Oldal kiválasztása

GC 2013 – Max: The Curse of Brotherhood – Próbakör

GC 2013 – Max: The Curse of Brotherhood – Próbakör
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A dán Press Play a publikus részen állította ki legújabb készülő játékát, a Max: The Curse of Brotherhoodot, s végtelen türelemmel segítettek át a játék közben adódott nehézségeken. Mert bizony Max kalandja nem lesz egy sétagalopp.

A három évvel ezelőtt megjelent Max & the Magic Marker után a kamasz Max ismét komoly galibába keveredik, s ezúttal is csak varázsceruzája mentheti meg a bajtól. A dán Press Play nem is nagyon módosított a már ismert recepten, így a Max: The Curse of Brotherhoodban ugyanúgy megmaradtak a logikai fejtörők, a platformer részek, na meg a ceruza állandó használata, csak minden kicsit szebb, s csiszoltabb lett. Amíg az előd beszerezhető volt az App Store-on, a Steamen, a PlayStation Networkön, a WiiWare-en és a Windows Phone piacterén keresztül, addig a folytatásnak aligha, de spirituális továbbgondolásnak annál inkább nevezhető Max: The Curse of Brotherhood már csak és kizárólag Xbox 360-ra és Xbox One-ra fog megjelenni, valamikor jövő év elején.

A játék története szerint Max képtelen megszabadulni idegesítő öccsétől, Felix-től, így azt kívánja, bár csak valami gonosz erő elrabolná őt. Kívánsága végül valóra válik, sőt, többet is kap, mint amire eredetileg számított. Így hát Max varázsceruzájával felfegyverkezve ismét neki vág egy nagy kalandnak, ami sivatagokon, ősi templomokon, veszélyes erdőségeken keresztül vezet. A cél egyértelmű: Menekítsük ki, s hozzuk haza testvérünket.

Ahogy azt a bevezetőben említettem, a Max: The Curse of Brotherhood játékmenete gyakorlatilag ugyanarra a játékmechanikára épül, mint a Max & the Magic Marker. Az előd azonban egy oldalnézetes, fejtörőkkel színesített platformer volt, a The Curse of Brotherhood viszont egy teljesen háromdimenziós kaland lesz. Minden más azonban változatlan. A játékbeli logikai feladványok rendre ceruzánk használatára épülnek. Útközben leszakad egy híd? Semmi gond, varázsceruzánk segítségével a földből pillanatok alatt hatalmas oszlopokat varázsolhatunk, így a leszakadt híd ismét ellátja funkcióját. Nem érünk el egy kötelet? Sima ügy, szintén pillanatok alatt lépcsőzetes oszloprendszert húzhatunk fel. És ami a legjobb, hogy minden egyes új helyszínen új dolgokat rajzolhatunk. A sivatagban a már említett földből felhúzható "sziklákat", a gyönyörű zöldben pompázó erdőben pedig a fákról lógó indákat, amelyek aztán a közlekedésben fognak segíteni.

Azonban fontos megjegyezni, hogy a Max: The Curse of Brotherhoodban sokkal kötöttebbek a lehetőségeink. A Max & the Magic Marker a Crayon Physics nyújtotta kreativitásra épített, a spirituális utódban azonban meg van kötve a kezünk. Ennek ellenére senki se higgye, hogy a feladványok teljesen egyértelműek lennének. Egy-két alkalommal bizony a fejlesztők segítségére szorultam, ugyanis a triviális megoldásokra bőven jutnak olyan fejtörők is, amelyek csak sokadik próbálkozásra fognak eszünkbe jutni. Ezek többnyire a környezeti elemek és a ceruzás alkotások kombinálásában teljesednek ki, s bizony sokszor komoly ügyességet is kívánnak.

Jó néhány alkalommal úgy éreztem, nem lenne rossz, ha Kinect előtt hadonászva rajzolgathatnék. A  Max: The Curse of Brotherhood azonban a kontrollert használja. Ennek hátrányai leginkább akkor fognak előbukkanni, amikor egyszerre kell a ceruzával gyorsan alkotni, s közben a platform szekvenciákat is hiba nélkül teljesíteni. Ennek ellenére az irányítás hamar kézre áll, a ceruza stickkel történő ide-oda huzogatása pedig csak elsőre tűnik kényelmetlennek. De ez apróság, ahogy az is, hogy az Xbox 360-as változat nem minden esetben festett szépen. Mégis, a magunk részéről mi nagyon várjuk már a jövő évi premiert.

Translate »