Oldal kiválasztása

The 90’s: Sárkány született

The 90’s: Sárkány született
2 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Spyro sorozat először 1998-ban látott napvilágot, méghozzá az Insomniac Games jóvoltából. Gyerekkorom egyik legmeghatározóbb platformer élménye volt, mely a kis lila sárkány, Spyro történetét mesélte el. Számos korombeli ismerősöm gondol vissza erre a játékra nosztalgikus könnyekkel a szemében, s ami végképp nem kis szó, hogy a videojátékok ellen tűzzel-vassal küzdő szüleim is örömmel ülnek le játszani a kis tűzhányóval. Nem is csoda, hiszen Spyro-t nem lehet nem szeretni. Könnyed és humoros hangvételű játék, mely bár képes kihívást nyújtani az edzettebb játékosoknak is, mégsem olyan nehéz, hogy a kontrollerrel ügyetlenebbül bánó játékosokat elrettentse.

A játékot eredetileg az Universal Pictures közreműködésével az Insomniac Games hozta el nekünk, de 2008-ig számos fejlesztő és tulajdonosváltás érte a programot, míg végül kikötött az Activision berkeinél. Mégis a számos meghatározó folytatás és ismert, valamint kevésbé ismert spin-off ellenére a rajongók szívében az eredeti trilógia foglalja el a legelőkelőbb helyet. Összesen 13 rész látott eddig napvilágot, az utolsó éppen 2008-ban Dawn of the Dragon néven, azonban érkezik idén a Reignited Trilogy, az eredeti trilógia felújított változata is.

Az első részben Sypro feladata az volt, hogy kiszabadítsa társait a világon szétszórt kristálybörtönökből, ahová Gnasty Gnorc zárta őket. A különböző pályákat portálokon keresztül tudtok elérni és számos ügyességi és gyűjtögetős feladatok segítségével tudtuk teljesíteni őket. Az első rész sikerét jól jelzi, hogy körülbelül ötmillió példányszámban kelt el és külön elismerést kapott a zenei betétekért is. A népszerűség persze magáért beszélt és egy évvel később érkezett a folytatás, ahol Spyro ellenfele Ripto volt. A játék a még több és még jobb elvet követve épült az első rész mechanikájára. Három nagy világ közös pontjából tudtuk elérni a különböző szinteket, mely három világ a tél, a nyár és az ősz reprezentációi voltak. Ráadásul Spyro új képességeket is kapott és az új mellékszereplők is hozzátettek a játék felnőtteknek és gyerekeknek is egyaránt szórakoztató humorához.

Az Insomniac Games persze nem pihent és futószalagon hozta újabb év elteltével a harmadik részt is, mely egyben az utolsó volt, amit a stúdió kiadott a kezei közül. A játékban a sárkányok a Sárkány Éve nevezetű eseményt ünneplik, amikor is új sárkánytojások érkeznek hozzájuk. Azonban a gonosz nem pihen és ezúttal egy Bianca nevezetű nyúl ellopja a tojásokat. Spyro természetesen újra az ügyeletes hős szerepét kapja és követve a tojásokat leereszkedik a nyúlüregen át az Elfeledett Birodalmak világába, ahol a játék főellensége, a Boszorkány az úr(nő), s akinek Bianca a tanítványa. A harmadik részben már négy központi világot kapunk, ahonnan elérhetjük a különböző szinteket és Spyron kívül több játszható karakter is tiszteletét teszi.

Mint láthatjuk a történetek nem voltak agyonbonyolítva, csupán kellemes keretként szolgáltak az órákon át tartó szórakozásra. A Spyro lényege ugyanis a jól felépített pályák, a megannyi ügyességi feladat, a gyűjtögetés és a sok, feltűnés nélkül beépülő minijáték volt. Ráadásul a teljesen egyedi világokkal rendelkező szintek végig tele voltak újdonságokkal. A látványra akkoriban nem lehetett panasz s a fülbemászó zenékkel karöltve pedig tökéletes élményt nyújtottak. S igazából ez a Spyro lényege. Napjaink rohanó, stresszel teli világában egyszerűen nem lehet nem kikapcsolni lila sárkányunk kalandjait követve. Ráadásul az állandóan velünk lévő szitakötő Sparx és Spyro beszélgetései folyamatosan mosolyt csaltak az angolul tudó játékosok arcára.

Talán érdemes még megemlíteni a 2006-ban indult trilógiát is, melyet az eredeti rebootjának szántak a készítők, de messze nem értek el olyan sikereket, mint a klasszikus trilógia. Az akkori részek sokkal inkább fókuszáltak a harcra, mint az ügyességi elemekre, s bár a történet és az irányítás remekül sikerült, valamint a vizualitásra se lehetett túl sokat panaszkodni, a játékmenet repetitívsége gyorsan unalomba vitte az élményt, s 2008 után nem is jelent meg több rész.

Azonban sokak örömére 2018-ban Spyro visszatér, méghozzá nem is akárhogyan. Érkezik a Reignited Trilogy, az eredeti játékok újrakevert változata. A játékot az Unreal Engine 4 fogja hajtani és sokan visszatérnek a régi bandából is, mint például az a Tom Kenny, aki a második és harmadik részben adta Spyro hangját vagy Gregg Berger, aki Hunter és Ripto szinkronjáért volt felelős. Stewart Copeland díjnyertes zenéit pedig a Toys for Bob fogja felújítani. A megjelenés pedig 2018. szeptember 21.

Translate »