Oldal kiválasztása

Enslaved – Előzetes

Enslaved – Előzetes
14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Heavenly Swordot is jegyző Ninja Theory új, történetközpontú akciójátékon, az Enslaved-en dolgozik, ami végre konkrét részletekkel hallatott magáról. A morzsákat összegyűjtve, egy előzetesben összegezzük eddigi ismereteinket.

A Heavenly Sword meglepő sikertelensége nem keserítette el a Ninja Theory fejlesztőit, a csapat nem adta fel a küzdelmet és tavaly szeptemberben bejelentették, hogy egy új alkotáson, egy multiplatform címen dolgoznak. Az Enslaved az eltelt hónapok alatt nem nagyon mutatta magát, azonban ezen a héten felpörögtek az események. Kollégánk több mint harminc képet szállított galériánkba, az IGN pedig elsők között próbálhatta ki a játék korai demóját, így a tapasztalatokból összeállított cikket felhasználva, mi is egy csokorba gyűjtjük eddigi ismereteinket.

 

Az Enslaved története a távoli jövőben játszódik, melyben a robotok alkotta hadsereg a kihalás szélére sodorta az emberiséget. Az egymást követő konfliktusok közepette Észak-Amerikában mindössze ötvenezer, törzsekbe verődött túlélő vív élet-halál harcot a vasszörnyekkel. A poszt-apokaliptikus világ azonban nem a sokszor elsütött stílusjegyekből táplálkozik, itt nincsenek kietlen, kopár sivatagok, fakó színek, porig rombolt metropoliszok. A készítők ugyanis iszonyatos dózisban, merészen mertek színeket alkalmazni, így a káosz uralta New York-ban játszódó játékban magát a Paradicsomot ismerhetjük meg és fedezhetjük fel. Az eddig látottak egyértelműen a legutóbbi Prince of Persia-t idézik, a képek láttán pedig már most kijelenthető, a stúdió művészeti részlege egy elképesztő és elragadó világot teremtett, melyben a természet uralta metropoliszt szó szerint lehet betondzsungelnek nevezni.

 

A játékban két, a történet során elválaszthatatlan főhőst fogunk megismerni, Monkey-t és Trippet, akik egy rabszolgakereskedő léghajóján ismerkednek meg, melyről közös erővel sikerül majd megszökniük. A két ellentmondásos hős közül Trip egy csinos, törékeny hölgyet takar, aki elvarázsolt fejpánttal ejti fogjul és irányítja Monkey-t, aki egy brutális, kegyetlen, nem túl okos izomkolosszus. A két ellentétes hős mégis végig egymásra lesz utalva, mindketten egymásban látják hazajutásuk kulcsát, így ennek megfelelően a játékmechanika és a történet is az ő kettősségükre és ellentétükre lesz kihegyezve. Érdekes adalék, hogy az Enslaved alapjait egy japán regény, a Nyugati utazás szolgáltatja, igaz, a készítők csak nyomokban voltak hűek a műhöz.

 

A produkció valódi történetvezetést kap, így nem csak egy szimpla akcióorientált, külső nézetes platformerről van szó, hanem komoly tartalommal, élettel és háttérrel megtöltött játékról is. A sztoricentrikus Enslaved forgatókönyvét az az Alex Garland vetette papírra, aki a 28 Days Later és a Sunshine forgatókönyvét is írta, a szereplőket pedig olyan színészek testesítik majd meg, mint például a Gyűrűk Ura Gollamja, Andy Serkis, aki a motion capture technológia segítségével Monkey-t kelti majd életre.

 

Ahogy említettem, a két karakter szorosan függ majd egymástól, például Tripnek speciális kütyüi vannak. Az egyikkel képes lesz elterelni az ellenfelek figyelmét, de akár egy szitakötőre hasonlító drone-al átpásztázhatjuk az egész terepet, megjelölhetjük az aknák helyét és a csapdák gyenge pontjait, így Monkey-val már könnyedén vesszük majd az akadályokat. A játék során Monkey-t fogjuk majd irányítani, Trip azonban végig, szorosan mellettünk lesz, ha mégis különválnának útjaink, akkor nem hagyhatjuk sokáig magára a csinos hölgyet, ugyanis Trip csak egy ideig képes megvédeni magát, halála pedig a mi halálunkat is jelenti. A játékban az akción lesz a hangsúly, az ugrálós, ügyességi részek kicsit háttérbe szorulnak majd. A két hős kooperációja mellett az Enslaved sokkal farsúlyosabb szerepet szán a taktikázásra, Monkey-val ugyanis csak abban az esetben fogunk megfelelő útvonalakat találni, ha előzetesen már átfésültük a terepet. A külső nézetes hack’n’slash alapvető elemei megmaradnak, azaz használhatunk majd bazi nagy fegyvereket, közelharci tudásunkat is megcsillogtathatjuk, ha pedig elég ügyesek vagyunk, akkor látványos kombókat is bevethetünk és előcsalhatunk.

 

Az Enslaved szakít a platform-exkluzivitással, a Ninja Theory első alkalommal hozza el más platformra fejleszétését, ami jelenleg még nagyon korai stádiumban van, így idén még biztosan nem fog megjelenni a produkció, ami X360-ra és PS3-ra is készül.

Translate »