Oldal kiválasztása

Warp – Játékteszt

Warp – Játékteszt
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Warp érdekes keresztezése olyan jól sikerült címeknek, mint a klasszikus Metal Gear, a Splosion Man vagy a Portal, mégis meglepően egyedi vonásokkal bír a TrapDoor letölthető játéka.

Nehéz arra a kérdésre válaszolni, hogy a TrapDoor legújabb letölthető játéka, a Warp vajon milyen zsánert képvisel, a játék ugyanis olyan korábbi alkotásokból merített ihletett, mint a Metal Gear, a Portal, vagy a Splosion Man. Ha mégis röviden össze kellene foglalni, akkor egy felülnézetes, lopakodó játéknak nevezhetnénk a Warpot, amit a készítők feldobtak némi akcióval és jó néhány logikai fejtörővel. A stílusok ezen találkozása nem újkeletű, a Warp esetében mégis jól működnek az elemek, segítségükkel ugyanis sose fullad unalomba, bár a legfőbb frusztrációt nem is ez okozza, de ennyire azért ne rohanjunk előre.

 

A Warp főhőse, a véletlenül bolygónkra tévedt aranyos kis idegen, Zero igazán szerteágazó képességekkel bír, s ahhoz, hogy kiszabaduljon börtönéből, egy vízalatti laboratóriumból, bizony a legjobb formájára lesz szükség. Kezdetben csak alapképességek állnak rendelkezésünkre, mint például kisebb távolságokon belül leszünk képesek teleportálni falak, zárt ajtók között, de lehetőségünk lesz akár tárgyakba, például hordókba, vagy ha a szükség úgy hozza, a járőröző biztonságiak bőrébe bújni. Az egyes objektumokat idővel akár el is hajíthatjuk, míg a labor tudósait, őreit az analógkar segítségével fel is robbanthatjuk. Véres, és kegyetlen tettek ezek egy aranyos, szerethető karaktertől, de amennyire durvának hangzik leírva, annyira szórakoztató pillanatok ezek játék közben. Természetesen idővel extra képességeket is megnyithatunk, amiket úgynevezett Grubok gyűjtögetésével érünk el, így idővel olyan spéci tulajdonságok (rövid időre "megidézhetjük" saját árnyékunkat, amivel elterelhetjük az őrök, lőtornyok figyelmét) is rendelkezésünkre fognak állni, amelyek lehetővé teszik, hogy akár gyilkolás nélkül teljesítsük a küldetéseket.

 

A lehetőségeink tehát széles skálán mozognak, a játékmenet ennek megfelelően változatos és mindvégig érdekes tud maradni, azonban amennyire képes szórakoztatni, annyira tud frusztráló is lenni. A teljesítendő feladatok között bőven akad olyan, ahol csakis türelmünk fog átlendíteni minket a nehézségeken. Ezek a trial and error részek a pontosságra és az időzítésre fókuszálnak, s ahogy idővel a játék is kezd nehezedni (utolsó negyede brutális), a szórakoztatás hamar átcsap frusztráltságba (ezt ellensúlyozza a sűrű checkpoint). Ugyanez a túlzott nehézség jellemzi a különböző kihívásokat is, amiket az egyes pályákon elhelyezett kis dobozoknál érhetünk el, s ahol némi extra ellenében kell vért izzadnunk, akár az idővel játszva, akár a türelmünkre támaszkodva.

 

A Warp az idei XBLA House Party tavaszi promóció első játékaként debütált, s szerethető főhőse, változatos, több lehetőséget biztosító játékmenete bőven kompenzál minket a frusztráló pillanatokért, a manapság kevésbé tolerált trial and error részekért, így ha akad feleslegesen elköltendő 800 MS pontunk, mindenképpen érdemes beruházni rá, mert időtálló és szórakoztató játékkal van dolgunk.

 

Értékelés: 7/10

Translate »