Oldal kiválasztása

Shadow Complex – Előzetes

Shadow Complex – Előzetes
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Cliff Bleszinski, a Gears of War játékok egyik prominens fejlesztője az idei E3-on jelentette be az EPIC és a csapat által nem is olyan régen felvásárolt Chair Entertainment új játékát, a Shadow Complex-et, amit most hosszabb írásunkban mutatunk be.

Az idei E3 egyik meglepetés bejelentése az volt, amikor az EPIC egyik prominens személyisége, Cliff Bleszinski a cég képviseletében egy alig pár perces színpadon tartózkodás alatt bejelentette csapata új fejlesztését, a Shadow Complex-et. A Gears of War sorozattal minden idők egyik legjobb X360 címe után a fejlesztőgárda nem titkolt vágya, hogy necsak a 3D-s shooterek körében, hanem a kétdimenziós univerzumban is maradandót, lehetőleg a legeslegjobbat hozza össze. Éppen ezért a korábban felvásárolt Chair Entertainmenttel  – Undertow fejlesztői – karöltve belevágott egy olyan 2D-s, 3D-s hibrid arcade akciójáték fejlesztésébe, mely a Summer of Arcade "árkád hadjárat" utolsó felvonásaként, a nyár végétől lesz letölthető az Xbox Live Arcade zsíros felhozatalából.

 

A játék története elsőre kicsit egyszerűnek is sablonosnak tűnt, mikor meghallottam, de miután kiderült, hogy Orson Scott Card világhírű Empire regénye szolgálja az alapokat, az ember azonnal felkapja a fejét. A forgatókönyvet ennek ellenére egy képregényeknél szkriptjeit készítő úriemberre, Peter Davidre bízták. Az Orson Scott Card-féle sztori kicsit Tom Clancy stílusához hasonlítható, itt is akad fiktív háború sújtotta ország, esetünkben a második polgárháború felé sodródó Egyesült Államok, vagy különböző titkos katonai szervezetek. Az EPIC mégis kicsit elrugaszkodik mindettől, helyette egészen más szálon futnak majd a játék szálai, melynek főhőse Jason lesz, aki a történet kezdetén kedvesével, Claire-rel tölti jól megérdemelt nyaralását, de a hegyekben töltött idilli napok rosszra fordulnak. Az egyik kirándulás során ugyanis különböző barlangokat látogat meg a gerlicepár, amikor Claire-t hipermodern kütyükkel felszerelt katonák rabolják el.

 

A hangsúly mindezek ellenére nem az egyszerű fickóként barátnője megmentésére siető Jasonon lesz, hanem azon a látványos akción, pergős játékmeneten és nem utolsó sorban megjelenítésen, amit korábban XBLA játékoknál sohasem láthattunk. Az Advent Risingot elkészítő csapatból alakult Chair Entertainment ugyanis az EPIC segítő szárnyai alá kerülése után kézhez kapta az Unreal Engine legújabb verzióját, amivel olyan dolgokat varázsolnak majd kijelzőnkre, hogy csak ámulunk és bámulunk. Ugyanis a játék alapvetően a klasszikus arcade játékokban megismert menetre próbál rágyúrni, és ezért a látványban is mindent megtesz a múltidézés érdekében. Éppen ezért egy 2D-s, 3D-s egyveleget kapunk. Előbbiben, azaz X és Y tengelyek mentén irányíthatjuk főhősünket, Jasont, minden más, tehát az ellenfeleink, használható tárgyak mind háromdimenziós térben helyezkednek el. Így elsőre furcsának tűnhet, de a külföldi kollégák szerint pillanatok alatt megtanulható a célzás és a játék kezelése. Nem kell mást tennünk, mint a megfelelő irányba tolni a kart, a játék ezután automatikusan befordítja főhősünket. A fejlesztők elmondása szerint a rendszeren még sokat csiszolnak a megjelenésig, de azért már egész használhatóan működik.

 

Az Unreal Engine igazi foga fehérjét mégis a környezetek és a karakterek kidolgozottságában, valamint a robbanások hihetetlenül részletes megvalósításában villantja majd meg. Nem is csoda, hogy küldetéseink során aprólékosan kidolgozott barlangrendszerekben, víz alatti komplexumokban és titkos laboratóriumokban fordulunk majd meg. Ebből kifolyólag a játékmenet viszont nem nagyon tud elrugaszkodni az eddig megszokottaktól, ami leginkább stílusa korlátaival magyarázható. A játékmechanika ugyanis erősen hajaz a klasszikus Mega Man vagy Metroid részekre, így hősünkkel az ellenfelek leszedése mellett másznia, ugrálnia és kúsznia, csúsznia kell, hogy elérje a küldetése szempontjából fontos helyeket. Ennek megfelelően különböző ajtókon, tolóajtókon kell átverekedünk magunkat, ha úgy kívánja a helyzet, akkor pisztolyunkkal dobozokat kell szétlőnünk. Mindezek mellett "szobákra" lesznek felosztva a pályák, a küldetések teljesítésével nyílnak meg a térképen az újabb "arénák", ráadásul hiába az egységes térkép, itt nem egymás után következő pályák vannak, ami azt jelenti, hogy sokszor kell majd visszatérnünk olyan helyekre, ahol korábban már jártunk.

 

A fegyverek és az ellenfelek tekintetében is széles arzenálra számíthatunk. A puszta kezünktől kezdve, a sima pisztolyon át, a rakétavetőig gyakorlatilag bármi a kezünk ügyébe kerül majd. Lesznek különböző gránátok, amivel a távolabb eső ellenfeleket füstölhetjük ki, de high-tech felszerelésekkel is lesz dolgunk. Ilyen például a különös ragacsos, fémes masszát kilövelő kütyü, amivel lefegyverezhetjük ellenfeleinket, vagy a környezetünket alakíthatjuk, például dobozokat összeragasztva lépcsőket hozhatunk létre. Ezen kívül egy speciális páncél darabkái is összegyűjtésre várnak, és ha sikerül minden egyes darabot összeszedni, akkor speciális képességek tárháza nyílik meg előttünk. Az egyik legfontosabb eszközünk mindezek ellenére a jó öreg zseblámpa lesz, amit a sötét zugok feltérképezésére használhatunk, valamint a különböző tárgyakat megvilágítva, azok eltérő színben csillognak, mely arra utal, hogy azokat valamilyen formában fel kell majd használnunk továbbhaladásunk érdekében. Kalandjaink során a sima, mezei katonáktól kezdve, robotok és automatikus őrtornyok nehezítik majd utunkat, illetve az egyes pályák végén főellenfeleket kell legyűrnünk.

 

A Shadow Complex augusztus 19-én, a Summer of Arcade esemény zárásaként fog megjelenni, 1200 MSP áron, kizárólag az X360 tulajok számára. Tehát, ha felkeltette az érdeklődésedet a játék, akkor még nem késő beszerezni egyet a redmondiak konzoljából.

Translate »