Oldal kiválasztása

Asura’s Wrath – Játékteszt

Asura’s Wrath – Játékteszt
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A CyberConnect 2 legújabb fejlesztése, az Asura’s Wrath nem vehető szó szoros értelemben vett játéknak. Sokkal inkább egy interaktív szórakoztatást köszönthetünk személyében, aminek a végeredménye egy lélegző anime lett.

Az Asura's Wrath nem véletlenül merít hatalmasat a japán és kínai mitológiából, az innen származó táplálékforrást a CyberConnect 2 csapata ugyanis úgy varázsolta interaktív, lélegző anime-vé, hogy közben, ha óvatosan is, de igyekszik bevonni a szórakozásba a játékost. Az Asura's Wrath ennek megfelelően megpróbálja elmosni a határokat a filmek (esetünkben animék) és a játékok világa között, a hangsúly azonban sokkal inkább a megkapó, végletekig túlzott ábrázolással megelevenített animen van, nem pedig a játékon, ami gyakorlatilag kimerül a QTE szekvenciákat jól jellemző, nyomd meg a gombot a megfelelő időben játékmenetben.

 

A játék központi eleme Asura haragja, aki a Császár korábbi egyik félisteneként (összesen nyolcan vannak) a világot állandóan fenyegető Gohma védelmére esküdött fel. Hősünk azonban a játék nyitópillanatai után csúfos árulás áldozata lesz, a Császár megölésével vádolják meg, elítélik, majd pedig feleségével együtt kivégzik. A megmaradt hét félisten elrabolja, s rabszolgasorsra kényszeríti Asura természetfeletti képességekkel rendelkező lányát, Mithrát, aki az erejüket biztosító energia, a mantra kitermelésében játszik központi szerepet. Több ezer évet ugorva az időben, Asura visszatér a pokolból, s látva, hogy az eltelt idő alatt semmi se változott, nem csak bosszút esküszik, de a világ megmentésére is siet. Ehhez a folyamatosan növekedő haragját használja, amit szabadjára engedve igazán elképesztő jelenetek egész sorát fogjuk majd átélni.

 

A sztori tizennyolc epizódon vezet át minket, amelyek felépítése lényegében megegyezik a tévésorozatok formájával, így az Alan Wake-hez hasonlóan, rövid, 15-20 perces epizódokat kapunk, ahol a következő rész egy "Ez történt az előző részben" felvezetéssel indul. Mivel az Asura's Wrath központi eleme a  történet, ennek az ábrázolása, s játékba való átültetése remekül sikerült. A készítők ügyesen keverték a japán mitológia hangulatát a bizarr sci-fi vonallal, így elképesztőbbnél elképesztőbb jelenetek váltják egymást, amelyekből árad az anime-ket uraló hangulatvilág. Mint játék, valószínűleg keveseket fog megragadni az Asura's Wrath, ugyanis a játékidő jelentős része QTE-részekből áll, illetve egy fapados harcrendszerből, ahol tulajdonképpen addig kell állnunk a pofonokat, míg fel nem töltjük a főhős haragmérőjét, utána ugyanis biztosak lehetünk benne, hogy kő kövön nem marad.

 

Ebből pedig egyenesen következik, hogy a játék szavatossága talán egy második végigjátszásig rendelkezik elegendő potenciállal. Az első alkalommal olyan 5-6 óra alatt végig lehet rohanni ezen a csodálatos, monumentális interaktív mesén, míg második alkalommal maximum az S-fokozatokra hajthatunk, ezt is csak a plusz extrák begyűjtése érdekében. Az Asura's Wrath ennek megfelelően szűk rétegnek szól, sokkal inkább azoknak, akik rajonganak az animekért, a japán és a hindu mitológiáért, azonban a CyberConnect 2 játékát egyszer mindenkinek látnia kell. Kár érte, hogy egyelőre teljes áru játékként vehető csak meg.

 

Értékelés: 7/10

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »