Oldal kiválasztása

PlayIT Show 2018 ősz – Beszámoló

PlayIT Show 2018 ősz – Beszámoló
5 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Lassan elmúlik az ősz, és így az idei év utolsó PlayIT-je is mögöttünk van már. Ahova természetesen mi is kilátogattunk, ráadásul most a szokásosnál is nagyobb lelkesedéssel fedeztük fel a rendezvényt. De hogy miért is voltunk ennyire izgatottak? Mindjárt kiderül.

Elsőként lássuk magukat a csarnokokat, és ebből ki fog derülni, hogy mi volt az, ami a tetszésünket maximálisan elnyerte, sőt a jövőben reméljük tovább is fejlődik.

„A” csarnok

Ez volt az első helyszín, amelyet körbejártunk, és hogy őszinték legyünk, első látásra, sőt sokadikra is kerestük a koncepciót. Valahogy a standok elhelyezése és az egész csarnok hangulata… érdekes volt. Olyan érzése volt az embernek, mintha mindent, amit nem sikerült a két fő csarnokra leosztani, azt ide próbálták volna bezsúfolni. Az e-sport itt kapta az igazi főszerepet a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság képében, ahol remek meccseket lehetett végigizgulni. Átlósan a Cosplay Village volt, ahol jobbnál jobb jelmezeket láthattunk, és ez is jó volt, de ami a kettő között volt, az már nem igazán jött át. A fő vonzerejét a csarnoknak leginkább az ételek jelentették, mert a hagyományokhoz híven az árusok itt rendezkedtek be.

„G” csarnok

Még mindig ez a PlayIT „szíve”, itt kapjuk a sok-sok kiállítót, programot, kipróbálható játékot. Itt várt minket a nagyszínpad, ahol folyamatosan pörögtek az események, érdekesebbnél érdekesebb témákkal, játékokkal. Ráadásul cosplay-versennyel is, ahol idén a megszokottnál is sokkal több, remek és igényes jelmezt láthattunk, nemhiába erről született a legtöbb fotónk.

A három nagy konzolgyártó is ebben a csarnokban képviseltette magát a legerősebben: a Nintendo minden eddiginél több konzolt hozott ki, és házi bajnokságokat rendezett, a Sony megcsinálta a leghangulatosabb „nappalit”, ahol a Pókemberrel játszhattunk szabadon, minden mást pedig az Xbox zöldje uralt.

A három megjelenés előtti videojátékból itt próbálhattunk ki kettőt: a Battlefield V-öt, amit hatalmas tévén lehetett élvezni, valamint a Super Smash Bros Ultimate-et, aminél a kipróbálhatóság mellett mini bajnokságokat is szerveztek.

„F” csarnok

Emlékeztek, hogy azt írtam, volt valami, ami miatt kifejezetten izgatottak voltunk a rendezvényre érkezvén? Nos, az F csarnok volt az oka! Itt volt a PlayIT igazi újdonsága, ami remélem a jövőben is jelen lesz, és esetleg tovább is fejlődik. Nem húzom tovább senki idegeit, a helyszín legnagyobb részét a társasjátékok uralták, amelyek egyre népszerűbbek hazánkban is, ráadásul sok átfedés van a videojátékokkal, így aki kilátogatott, nem érezte magát idegennek ebben a környezetben. Temérdek mennyiségű társast lehetett kipróbálni, ha pedig túl drágának gondoljuk ezt a hobbit, vagy volt olyan, aminek a megvételén gondolkoztunk, itt szinte biztos, hogy leülhettünk vele játszani, ráadásul úgy, hogy játékmesterek tanítottak minket közben. Ha még ez sem lett volna elég, akkor nagyon sok társas volt, amelyeket megjelenés előtt ki lehetett próbálni, de magyar társasjáték-fejlesztők is jelen voltak, akiknek a játékaikat meg lehetett venni, és azonnal dedikáltathattuk is.

Itt egy kicsit megszakítom a nyers leírást, mert az eddigi legszebb és legjobb PlayIT-élményemet is most szereztem: Hegedűs Csaba, a Sakura alkotója saját maga mutatta be a játékhoz készült kiegészítőt, és amilyen közvetlenül tette! Utána még beszélgettünk vele, ráadásul a dedikálásra is sort kerítettünk, mert bizony vásárlás lett az ismerkedésből. Erre tudom azt mondani, hogy fantasztikus élmény. Számomra ez a közvetlenség hiányzott PlayIT-ról. Erre az egész társasjátékos zónára azt tudom mondani, hogy egy olyan hangulatot hozott be, amit eddig nagyon hiányoltam. Bárkihez oda lehetett menni beszélgetni, kérdezni, érdeklődni, és kapott az ember válaszokat, segítséget, eligazítást, sőt még örültek is, amikor odament valaki érdeklődni egy-egy játék iránt.

Amit még kiemelnék, az a Generali szülőmegőrző. Itt sok érdekes előadás volt, ami nem biztos, hogy csak a szülőket érdekelte. Ráadásul ezek a beszélgetések is sokkal közvetlenebbül folytak, és abban is bízom, hogy a jövőben ezt a standot is viszontlátjuk, sőt akár még bővülni is tud.

Az őszi PlayIT-vel kapcsolatban felemásak az érzéseim. Jó részben azt kaptam, amire számítottam, de hogy a mérleg mégis a boldog irányba billen, az az F részlegnek köszönhető. Eddig sok esetben egyfajta távolságtartást éreztem mindig, amikor kilátogattam. Persze vannak kipróbálható játékok, találkozhatok YouTube-osokkal, de mégis egy kicsit rideg volt minden, ami a társasjátékos zónában megszűnt. Ott akár idegenek játszottak vagy ismerősök, de közösségben voltak, egymással játszottak, tanították egymást, új dolgokat fedeztek fel, amiket lehet, maguktól nem tettek volna meg. Nagyon remélem, hogy a jövőben a PlayIT jobban mer majd ilyen irányba nyitni, és esetleg YouTube-osokat, hírességeket belevinni ebbe. Hogy ne csak az elérhetetlenséget tapasztaljam meg az ő irányukban, hanem az embert is, aki leül, és játszik 1-2 kört valamivel.

Remélem jövőre is találkozunk kint!

Chilly véleménye

NepTum szerintem minden fontosat elmondott az idei őszi rendezvénnyel kapcsolatban, én még talán annyit fűznék hozzá, hogy egyrészt a PlayIT Card bevezetése elég nagy újdonság volt, bár kicsit agyonhallgatták az érkezését szervezők (rengeteg kérdés merült fel, és nem is mindenki tudott mindent előre, mert a beharangozása elég csendben történt), amihez társult az is, hogy végre mindenhol kártyával lehetett vásárolni. Ez utóbbi tény véleményem szerint egy óriási előrelépés, amit valószínűleg nem kis mértékben elősegített, hogy most már a Mastercard is elég komoly partnere a rendezvénynek.

Aztán ott van a tény, hogy most már ez nem az első olyan PlayIT, amelyiken úgy érzem, végre nem elég egy nap ahhoz, hogy akár csak sebtiben végigrohanjon az ember minden egyes standon, és körülnézzen. Mindenhol történik valami, programok vannak, változatosak a kiállítók, mindenhol vannak aktivitások, versenyek, nyeremények, életkortól függetlenül el tudja magát foglalni bárki (és itt én is piros pontot adok a szülőmegőrzőnek, illetve a mindig jelen lévő ReGamEX-nek, továbbá a pár flipper- és arcade-gép kiállítójának). Viszont minden kétség nélkül mondhatom, hogy az igazi élményt a társasjátékos zóna adta, így csak bízni tudok abban, hogy ezt a vonulatot továbbviszik a szervezők. Főleg amiatt is, mert bár nagy az átfedés a két közönség között, de ez mégis csak egy erős újítás volt, időt kell adni annak, hogy a látogatóközönség is hozzászokjon, értesüljön róla. Mellékesen az, hogy itt nagyobb akciók voltak, mint az egy héttel előtte megtartott Társasjátékok Ünnepén, szerintem óriásit dobott a PlayIT hozzáadott értékén is.

Ami viszont továbbra is hiányzott, az a megfelelő tájékoztatás. Agyon voltak hallgatva a Mastercard-kuponok (pedig voltak ingyenes parkolásra, celebekkel közös programokra, korai bejutásra és előadásokra feljogosító lehetőségek), előzetesen számos program pontos kezdési idejét nem lehetett tudni, de a helyszínen sem sokat segített a kihajtogatható térkép, főleg hogy még a Nagyszínpad programjai sem mindig kezdődtek pontosan. Ilyen óriási kínálat mellett egyre fontosabb lenne pontosan tudni, mikor és hová érdemes menni, a rendezvény kezdete előtt megtervezni a napi programot, meg egyáltalán: központosított formában értesülni arról, mennyi minden érhető el a látogatók számára. Ezen a téren még rengeteg a fejlődési lehetőség.

Összefoglalva én úgy látom, a PlayIT szervezése idén több téren is jó irányt vett, és bár a megjelenés előtti videojátékok hiánya még mindig nagyon fájó, a társasjátékos részleg számomra is óriási élményt nyújtott, így csak bízni tudok abban, hogy ez mostantól állandó jelleggel részét képezi majd a PlayIT-knek!

Translate »