Oldal kiválasztása

Stronghold: Warlords – Játékteszt

Stronghold: Warlords – Játékteszt70% XP70% XP

A Stronghold az első rész óta (amit a special edition megvásárlása esetén HD-ben is megkapunk ajándékba) a “kastély szimulátor” címet képviseli. Azóta már több részt is kiadtak, de valahogy soha nem sikerült újra az első rész sikerét elérni. Azt le kell szögeznem, hogy aki azt a játékélményt keresi a Warlords esetében, sajnos nem fogja megtalálni. A mostani rész inkább egy hagyományos RTS vonalon szeretne elhelyezkedni, de ezt elég sajátos módon teszi. A helyszín és a képi világ is, ahogyan az már a játék promo anyagain is látszik egy másik területre fókuszál. A kampány során Kínai, Mongol és Japán egységeket irányítunk összesen 31 küldetés során.

A leglényegesebb változtatás az elődökhöz képest az a Warlords rendszer bevezetése. Ahogy a neve is mutatja Warlordokat tudunk irányítani, akik elfoglalásuk után bizonyos bónuszokat tudnak nyújtani számunkra. Diplomatikus úton vagy szimpla katonai támadással tudjuk őket az oldalunkra állítani, és onnantól folyamatos védelemre van szükségük, különben átpártolnak a másik, “erősebb” uralkodóhoz. A bónuszok alatt egy választott nyersanyag leszállítását vagy katonai támadás indítását lehet érteni. Maguk a Warlordok is léphetnek szintet (amikhez nekünk kell pontokat elkölteni), és ezáltal az általuk nyújtott szolgáltatások mértéke is javul. Pl.: lvl 1 warlord csak fát, követ tud adni, de elég nagy szintre növelés után már sereget is küldhet egy általunk megadott helyre.

Ez sok jó lehetőséget hozna magával, de sajnos elég fura megkötéseket találunk ezekkel kapcsolatban. Például az elfoglalt Warlord területén nem építkezhetünk. Konkrétan a saját maga által épített terület lehet csak azon a helyen, és ha megsérül vagy a csata során leromboljuk, akkor annak az újjáépítését is mi fogjuk kifizetni neki. Nem egy alkalommal hagytam hogy elfoglalja az ellenség a sérült Warlord épületét, megjavítsa, majd szimpla diplomácia útján átvettem a teljesen kijavított épületet. Katonákat is csak néhány Warlord tud küldeni a védelemre (szintén a mi pénzünkből), így ha értelmes védelmet akarunk neki adni, akkor azt saját katonáink odaküldésével tehetjük meg.

Elég nagy lett a fókusz a harcon, de viszont ez sosem volt erőssége a Strongholdnak. A csata mindig is inkább csak egy victory condition teljesítésére voltak, nem pedig komoly micro managelt csaták megvívására. Ez ebben a részben sem fejlődött tovább. Számos esetben tapasztaltam, hogy például a kijelölt ellenségekre küldött íjászok vagy szimplán odasétáltak a közelharci egységekhez közvetlen közelre, vagy össze-vissza elkezdtek mindent lőni amit jónak láttak. Attack move vagy egy ahhoz hasonló parancs nincs a játékban. Patrolozni tudnak, megállni és jobb gombbal (ha a játék is úgy akarja) támadni. Három féle formáció is van a játékban, de nem vettem észre, hogy bármilyen előny származna a használatukból. Ezen felül az egységek száma is meglehetősen lecsökkent mondjuk egy Crusaderben látható csatajelenethez képest.

Ennyi negatívum után azért megemlíteném, hogy van gazdasági kampány is, ahol az építés, és a resource management kapja a főszerepet. Valahogy jobb megoldás lehetett volna, ha megfordítják, hogy 1 csata kampány, és több gazdasági lenne a fő sztori során. Aki pedig teljesen zen módban akar játszani, annak sem kell félni, mert ott a free build mód. Ez lényegében egy sandbox ahol csak annyira kell ügyelnünk, hogy nehogy elköltözzenek az alattvalóink vagy éhenhaljanak. Ezeket kiegészítve még a workshop support adhat esetlegesen kihívásokat a felhasználók által készített contenttel. 

Hozzászólások

Értékelés

70%

Összefoglaló Sajnos ennyi évvel az eredeti után, ez még mindig nem volt az a nagy áttörés, amire sokan számíthattunk. A csata irányítása hektikus. Nem tudhatjuk sosem biztosra, hogy az történik, mint amit szeretnénk. Érdekes egység választások is találhatók, mint például a valakat egyszerűen átszaltózó nindzsák. Az egységek száma csökkent. A Warlord rendszer elég laposra sikerült, nincs túl nagy hozzáadott értéke.

70%
Translate »