Oldal kiválasztása

Hokko Life – Early Access Betekintő

Hokko Life – Early Access Betekintő
3 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Hokko Life lényegében elhozza az Animal Crossing világát a pc játékosok számára. Szinte minden részében érződik honnan merített ötletet a fejlesztő, de mégis igyekezett egy saját csavart belevinni az átemelt dolgokba. Egyelőre még meglehetősen kezdeti fázisban jár a játék, de már számos felhasználók által kért dolog került bele a játékba az EA launch óta. Viszont mivel egy fejlesztős játék, így lehet, hogy elhúzódik majd mire kicsiszolódik minden betervezett dolog.

A történetünk úgy indul, hogy a vonaton utazás közben elalszunk majd számunkra ismeretlen helyen, Hokko városában ébredünk. A város központba érve befogadnak minket egy darabig, mert egy jó ideje nem látták már a vonatot közlekedni, így időbe telik majd, amire a visszautunkra kerül a sor. Ha már úgyis itt vagyunk akkor szép lassan minden lakos segítenünk kell előbb-utóbb a mindennapi gondjainak megoldásában. Elég sok párbeszéd található már a játékban, és ugyan elég lassacskán, de beindul a játék az első pár nap után.

Ahogy tesszük dolgainkat egy kereskedő is érkezik majd a városba, akit meggyőzünk hogy építsen egy boltot a főtérre, ahol később saját házunkat is megvásárolhatjuk és kiköltözhetünk a fogadó felett kölcsön  kapott szobánkból. Odáig viszont az út grindolással van kikövezve. Fát vágunk, követ törünk, virágot szedünk és a villagernek kéréseit teljesítjük, hogy pénzt szerezzünk és a történetet előre görgessük. Egy picit fura dolog az, hogy miután lehetőséget kapunk a tárgyak eladására, akkor MINDEN a játékban található dolgot felvehetünk és a táskába tehetünk. Konkrétan a városban eddig lakó összes karakter házát teljesen üresre kifosztottam, majd eladtam a boltban, hogy a saját házam megépítsem és berendezzem. Annak ellenére, hogy egy üres házban élnek tovább, semmilyen következménye nem volt a tettemnek.

A karakterünk testreszabásának is sok lehetősége van. A színeket sem muszáj kiválasztanunk egy palettából, RGB alapján ki is keverhetjük a nekünk tetszőt (igen, egy szörnyet alkottam). Amint elérünk a történetben odáig, hogy a Workshop tevékenységeit megismerjük lehetőségünk nyílik saját tervek elkészítésére. Lényegében saját magunknak tervezhetünk tárgyakat úgy, hogy minimális megkötést kapunk méret és funkcionalitás tekintetében. A fejlesztés során nagy hangsúly lesz majd azon, hogy ezeket az egyedi kreálmányokat a közösséggel megoszthassuk. Maga a szerkesztő nagyon egyszerűen használható, mégis elég bőséges a lehetőségek száma. Hozzá kell tenni azért, hogy ugyan használható gamepad a játékhoz, a szerkesztő kicsit rideg irányítású vele. Egér használata nagyban megkönnyíti a munkát.

Mellék tevékenységekből is kapunk néhányat már most a launch idején is. Ültethetünk virágokat a boltban vásárolt vagy begyűjtött magokból. Elmehetünk akár horgászni is, miután megismertük a horgászatot kedvelő villagert. Gyűjthetünk különböző bogarakat is egy háló segítségével. A kifogott halakat és elkapott bogarakat egy jópofa albumba gyűjthetjük, ahol plusz információk mellett a méret rekordokat is eltárolhatjuk. Júliusra van tervezve a következő ilyen nagyobb lehetőség, mégpedig a saját farm létrehozása növénytermesztéssel. 

Összességében elmondható, hogy nagyon ígéretes az, amit már itt látunk, de még elég nagy hiányosságok vannak, hogy elérje a konkurens játékok szintjét. Mivel Early Access címről van szó, így ez teljesen rendben van, és reméljük olyan ütemben jönnek majd a fejlesztések, mint ahogy az az elmúlt pár napban történt. A szerkesztő nagyon ígéretesnek tűnik és a közösségi megosztás is nagyon jól hangzik. Reméljük a végleges termék olyan lesz, ami méltó vetélytársa lehet az Animal Crossingnak.

Translate »