A Milestone csapata évek óta egyre-másra adja ki a különböző világversenyek licencelt játékait. Ezek között a rallytól kezdve a sima gyorsasági motoros versenyszámok kedvelőin át a csak úgy általában autóversennyel játszani vágyókon át mindenkinek gyártanak játékot. Korábban a Sebastien Loeb Rally Evo-t, de hasonlóképpen az MXGP3 hoz az is siralmas volt. Így erősen kétkedve vágtam neki a motocross világbajnokság legújabb részének, elsősorban attól félve, hogy az eredmény használhatatlan lesz ismét.

A játék alapja változatlan, versenyzőként kell versenyeket megnyernünk, hogy tovább juthassunk a világbajnokságban és bemutathassuk, hogy igenis mi vagyunk a legjobbak. Miközben pedig ezen dolgozunk megtapasztaljuk, hogy nagyjából milyen részt venni egy ilyen versenysorozat egyes állomásain. Mondhatni, hogy változatosság nem feltétlenül van benne. De hol is lehetne? Az időjárás változik, ahogy kell, és ha normál esetben éjszaka kell versenyezni, akkor itt is éjszaka fogunk. A játékot Xbox One-on teszteltük, és még így is eléggé jól nézett ki az összkép. Bár hogy a 720p-ben futó játékot miért úgy próbálták szebbé varázsolni, hogy a szokásosnál is nagyobb Motion Blur mennyiséget állítottak be az örök rejtély marad számomra.

Ettől viszont abban a pillanatban, hogy a motor eléri az idegtépően gyors és már már veszélyes tizenkét kilométer per óra sebességet, esélyünk sem lesz elolvasni, hogy mondjuk mi van a versenyzőnk hátára írva, vagy hogy az egyébként rendben lévő látvány megtekintéséről már ne is beszéljek. Ezt még kikapcsolni sem lehet, viszont legalább a játék nem mászik teljesen az arcunkba a különböző egyéb effektekkel.

Cefre anno szidalmazta az előző részt, amiben a fizika minden volt csak valóságos nem. Nos itt sem kell minden egyes trükkbe úgy beizzadni, mintha tényleg egy motor kormánya mögött ülnénk. Viszont nem fogunk minden egyes kanyarban szenvedni még a befordulással is. Sok motoros tapasztalatom nincsen. Sőt leginkább semennyi, De az irányítás nem igazán tűnt furcsának miközben próbálgattam, ami pedig akár fura lehetett volna azt is be lehet tudni, hogy a játék, amivel játszunk az egy (legalábbis alapbeállításon) Arcade versenyős játék. Korábban próbáltam a Valentino Rossi The Game című játékot, ami szintén a stúdió játéka. És meg kell mondanom, hogy ott sokkal, de sokkal rosszabb a vezetési élmény, hogy arról már ne is beszéljek, hogy vannak olyan játékok, amik szintén motor témakörben futnak a Ride 2-ben, ahol annyira túl lett húzva a szimulációs rész, hogy két kapcsolóval kell fékezni ahhoz hogy a motor ne bukjon orra vagy esetleg ténylegesen megálljon. Ugyan erre itt is van lehetőségünk, de alapból elég, ha a megszokott fékkart használjuk erre a célra, és csak azt. Kényelmesen játszható az egész és tényleg olyan lesz az élmény, mint amikor az ember leül szórakozni és jól érezni magát egy hosszabb munkanap után. Mivel a játék a Rallycrossról szól ezért a pályán egyszerre többen vagyunk és nagyon érdekes kilökdösések és egymáson kanyarodások is gond nélkül össze tudnak jönni, ami főleg többjátékos módban a haverokkal hatalmas élmény tud lenni. Sajnos vagy nem sajnos, csak ugyanazok a módok állnak rendelkezésünkre, amik a karrier alatt is, így maradnak a „csak úgy pályán körbe-körbe rohangászunk” típusú versenyek. Már csak ezért sem fogjuk tudni egyszerre és azonnal végig vinni a játékot, de ezen segít a hossza is. Nem nagyon van benne visszajelzés, hogy hogy állsz. Ha nem tudod, hogy a Grand Prix hogyan épül fel, akkor valószínűleg nem is fogod tudni ezt megítélni könnyen, de nagyjából 30 versennyel a hátam mögött még nem látom, hogy a motorosztály vége fele járnék szóval biztos, hogy sokáig el tudok majd lenni a játékkal.

Szerintem az MXGP 3 legnagyobb szerencséje lehet az, hogy az igazi durva nagyágyú címek előtt jelent meg, az eladásokat nem fogja igazán korlátozni így semmi. De igazán miért fontos ez? Hiszen ha a Milestone folytatni akarja, és egyre csak fejlődni, akkor nem árt, ha az emberek veszik is a játékokat.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás