Ratchet & Clank visszatért, ráadásul szebb kiadásban, mint valaha. A reboot fogalom egyik iskolapéldáját láthatjuk.

A Ratchet & Clank eredetileg 2002 novemberében jelent meg, s egyből belopta magát az akció-platform játékok szerelmeseinek szívébe. A PS2-es korszak egyik remekműve pedig most felújítva érkezett el a nappalinkba, ráadásul szebb, mint valaha. Hölgyeim és Uraim! Így kell reboot-ot csinálni.

A Ratchet and Clank nem más, mint egy játék, egy film alapján, ami egy játék alapján készült, ami egy film… Befejeztem. A PS4-es verzió karöltve érkezik a mozikba is érkező mesefilmmel együtt (hazai premier április 28) és nem egy új részt takar, hanem a legelső rész újratervezett verzióját. Tévedés ne essék. Ez nem remastered edition, hanem reboot, Ratchet és Clank eredettörténetét kapjuk, hamísíthatatlan 2016-os színvonalon. A látvány lenyűgöző, szinte végig az volt az érzésem, mintha a moziban ülve nézném a filmet (amire ráerősít az a tény is, hogy a készítők néhány átvezetőt 1:1 arányban vették át a film képsorai közül). Felnőtt fejjel is szájtátva ugrándoztam kedvenc kis szőrmókommal a megannyi ellenfél körül és külön öröm, hogy Hard nehézségi fokozaton a program számomra szokatlan nehézséget is kínált. Viccen kívül 2-3 rossz mozdulat és kezdhetjük elölről az adott részt.

A játékmenet tekintetében túl sok újdonságot nem hoz a zsánerbe a program, de amit csinál, azt a legmagasabb színvonalon teszi, ezáltal egy percre sem fogunk unatkozni a játék alatt. A különböző pályák lineárisan bejárhatóak, rengeteg gyűjtögethető dologgal, ezek közül a legfontosabbak természetesen a fegyvereink fejlesztésére, valamint élet és muníció vásárlására alkalmas csavarok, melyeket ellenfelek legyőzése, tereptárgyak, ládák, stb. szétverése után kaphatunk. Ezen felül a játékban különböző kártyákat is gyűjtögethetünk, amikből egy szettet kirakva új, a többinél sokkal menőbb fegyvereket tehetünk magunkévá.

A Ratchet & Clank egyik nagy erénye, hogy nem fukarkodott a felhasználható eszközökkel. Rengeteg fegyverünk és különféle kütyünk lesz, amit a továbbjutáshoz felhasználhatunk, ráadásul ezek mindegyikét élvezet használni. Néha perceket töltöttem azzal, hogy eldöntsem, mivel vessem bele magam az előttem álló csetepatéba, természetesesen ennek az lett a vége, hogy másodpercenként váltogatva az arzenálom gyepáltam a rám törő ellenfeleket, megállás nélkül. A fegyvereket a különféle vendor pontoknál fejleszthetjük, és itt vásárolhatunk muníciót és életerőt is. A fejlesztések elég egyszerűek: egy kérdőjel körül különféle bónuszokat nyithatunk ki (pl.: gyorsabb tüzelés, nagyobb tűzerő) s amint körbeértünk a kérdőjel körül, a rejtett, a többinél sokkal erősebb bónusz is felnyílik.

Mint említettem, a látvány lenyűgöző, helyenként vetekszik mesefilm kidolgozottságával. Azonban a rengeteg effekt egyeseknek zavaró lehet egy idő után s joggal tesszük le majd a kontrollert egy tíz perces pihenés erejéig. (Tovább úgyse bírjuk.) 

A Ratchet & Clank nem reformálta meg saját műfaját, de a jelenlegi fiatalság garantáltan nem fog tudni lekattanni róla, a régi motoros rajongók a PS4-es korszak eddigi legerősebb nosztalgia faktorát kapják, az új játékosok meg most fogják megtanulni, mitől lett ez a játék a Playstation egyik húzóneve. Ha nem szerettem volna bele a játék világába és nem lennék nagy rajongója a zsánernek talán egy ponttal kevesebbet adnék a néhány apró hiba miatt, de őszintén: ennél tökéletesebb játékot ebben a kategóriában nem találsz 2016-ban.

Értékelés: 10/10

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás