Hétvégén befutottak az Assassin’s Creed III első részletei és in-game képei, amiket a ma délutáni bejelentést követően minden bizonnyal újabb információk és látnivalók követnek.

A Game Informer több oldalas előzeteséből kihámozott részletek után megerősítést nyert, hogy az Assassin's Creed III az amerikai függetlenségi háború idejében fog játszódni, 1753 és 1783 között. A játék főhőse egy brit apa és amerikai őslakos anya gyermeke, Connor lesz, akivel a harminc évet felölelő történet során két fő helyszínen, Bostonban és New Yorkban fogunk megfordulni, de egy köztes, erdős terület, a Brotherhood játékterénél másfélszer nagyobb határvidék is bejárható lesz, ahol többek között kisebb falvakat, városokat is meglátogathatunk (Lexington, Concord, Connor indián faluja). A főhős motivációja két szálon fog futni, így a Templomosok és Bérgyilkosok közötti háború mellett személyes bosszúja is előtérbe fog kerülni, ugyanis a gyarmatosítók felgyújtották azt a falut, ahol az indiánok felnevelték. A kalandunk során nevesebb eseményeken is megfordulunk, mint például a New York-i tűzvész vagy Washington Valley Forge-ba érkezése. Alkalmazkodva a helyi történelemhez, Connor olyan híres személyekkel kerül kapcsolatba, mint George Washington (vele hasonló lesz a kapcsolatunk, mint Da Vinci-vel), Benjamin Franklin, Charles Lee.

 

Ami a technológiai oldalt illeti, ott is komoly újdonságokkal fogunk találkozni. A UbiSoft továbbfejlesztette az Anvil engine-t, amivel most már akár egyszerre több ezer katonát is képesek lesznek megjeleníteni a csatatereken. Az új motorral együtt dinamikus napszakváltást is kapunk, ami a környezetre is hatással lesz (a tavak befagynak, a nagy hó lelassítja az ellenfeleket). Élettel teli vidékek várnak ránk, s a már említett erdős határvidéken olyan mellékküldetéseket is teljesíthetünk, mint a vadászat vagy szőrme gyűjtése. Ezzel kapcsolatban a cikkből kiderül, a mellékfeladatok is dinamikusan változnak, így cselekedetinknek megfelelően akár helyi vadászok is megkereshetnek, hogy csatlakozva hozzájuk, segítsük őket.

 

Az új főhős több ezer vadonatúj animációt kapott, alkalmazkodva a helyi viszonyokhoz, a harmadik részben ugyanis egészen más stílust fog követni Connor. Megmaradnak a parkour elemek, de az ígéretek szerint a sokkal dinamikusabb, offenzívebb lesz a harc, illetve a mozgás is. Például ablakokból ugrálhatunk ki, terep -és mozgótárgyak alatt csúszhatunk át, vagy ha a szükség úgy hozza, ugorhatunk át felettük, de fontos szerep jut majd a fáknak és a szikláknak is, amiket nem csak megmászhatunk, de akár támadásokat is indíthatunk róluk. A harcrendszer is változik, egyrészt könnyebb lesz a becélzás, de a főhős a már rejtett penge mellett továbbra is két fegyvert hordhat magánál. Lesznek emberi pajzsok, többféle másodlagos támadás és helyzettől függő mozdulatsorok. Ehhez társul egy új kamerarendszer, ami sokkal közelebb hozza az összecsapásokat.

 

Ami a továbbiakat illeti: Eltűnik a tower defense stílusú minijáték, de ezúttal is toborozhatunk majd segítőket. A UbiSoft nagyon törekszik a hitelességre, így nem csak történelem-konzultánsokat, de indián színészeket is alkalmazott. Új kezelőfelületet kapunk a Animus 3.0 személyében, lesznek ellenőrzőpontok a küldetések közben, ha pedig sikerül valamelyik missziót tökéletesen teljesíteni, akkor bónuszok ütik a markunkat. A pénz helyett a kereskedelemmel tehetünk szert újdonságokra, például Connor új öltözékére.

 

Az Assassin's Creed III október harmincadikán fog megjelenni, PC-re, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra. Képek a galériában.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás