Oldal kiválasztása

Halo: Combat Evolved Anniversary – Játékteszt

Halo: Combat Evolved Anniversary – Játékteszt
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Ma ünnepli tizedik születésnapját az Xbox, s ezzel együtt az előző generációs konzol zászlóshajója, a Halo: Combat Evolved is, mely a jubileum alkalmából egy nem teljes áru remake formájában ébreszt bennünk nosztalgikus hangulatot.

Master Chief egy évtizeddel ezelőtti színre lépése több szempontból is történelmi pillanatnak tekinthető. Egyrészt a nem túl jól sikerült Xbox megmentőjeként tartják számon a Bungie szuperkatonájának galaktikus kalandját, illetve új irányt szabott a konzolos FPS-eknek, és megmutatta az iparnak, hogy a jövő egyértelműen az online csatatereken vívott háborúkban rejlik, s ennek megfelelően teljesen újradefiniálta az addig képviselt irányvonalat. Az elmúlt tíz év alatt időközben instant klasszikussá avanzsált belső nézetű shooter végül megélt jó néhány új részt, a legutóbbi, tavaly debütált Reach személyében pedig egy előzményt, a sorozat dédelgetését időközben megöröklő 343 Industries számára mégis ez az első alkalom a bizonyításra. A főpróba jól sikerült, így türelmetlenül várjuk, hogy a Halo negyedik részével új trilógiát elindító csapat mit hoz ki a következő számozott epizódból.

 

A Halo: Combat Evolved Anniversary szerencsére nem sorakozik fel az idei esztendő vegyes érzelmeit kiváltó HD-remake próbálkozások soraiba, így minden tekintetben egy gondos odafigyeléssel összerakott feldolgozással van dolgunk. A single mód több ponton is megújult, így a Saber Interactive-nak köszönhetően egyrészt kapunk egy napjainkban is simán vállalható grafikát, amit szerencsére nem csak a textúrák HD-re felhúzásával tudtak le a készítők. Igazán akkor tudjuk értékelni az újdonsült külcsínt, ha játék közben a Back gomb segítségével klasszikus nézetre váltunk, s egy rövid időutazás keretén belül szembesülünk vele, mennyit is változtak tíz év alatt a videojátékok (legalábbis küllemre). Ez a fajta váltás ugyan pár másodpercet igénybe vesz, s az átvezető videóknál nem áll rendelkezésünkre, mégis sokszor azon kaptuk magunkat, hogy nosztalgiától könnyes szemmel bámultuk a klasszikus nézet pixel rengetegeit.

 

A játékmenet alapvetően nem változott, így annak magját képző fegyverekbe, azok egyensúlyába, az AI-ba, a pályák felépítésébe, a történetvezetésbe nem nyúltak bele a készítők, ellenben kapunk online kooperatív módot, illetve Kinect támogatást is. Utóbbinak igazából túl sok használt nem láttuk, ugyanis a hangfelismerés nem mindig működött tökéletesen, így hiába adhatunk ki parancsot gránát elhajítására, vagy a már említett nézetek közötti váltásra, a kontrollerrel egyszerűbbnek bizonyult az irányítás. Ahol esetleg előnyt jelenthet a Kinect, az az úgynevezett Analyze mód, amit aktiválva lehetőségünk van amolyan Metroid stílusban átszkennelni az ellenfeleket, fegyvereket, járműveket. Az itt megtalált dolgokról aztán a Library szóra előbukkanó tudástárban olvashatunk részletes adatokat, leírásokat.

 

A Halo: Combat Evolved Anniversary alapvetően azoknak a játékosoknak szól, akiknek tíz évvel ezelőtt kimaradt Master Chief első Covenantok elleni csatája, a készítők mégis igyekeztek a vérbeli rajongóknak is kedveskedni, így bekerültek a pályákon elrejtett koponyák, valamint különböző terminálokat is elhelyeztek, melyek rövid átvezető videók formájában szolgáltatnak friss, eddig nem ismert válaszokat  a Halo univerzumáról, de a Halo 4 történetére vonatkozóan is kapunk majd utalásokat.

 

Változáson esett át a játék teljes zenei hanganyaga is, s bár Marty O'Donnell klasszikusai a menüből elérhetőek, az újrakevert és felvett hangokat a Skywalker szimfonikusok közreműködésével rögzítették, s mint az eredeti esetében, most is rengeteget dobnak a játékélményen.

 

A többjátékos mód a Halo: Reach alapjaira lett felhúzva, így annak motorját használják az elérhető helyszínek. Ami kissé csalódás, hogy mindössze hat lokáció, és egy Firefight módban elérhető pálya jutott csak szóhoz. Ezeket (Battle Canyon (Beaver Creak), High Noon (Hang 'Em High), Penance (Damnation), Solitary (Prisoner), Ridgeline (Timberland), Breakneck (Headlong) )a Halo első felvonásából, a Halo 2-ből, és a  PC-s Halo-ból kölcsönözte a 343 Industries. Viszont a megújuló matchmaking playlisteknek köszönhetően az eredeti Halo érzés is visszaköszön, így nincsenek páncél képességek, a közelharci támadások ereje is csökkent, illetve növelték a játékosok sebességét, a kisebb gravitáció miatt pedig magasabbra ugorhatunk, valamint a páncél és az élet újratöltés sebessége is gyorsult egy picit.

 

Halo: Combat Evolved Anniversary egy csökkentett áron beszerezhető, teljes élményt kínáló HD feldolgozás, mégis csak azoknak ajánljuk megvételét, akik tíz évvel ezelőtt kimaradtak eme klasszikusból. Számukra itt a remek lehetőség, hogy pótolják a múlt egy darabját, míg a veteránoknak inkább azt javasoljuk, a külön, 1200 MS pontba kerülő térképcsomagot szerezzék csak be, ezeket ugyanis a Reach-ben is kipróbálhatjuk.

 

Értékelés: 8/10

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »