Oldal kiválasztása

DwarfHeim- Játékteszt

DwarfHeim- Játékteszt72% XP72% XP
2 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A DwarfHeim egy RTS játék, amiben két érdekes csavar található. Az első, hogy egy classokra bontott rendszere van. Ez annyit tesz, hogy a hős amelyet választunk magunknak három tulajdonság közül egyet birtokol. Lehet a karakter bányász, építő vagy harcos. Amit tud az egyik, az nem elérhető a másiknak. Csakis közösen összedolgozva lehet megnyerni a játékot. A játékosok számával együtt változik a felelősség is: egyedül mindhárom szerepkör a miénk, míg két játékossal osztozunk a hiányzó class feladatain. 

Ahhoz, hogy tényleg kooperatív legyen a játék hozzásegít a másik csavar: friend pass-t küldhetünk barátainknak, akik együtt játszhatnak velünk anélkül, hogy megvennék a játékot. Steam storeból ingyenesen letölthető egy friend pass változat. Ha készen állunk a játékra, akkor a játékkal rendelkező host küld egy generált kódot a friend passos barátoknak és már indulhat is a party. Ez lényegében egy demonak is felfogható, ugyanis csak a host kódja nélkül nem tudunk játszani vele.

Több játékmód is lehetőségünkre áll. Először is a Sandbox mód, ami egy könnyed, tanuló módnak is felfogható variáció. Itt semmi más feladatunk nincs, mint hogy kedvünkre építsünk egy települést. Az ellenséges AI itt ki van kapcsolva. Következő lehetőség a Skirmish, ahol 1-3 játékossal AI ellen kell építkeznünk és hamarabb elpusztítani az ellenség települését, mint ahogy ők tennék ugyanezt. Lehet csapattársnak AI vagy játékos is, de választhatunk solo módot is csapattárs nélkül. Választástól függetlenül 3 ellenséges AI van. Survival módban a Sandboxhoz hasonlóan építünk, csak a környezetben lévő szörnyek nagyon agresszívan támadnak majd közben. Végül pedig a Conquest, ami a Skirmish 3v3 kompetitív változata. Friend passal a co-op és a survival is játszható.

Az építkezés két téren zajlik egyszerre: föld alatt és felett. A föld alatt történik majd a bányászás, ami talán a legbonyolultabb része a játéknak. Ha valamilyen eredményt is el szeretnénk érni, akkor Factorio-szerű szalagokon mozgatott anyagokkal kell automatákat létrehoznunk. Ha nem szeretnénk valamilyen leírást használni az optimális építményekhez, akkor nagyon sok próbálgatásra lesz szükségünk. Sajnos a túlcsordulást nem kezeli le a szelektáló gép, így nagyon sok fejfájást okozhat majd, ha nem tudjuk megfelelő ütemben feldolgozni a szalagra érkező nyersanyagot. Amennyiben rossz alapanyag kerül egy gépbe, az rögtön meghibásodik és szintén megáll az egész folyamat.

Értékelés

72%

Összefoglaló Összességében elmondhatjuk, hogy az elképzelés ígéretes, de a kivitelezésben viszont van még némi kivetnivaló. A bányászat rendszerét egyszerűsíteni vagy fejleszteni kellene, mert sokkal nehezebb feladata van, mint a másik két classnak. A szerepekre bontott megoldás kedvezhet a különböző játékstílust kedvelő barátoknak. Az ingyenes friend pass pedig nagyon örvendetes lehetőség.

72%

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »