nem követik el.

Mint tudjuk, filmadaptációt készíteni, alapvetően hálás feladat, mivel a már sikeres film rajongói közül bizonyára szép számmal lesznek vevők a játék verzióra is, függetlenül annak tényleges minőségétől. Ezt a garanciát dobta félre a WoS fejlesztőgárdája, a szabadságért cserébe, amit a történet alakítása terén kapnak. No, de akkor most mit is hoznak ki mindenki kedvenc falmászójából?

A történet szerint Venom – avagy Méreg, kinek hogy tetszik – visszatért a Földre, és magával hozta pár cimboráját is, így jelen pillanatban hősünk otthona, New York város, azon belül is Manhattan idegen megszállás alatt áll és a közkedvelt Pókemberre hárul a feladat, hogy megtisztítsa a várost a földönkívüli betolakodóktól. Természetesen nem teljesen egyedül kell majd szembenéznie a bajjal, rengeteg ismerős arc felbukkan majd a Marvel univerzumból, mind a jó, mind a rossz oldalról.

A játékmenet alapvetően marad a napjainkban igen kedvelt nyitott világú külső nézetes akció. Igazán nagy újítást két téren hoz a WoS. Az egyik, a hatalmas szabadságfok, a másik a harcrendszer. A készítők a szabadságot helyezték a középpontba, pontosabban az ezzel járó döntéskényszert. Szinte minden szituációban legalább két, de általában több megoldási lehetőséget kapunk, s minden egyes döntésünk befolyásolja a történet alakulását. És nem arról van szó, hogy csak a végkifejletre adnak ezzel több alternatívát, de a menet közben felbukkanó karakterekkel való viszonyukra is kihatással lesz viselkedésünk, ugyanis akár a szuperbűnözőkkel is szimpatizálhatunk, ha úgy tartja kedvünk.

A harcrendszer egyik kellemes újítása, hogy a csetepaték helyszíne kötetlen, illetve tetszésünk szerint alakíthatjuk a körülményeket. Így akár a hagyományos módon pofozkodhatunk a földön, de üthetjük az ellent a levegőben is, s mi több, a Spidey játékok történetében először az épületek falain is küzdhetünk, ahol a falmászó van előnyben. Választhatunk majd, abban is, hogy a közkedvelt piros-kék kosztümben nyomulunk, vagy a kevésbé barátságos fekete ruhát öltjük magunkra. A ruhák közti váltás mindössze egy gombnyomást jelent és szintén úttörő módon, a játék folyamán bármikor válthatunk a szerelések között. Természetesen a ruhák nem csak a megjelenést jelentik, befolyásolják a harci stílusunkat is. Míg a hagyományos ruhában az akrobatikus mozdulatoké és a trükköké a főszerep, addig a fekete ruha a nyers brutalitást részesíti előnyben. Ezen választásunk befolyásolja majd a civilek irántunk érzett szimpátiáját is, értelemszerűen ha a destruktív, brutális feketeruhás Pókemberrel nyomulunk, akkor inkább félelmükben fognak sikítozni emberek, míg a klasszikus viselet esetében inkább az örömtől, s éljenezni fognak.

Ezen a ponton jön a képbe a következő kellemesen pont: A világ még sosem volt ennyire élettel teli egyik Pókember játékban sem. A civilekkel, a hősökkel és antihősökkel rengeteg interakciós lehetőségünk lesz és végre a környezetet is lehet majd érdemben rombolni. A falak omlanak, bezúzhatunk kirakatokat, felkaphatjuk, vagy ripityára törhetjük az utcán parkoló kocsikat stb… Ha mindez tényleg így fog működni, akkor a hangulattal bizony nem lesz baj.

Emellé ígérnek még egy okosan megkonstruált karakterfejlődési rendszert is, amelyben értelemszerűen a harcok során szerzett pontjainkért fejleszthetjük a nekünk tetsző képességeket és mozdulatsorokat. Ha hinni lehet a fejlesztők ígéreteinek – és miért ne lehetne -, akkor több tucatnyi kombót tanulhatunk majd meg.

A játék minden platformon elérhető lesz (PS2, PS3, PSP, PC, X360, Wii, Nintendo DS) és állítólag a platformok között semmilyen tartalmi különbség nem lesz, csak az adott gépek teljesítménye szerinti külcsínbeli változások várhatóak. Ha tényleg tartják magukat ehhez a srácok és nem csinálnak olyan csúnyaságot, amilyet anno az Iron Man esetében láthattunk PC-n és PS2-n, akkor bizony egy igen jó kis játéknak nézünk elébe. Minden kiderül október végén…

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »