Oldal kiválasztása

Encased – Bemutató

Encased – Bemutató80% XP80% XP
3 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Ha nem hangzik ismerősen a játékot fejlesztő Dark Crystal Games neve, nem te vagy a hibás. Egy teljesen új, független stúdióról van szó, akik első játékukként a címben megjelölt Encased nevű produktumot próbálják lerakni az asztalra. A hozzáértés már a program jelenlegi állapotában is meglátszik, ugyanis a szakemberek között sokan a Divinity Original Sin első és második részén is dolgoztak, valamint az Age of Decadence meglepően jól sikerült szerepjátékán. A szükséges tudás tehát megvan, nézzük hát, mire számíthatunk ha a játék megjelenik.

A játék egy alternatív univerzum 1970-es éveiben játszódik. Az emberiség egy távoli sivatagban egy hatalmas, ismeretlen eredetű építményt fedez fel, melyet később a Dóm néven emlegetnek. A világ vezető hatalmai persze egyből érdekeltté válnak az idegen kreáció kutatásában és megalapítják a CRONUS nevű szervezetet, mely a hatalmak közötti kooperációt elősegítve kutatásokat végez a Dómmal kapcsolatban. Számos tudóst és szakembert vezényelnek a Dóm lábánál megépült városból az épület belsejébe annak érdekében, hogy a világ problémáira itt találjanak megoldást. A CRONUS persze mindent is megígér az emberiségnek a repülő autóktól kezdve a minden betegség megszüntetését jelentő gyógymódon keresztül az örök életik, azonban a dolog nem úgy sül el, ahogy eredetileg eltervezték. Új technológia helyett azonban számtalan veszély és halál kísérte a felfedezéseket, kiderült, hogy a Dómot senki nem tudja elhagyni aki betette oda a lábát és a háttérben valami nagyobb dolog húzódik meg, mintsem az emberiség azt sejteni vélné.

Bárki, aki valaha játszott hasonló, Fallout vagy Divinity szerű RPG játékkal szinte gondolkodás nélkül vetheti bele magát a kalandokba. A karakterkészítés során 8 fő képesség között oszthatjuk el pontjainkat, melyeket számos másodlagos és kiegészítő képesség követ, nem beszélve a szakértelmekhez tartozó perk követ. Ezek többsége a harchoz tartozik, eléggé egyértelműek és nem igazán újítják meg számottevően a zsánert, azonban teljesen megfelelnek a mai RPG-k normáinak. Sajnos a korai hozzáférés keretében nem lehet még mindet kipróbálni, azonban így is látszik, hogy elég széles tárházból lehet majd válogatni. Karakterünknek választhatunk háttér-történetet is (a játékban wing-nek (magyarul: szárny) hívják), mely az eredeten túl a Dómban betöltött szerepünket is meghatározza. Ezek amúgy ötletesen szín-kódolva is vannak, mely a ruházaton is meglátszik: a narancssárga a világ bűnözőit jelöli, akik többnyire a munkásosztályt adják, a fehér a tudósokat, az ezüst a vezetőket és a fekete a biztonsági szakembereket. Az, hogy milyen eredettel kezdünk a játékot is nagyban befolyásolja. A saját kasztunkhoz tartozó karakterekkel könnyebben tudunk szót érteni, míg például biztonsági őrként vajmi kevés esélyünk lesz egy  bűnöző bizalmát elnyerni.

Maga a játék izometrikus nézetből játszódik. A harc körökre osztott, csak úgy, mint a már említett Divinityben, de jelenleg, amennyiben nem állunk túlerővel szemben, elég egyszerű. A megfelelő ballanszolás és az összes képesség implementálása után valószínűleg nem lesz különösebb gond az izgalmi faktorral, azonban azon túl, hogy lövünk, használjuk a pár meglévő képességet és figyelünk az életerőre, nem sok mindent lehet variálni. És ha már szóba került az életerő: kalandjaink során arra is figyelnünk kell, hogy folyamatosan teli hassal, hidratáltan tartsuk karakterünket és rendszeresen pihenjünk, különben holtan esünk össze. Ha felkészületlenül vágunk neki egy-egy küldetésnek bizony előfordulhat, hogy hamarabb ér utol minket a végzet dehidratáció által, mint golyó végett. Kis apróság, de plusz mélységet ad a játéknak.

A küldetések elég változatosak, a különböző kasztok politikai viszonyaiban részt venni és a különféle „fogd meg, oldd meg” küldetéseket megoldani rendkívül szórakoztatóak. A játék jelenlegi változata az első három felvonást tartalmazza, ha minden jól megy, a maradék idén ősszel fog megjelenni. A küldetések során hozott döntéseink azonban messzemenően kihatnak a játék cselekményére, így érdemes alaposan megfontolni őket. Különösen tetszett, hogy a fejlesztők letettek a jó/rossz választás felépítésről, a lehetőségek szürkék és nem egyszer keveredtem olyan szituációba, ahol magam se tudtam biztosra mondani, helyeslem-e a döntésemet.

Közelebbről megvizsgálva sajnos nem lehet elmenni a tény mellett, hogy egy független, indie stúdió szállítja a játékot. Számos technikai és vizuális gond van (bár ezek egyike sem túlságosan zavaró) és a látvány is hagy kívánnivalót maga után. Azonban ami technikai téren elmarad, azt a játék világának mélysége, a hangulat és a történet remekül ellensúlyozza. Mivel ilyen közel vagyunk a megjelenéshez, úgy gondolom, hogy túlságosan sok változás nem lesz a bővítést és a befejezést leszámítva, így akár nyugodtan elő is lehet fizetni az első pár órányi bemutatóra. Ám ha valaki a teljes élményre vágyik, akkor se kell sokat várni, hiszen hamarosan beköszönt az ősz és a kezünk közé kaphatjuk ezt az érdekes, veszélyekkel teli scifi rpg-t.

Értékelés

80%

Összefoglaló Az Encased nem a mechanikáival fog kiemelkedni a hasonló szerepjátékok egyre bővülő baráti köréből, hanem a részletgazdag világgal és szerteágazó küldetéseivel, döntési lehetőségeivel. Ha képesek vagyunk túllépni a stúdió függetlenségéből adódó hiányosságok felett, akkor remek szórakozást képes nyújtani. A zsáner rajongóinak erősen ajánlott a kipróbálása. Az értékelés a korai hozzáférés alapján készült.

80%

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »