Oldal kiválasztása

StarCraft II: Heart of the Swarm – Bétateszt

StarCraft II: Heart of the Swarm – Bétateszt

A StarCraft II: Wings of Libery 2010-es premierje után talán már csak hetek választanak el minket a legújabb StarCraft II epizód megjelenésétől.

Derült égből villámcsapásként érte a rajongókat, amikor az ősz beköszöntével, az első megsárgultan lehulló levelekkel együtt elindult a StarCraft II legújabb epizódjának, avagy a Heart of the Swarmnak a rendkívül zárt béta tesztje, amin csak egy nagyon-nagyon szűk réteg vehetett részt. A Blizzard természetesen megígérte, hogy a játék polírozásával és finomhangolásával egyre nagyobb tömegeknek teszi elérhetővé az alkotás kipróbálható változatát, aminek köszönhetően végre mi is belekóstolhattunk a zergeket a középpontba állító legújabb felvonásba. Sajnos a teszteken belül egyelőre még csak a többjátékos módba nyerhettünk bepillantást, és nagy a valószínűsége annak, hogy ez a végleges változat premierjéig így is marad, de már ennek köszönhetően is rengeteg pozitív tapasztalatot szerezhettünk a Heart of the Swarmról.

 

A Blizzard nem titkolt szándéka elsősorban az volt ezzel a béta teszttel, hogy bemutassa az új egységeket a rajongóknak, mindemellett pedig a visszajelzésekre alapozottan finomhangolásokat végezzen el a többjátékos módon. Ezek az apró módosítások már a béta ideje alatt is érzékelhetővé váltak, ám bármennyire is szeretnénk, forradalmi újdonságokról nem nagyon tudunk beszámolni nektek, hiszen a multiplayer tulajdonképpen teljes egészében megmaradt a korábban megismert útvonalon, csak éppen kibővült, többek között újabb egységekkel. Ilyen új alakulat a zerg oldalról például a Swarm Host, akik két Locustot képesek világra hozni. Lassú, ámde rendkívül hatásos egységnek tekinthetők, amelyek képesek beásni magukat – ekkor tulajdonképpen védelmi funkciókat látnak el –, de kitartásuk miatt ostromgépként is használhatjuk őket. Újdonságként jelent meg a színen a Viper is, mint repülő csapattag, ami számtalan hasznos képességgel segít majd minket a harcban, hiszen a levegőből képes elszipkázni az épületek energiáit, sőt, képes egy olyan speciális porfelhő kibocsájtására, aminek köszönhetően le tudja csökkenteni az ellenség fegyverzetének hatótávolságát.

 

Természetesen a terranok sem maradtak új egységek nélkül. Az ő részükről újdonságként jelentek meg a Warhoundok, amelyek leginkább óriási lépegetőkre hasonlítanak és szó szerint brutális erőt képviselnek a csatatéren, hiszen képesek hatékonyan szembeszállni a földi és a légi egységekkel is. A szintén újoncokként bevetett Hellionok a Warhoundokkal szemben inkább technológiáikra, mintsem erejükre és páncélzatukra támaszkodnak, hiszen képesek akár a csaták kellős közepén is transzformálódni, így ami az egyik pillanatban egyszerű járműnek tűnik, az képes hirtelen elit lángszórós különítménnyé változni. Az új egység támadások alkalmával sem másodlagos, de igazán nagy hasznukat garantáltan a védekezésben vesszük majd, főleg akkor, ha gyorsan kell nagy erőket átcsoportosítani egyik helyről a másikra. A terranok oldalán szintén újként jelenik meg a Shredder, ami egy automatizált egység, mozgás közben pedig képtelen a támadásra, de telepítésével rendkívül hatékonyan védekezhetünk, hiszen egy halálos radioaktív mezőt képes létrehozni maga körül, könnyedén megsemmisítve ezzel elsősorban a zerg alakulatokat.

 

A StarCraft II világában a protossok tekinthetők a legfejlettebb fajnak, így részben érthető, hogy ők kapták a legjobb újdonságokat, méghozzá alapvetően három új egység képében. Ezek közül a legek legjének tekinthető az Oracle, ami mindaddig vicces szerkezet, amíg a mi érdekeinket szolgálja, de ellenségként rendkívül bosszantó a jelenléte. Segítségével ugyanis lehetőségünk van blokkolni a szemben álló játékos bizonyos épületeit, valamint bányáit is, ami minden téren óriási kiesést eredményez a termelés tekintetében, így ügyesen alkalmazva néhány Oracle egységet, akár meg is fordíthatjuk a csata kimenetelét. Hasonlóan megdöbbentő és kemény divíziót képviselnek a Replicantok is, akik képesek felvenni egy kiválasztott ellenfél külalakját és képességeit, de hasznos újdonságnak bizonyult a Tempest megjelenése, ami egy légi és földi célpontok ellen is alkalmazható repülő egységet takar, hatása pedig lényegesen kisebb, mint másik két társáé, de haszna így is kiemelkedő lesz a legtöbb összecsapásban.

 

A többjátékos mód egyébiránt a fenti újításokat leszámítva szinte semmit sem változott a Wings of Liberty-ben megtapasztaltakhoz képest, de az újabb egységekkel lényegesen színesebb és természetesen kerekebb is lett az összkép. Ezen a téren a Heart of the Swarm már most befutónak tekinthető, és bár sok múlik majd az egyjátékos módon is, ha a Blizzard tartani tudja az első epizód esetében felállított színvonalat, akkor a zergek történetét elmesélő felvonással sem lesznek különösebb problémák. Talán ez volt a legfontosabb észrevétel, amit a bétával töltött néhány óra alatt leszűrtünk. Most már csak a pontos megjelenési dátumra vagyunk kíváncsiak!

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás

Translate »