A Tabletop Simulator tökéletes példája annak, hogy mire képes a kreativitás, mikor a megfelelő eszközökkel párosul.

Gondolom mindenkinek volt legalább egy társasjátéka gyerekkorában, amit nagyon kedvelt, de vagy az idő vagy a távolság már megakadályozza abban, hogy a barátaival együtt leülve, közösen játszanak egy-két partit. Ezt az űrt tökéletesen betölti a Tabletop Simulator, amiben akár egy gépen többen vagy az interneten keresztül (egészen nyolc játékosig) is játszhattok a kedvenc vagy általatok kitalált játékkal. Mivel ezek a játékok általában igen hosszúra tudnak nyúlni, hatalmas pozitívumként említendő, hogy a játékállást el lehet menteni és azt bármikor folytatni lehet. Akár úgy is, hogy nem ugyanazon az eszközön folytatjuk a játékot, ahol elkezdtük.

Maga a játék nem is igazán játéknak mondható, inkább egy fizikai motor, amiben a játékosok szabadon megalkothatják a saját játékterüket és kiegészítőiket. A Steam Workshop integrációnak köszönhetően nagyon egyszerűen megoszthatják és letölthetik ezeket a tartalmakat a játékosok. A játékok és a hozzájuk tartozó eszközök (kártyák, táblák, figurák) játékba importálása is elég könnyen kivitelezhető. Játéktáblákat akár képszerkesztő programmal saját magunk is előállíthatunk, ezáltal a játékok számának csak a képzeletünk és kreativitásunk szab határt.  Hasonló könnyedséggel hozhatunk létre egyedi kártyapaklikat is, amibe tetszőleges kártyákat tehetünk és azoknak akármilyen hátlapot.  Egy kicsit nagyobb kihívást jelent 3D modelleket a játékba tenni, mert ennek feltétele az, hogy tudjunk egyáltalán 3D modelleket készíteni. Amennyiben van kész modellünk, azt viszont már könnyedén importálhatjuk a játékba, akár animált formában is. Mivel ki szerettem volna próbálni, hogy a leírás alapján ténylegesen mennyire nehéz ezt kivitelezni, előkaptam a régi „Gazdálkodj okosan!” társasjátékom és nekiálltam beimportálni a játékba. A végeredményt itt megtekinthetitek és feliratkozás után játszhattok is vele.

Az irányítás elsőre biztos, hogy nehézkes lesz, de miután ráérzünk, szinte úgy dobálhatjuk a kockát és rakosgathatjuk a lapokat, mintha csak a valóságban tennénk. Ha jól begyakoroljuk az egérrel mozgást, akkor a léghoki is könnyedén fog menni. Azoknak, akik az egérrel kicsit nehézkesen boldogulnak, tökéletes alternatívát tud nyújtani még a billentyűzetes irányítás is, amivel pontosan ugyan azokat a feladatokat elláthatjuk, amiket az egérrel is tennénk.

Az online interakció nyolc játékos esetében, főleg ha az még teljesen random emberekkel is történik szinte kaotikus állapotokat generál. Itt szerencsére nem így van. Tökéletesen megszabhatjuk, hogy a játékban lévő tárgyaknak és játékosoknak milyen lehetőségei és jogai vannak a játék során. Csak egy példa: Ha tudjuk, hogy a piros játékos elég ügyetlen, gyakran felborítja a bábukat vagy meglöki a táblát, akkor egyszerűen kikapcsolhatjuk a fizikai hatásokat a táblán vagy megvonjuk a piros játékostól a jogát és magunk használjuk a bábukat helyette.

Szerepjátékosok is nagyon örvendezhetnek a játék neve hallatán, mert külön szekcióban kezeli az RPG partikat. Széleskörű támogatás van hozzájuk és rengeteg, már előre elkészített eszköz várja a játékosokat, amiket Workshopból még tovább bővíthetnek. A játékvezető a táblán akár rejtett területeket is fel tud állítani, aminek átláthatóságát akár játékosokra lebontva megadhat. Karakter lapokat akár bescannelve, akár képszerkesztőben elkészítve könnyedén importálhatunk, de ha egy kicsit tovább gondoljuk a dolgot, akkor egy virtuális tableten honlapokat nyithatunk meg, és amennyiben van egy oldalunk, ami ezeket kezeli, akkor azt nyugodtan felhasználhatjuk a játékban, anélkül, hogy megzavarná a játék menetét.

A Tabletop Simulator korhatár nélkül bárkinek jó szórakozást nyújthat, akár lokálisan, akár az interneten a barátaink vagy teljesen ismeretlen emberek társaságában. A sandbox jellege óriási lehetőségeket ad az egyedi tartalmak használatára, amit a Workshop integráció még tovább fokoz.

Értékelés: 9/10

 

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás