Oldal kiválasztása

Brothers in Arms: Hell’s Highway – Előzetes

Brothers in Arms: Hell’s Highway – Előzetes
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A nácik utolsó nagy győzelmüket aratták 1944-ben, amikor sikeresen verték vissza a Hollandián keresztül előrenyomuló Szövetséges haderőket, akik az előrenyomulás útvonalát manapság csak a Pokol országútjának hívják.

A UbiSoft három évvel ezelőtt sikeresen kavarta fel a totális unalomba fulladt második világháborús FPS-ek állóvizét. Az agyatlan lövöldözés már nem volt senki ínyére és a játékos társadalom egy emberként kiáltott a változásokért, amit a Brothers in Arms személyében meg is kapott. A franciák taktikai elemeket vegyítettek az FPS stílussal és ez bejött. Olyannyira, hogy fél év se telt el és jött a folytatás, mely sok újat nem nyújtott, de a bevált recepttől nem tért el és ez elegendő volt a sikerhez. Szerencsére a Gearbox tarsolyában jó pár új ötlet lapul még, úgy hogy időszerűnek tűnt, hogy egy folytatással kedveskedjenek, mely a Veteményeskert hadművelet véres egy hetét dolgozza fel.

A játék története az 1944. szeptember 17-e és szeptember 25-e között időszakot dolgozza fel. A Szövetségesek még karácsony előtt szerették volna letudni a háborút, így az Overlord-hadművelet után egy újabb és reményeink szerint utolsó nagyszabású összecsapásra készültek. A Market Garden-hadművelet lényege, hogy meglepetésszerű támadással elfoglaljuk a főbb hidakat és közlekedési csomópontokat, ezzel biztosítva, hogy az utánpótlás könnyedén eljusson Normandiából. A terv végül több ponton is megbicsaklott és a német haderő Model, Bittrich és Student vezetésével utolsó nagy győzelmét aratta.

A sorozat harmadik részében ismét Matt Baker bőrébe bújva kell szakaszainkat vezényelni. Az előző részben háborús sikereinkért előléptetnek, így a korábban megszokott két szakasz helyett most már hármat irányíthatunk. Erre azért volt szükség, mert a játékosok többsége unalmasnak tartotta, hogy gyakorlatilag az bekerítéses taktika állandó alkalmazásával meg lehetett oldani a küldetéseket. A UbiSoft erre behozott egy új osztagot, így a két lövészbrigád mellé most pakolhatunk rádiós, bazookás, aknavetős illetve egy gépfegyveres csapatot. Természetesen a választás a mi kezünkben van és ezt mindig az adott küldetés elején kell eldöntenünk. Az új egységek új taktikai elemeket jelentenek, ezzel pedig a Ubi kapásból megoldotta a monotonitás problémáját, hiszen minden egyes helyzetet többféle módon is megoldhatunk. A fejlesztők által felhozott példa szerint a következő eset lehetséges: Géppuskaállásunkat egy stratégiailag fontos pozícióba helyezve folyamatos tűz alatt tarthatjuk az ellenséges náci katonákat, akiket másik két csapatunkkal könnyedén hátba támadhatunk. Aknavetőseink és bazookásainka a rókalyukakba jól beásott harci egységeket füstölhetjük ki, míg a rádióssal légi támogatást hívva a nácik számára védelmet biztosító épületeket tehetjük egyenlővé a földdel. Itt meg is jegyezném, hogy a környezet teljes rombolhatósága fontos taktikai elemként lesz jelen a Pokol országútjában, hiszen egy jól kiépített védelmi állás akár az életünket is megmentheti. Érdemes tehát olyan fedezék mögé bújni, mint a homokzsák vagy akár egy téglakerítés, ugyanis a fából készült építményeket pillanatok alatt darabokra szedi a golyó vagy a gránátrepesz.

A fejlesztők a vidéket pontos feltérképezés után modellezték le, így a háború színhelyéül szolgáló Hollandia – például Eindhoven – egy az egyben mása a 1944-es állapotoknak. A Gearbox ezt a hadsereg akkoriban készült légifelvételei, rég elfeledett dokumentumok és korabeli szemtanúk beszámolói alapján rekonstruálták a pontos környezetet. A történelmi hűségnek és a Gearbox kitartó, lelkiismeretes munkájának köszönhető a játéktér is hatalmasra hízott, ezzel pedig sokkal nagyobb szabadságot élvezhet a játékos. A jelenlegi állás szerint az előző epizód legnagyobb térképe is mindössze néhány háztömbnyi területet tenne ki a Hell’s Highway-ben. A játékélmény fokozása céljából alakulatunk minden tagja saját háttértörténettel rendelkezik, mindegyiknek megvan a maga bogaras szokása. A fejlesztők célja, hogy a csatatéren kovácsolják egy csapattá a gárdát. Ott van például Frankie, a fiatal tartalékos, aki a toborzásnál hazudott a koráról csak azért, hogy eljöhessen a háborúba. Dawson közlegény állítása szerint azért nem hordja a sisakját, mert zavarja a célzásban, valamint ott lesz a korábbi részekből ismert Jasper, aki imádott páncélöklét Stellának nevezi.



Határozott fejlődési tendencia mutatkozik majd a csapattagok és az ellenfél mesterséges intelligenciájában. A UbiSoft mézes-mázos sajtóanyagai szerint négyféle éberségi szintet különböztet meg a rendszer. A leglazább szituációkban csapattagjaink fegyverüket vállvetve cseverésznek egymással, illetve akár mi is szóba elegyedhetünk velünk. A Harmadik Birodalom katonái fegyverkarabélyukat tisztogatják, esznek vagy épp az előző esti tűzharcban sérült kütyüeiket javítják. A második fokozatban a katonák már egy fokkal éberebben közlekednek. Géppuskáink kibiztosított állapotban vannak és a járőrözés során a bakák készen állnak egy lehetséges tűzharcra. A "lopakodás" üzemmódjában bajtársaink csendben, fedezékről fedezékre haladnak előre és teljes harcikészültségben nyomulnak előre az adott pályán. Ezen kívül társaink különbséget tudnak tenni bajtársaik és ellenfeleik között, így ha mögéjük érünk, megfordulnak és ha felismernek szóba elegyednek velünk, ellenkező esetben pedig azonnal ránk fogják a fegyvert. A felturbózott MI-nek köszönhető
különbséget tudnak majd tenni a különböző típusú és magasságú fedezékek közt, és ennek megfelelően használják is azokat. Éppen ezért csak annyira hajolnak ki, amennyire szükséges, a pontosabb célzás érdekében megtámaszkodnak az ablakpárkányon vagy a homokzsákon miközben az ellenséges választűzre is életszerűen reagálnak. A katonák tűzpárbaj esetén azonnal földre vetik magukat és annak intenzitásától függően viselkednek. Például ha folyamatos ólomzápor zúdul ránk, akkor percekig nem viszonozzák a tüzet.



A látványvilágért az Unreal Engine 3 felel, mely az előzetesen kiadott videók és képek alapján nagyszerűen duruzsol a játék alatt. Élethű környezet és animáció, valamint a katonák sem árasztják magukból a műanyagérzést. A legapróbb részletig kidolgozott ruházat és felszerelés, félelmetesen ütős robbanás- és füsteffektek várnak ránk. A Gearbox módosított motorja segédletével speciális módon oldották meg a belső nézetet. A fejlesztők szerint sokkal
hitelesebb ha először megkreálják karakterünket külső nézetből, majd ezt követően helyezik bele a kamerát pontosan a szem látószögébe.  Ennek eredménye, hogy újszerű perspektívákból követhetjük a harcokat, illetve sokkal részletesebben nyerünk betekintést a dolgokba. Például ha tudni akarjuk, hány gránátunk van, csak lenézünk az övünkre, amit a kamera megfelelő forgatásával érünk el.

A Brothers in Arms: Hell’s Highway PC-re, X360-ra és PS3-ra készül és a jelenlegi állás szerint szeptember 23-tól lesz megvásárolható a boltokban.

Translate »